Silikonit ja kisakunto!! Nukutus + dopingsäännöt?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Moikka

Tarkoitukseni olisi lähteä kisadietille, mutta ongelmani on, että plastiikkakirurgi on sitä mieltä, että minulla on suuri riski olla vähissä rasvoissa silikonien takia. Hänen mielestään implantit voivat jopa tulla ihon läpi, jos vien läpi kisadietin. :hyper:

Eikö ole tosiasia, että ne fitnesskisaajat, joilla on silikonit, ne ovat nimenomaan rintalihaksen päällä? Eihän ne ole kisakunnossa luonnollisen näköiset, mutta eihän sellaista voi kai edes odottaa!!! Ei kai minun tarvitse lykätä kisoja ja säännätä uudelleen leikeltäväksi vain sen takia, että silikoni on rintalihaksen päällä ja iho rasvattomassa kunnossa kovin ohut? Onko kellään kokemuksia?! Kaipaisin kuulla niitä todella kovasti!

Kirurgi Siluetissa haukkui rintani täysin pystyyn ja sanoi, että kisan sijaan rinnat tulisi leikata mahdollisimman pian ja silikonit laittaa osin rintalihaksen alle. Aiemmin laitetut ovat kuulema täysin luonnottoman näköiset ja ruman muotoiset + mitä vielä!! Olin vain tavallisella kontrollikäynnillä, joten kisasuunnitelmien vaihtaminen rintaleikkaukseen tuntui äkkiseltään mielettömän järkyttävältä. Itseasiassa jopa älyttömältä, yhden mielipiteen pohjalta. Nyt olenkin menossa vielä ultraan ja toisen lääkärin vastaanotolle. Tällä kertaa toiseen paikkaan Helsingissä, toivoen hieman hienotunteisempaa ja ystävällisempää kohtelua.

Onko siis olemasssa riskiä, että implantti voi tulla ihosta läpi kisakunnossa? Miltä silikonirinnat tuntuvat ja näyttävät, kun rasvaprosentti alkaa olla 10 ja alle? Pitääkö silikonien kanssa ottaa jotain erityisesti huomioon?

Minulla on ollut silikonit vuodesta 2000 lähtien. Ne ovat siis rintalihaksen päällä. Olen ollut niihin tyytyväinen, mutta ne kärsivät toisen lapseni raskaudessa ja imetyksessä. Tiedän, että implantit pitää vaihtaa, mutta toivoisin saavani sellaista tietoa, joka auttaisi minua tekemään päätöksen, että uskallan lykätä leikkausta n. 5 kuukautta eteenpäin, että kisat ovat turvallisesti ohitse. :)

Entä jos ja kun joudun leikkaukseen lisenssin olessa voimassa. Pitääkö leikkausta varten hakea jonkinlainen poikkeuslupa ADT:lta?

Kiitos jo etukäteen, jos joku ihaNAINEN jaksaisi vastata!

- Suvituuli

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Itselläni ei silikoneja ole, mutta tunnen paljon kisaavia naisia joilla on silikonit. Ikimain en ole kuullut, että silikonien kanssa olisi mitään ongelmia. Monet kisaavat tytöt nimenomaan hankkivat silikonit "parantamaan fysiikkaa". Tällöin ne aina asennetaan rintalihaksen päälle. Rintalihaksen alle asennettavat implatit eivät taida sopia niin hyvin treenaavalle naiselle - ainakaan niitä ei kovin moni ole hankkinut.

Kuulostaa oudolta, että implatti voisi tulla ihosta läpi kisakunnossa - jos et pode mitään harvinaista ihosairautta, jossa iho esim. repeää ihan sormilla kevyesti venyttäen. Normaali iho kyllä kestää.

Mikäli implanttisi ovat ok kunnossa, omaan silmään hyvän näköiset jne. eivätkä vaadi esim. normaalia rutiinivaihtoa (implantithan pitää vaihtaa tietyn väliajoin) niin tuo tarinasi saa sellaisen fiiliksen, että Siluetissa taitaa olla pulaa leikattavista... kirurgeilla liian tylsää?

Jokatapauksessa: Kannattaa käydä vielä toisella lääkärillä. Ja miettiä sitä leikkauksen lykkäämistä kisojen ohi - vaikka lääkäri suosittelisikin esim. implanttien rutiinivaihtoa. Mikäli mitään välitöntä huomiota vaativaa fyysistä syytä (oiretta, taudinkuvaa) ei ole niin 5kk menee heittämällä (leikkausta odotellessa). Implanttien vaihto on ihan yhtä iso operaatio kuin alkuperäinen leikkaus - rintalihaksen alle laitettuna ehkä vähän isompikin. Kuukauden treenitauko ei varmastikaan sovi kisasuunnitelmiin.

Kyllähän noita silikoneja tuntuu tosiaan olevan paljon kisaajilla, joten tuskimpa siitä pahempia ongelmia syntyy. Nykyään on olemassa myös ne anatomiset implantit, jotka ovat luonnollisemman näköiset kuin vanhat pyöreät...niin ja käsittääkseni nämä uudet kohesiivigeeli-implantit ovat ikuisia, eli uusintaleikkausta ei välttämättä tarvita (kapseloitumisriski on pieni).

Mistäköhän ihmisille on jäänyt sellainen käsitys, että silikoni implantit tulisi vaihtaa tietyin väliajoin? Nykyisin käytössä olevat cohesive gel tai very cohesive gel implantit eivät vaadi vaihtoa. Ainoa millä kohesiivigeeli proteesin kuorikerroksen voi saada rikki on pistämälllä tai viiltämällä siihen.
Tuttu plastiikkakirurgi sanoikin, että kirurgien suosittelemassa proteesien 10 vuoden vaihtovälissä ei ole kyse muuta kuin rahastuksesta. Nykyiset proteesit on tehty ikuisiksi.
Eri asia on sitten häiritsevän kapselin (implantin ympärille muodostuvan arpikudoksen) aiheuttamat ongelmat esim. rinnat tulevat koviksi. Silloinkin usein riittää, että kirurgi leikkaa auki kiristävän arpikudoksen eikä implatteja silloinkaan tarvitse vaihtaa. Kapselin eli arpikudoksen muodostuminen on täysin normaalia, kun kehoon laitetaan vieras esine.
Uusintaleikkauksesta (implanttien vaihto) toipuminen on usein nopeampaa ja kivuttomampaa, koska implanteille on jo valmiiksi paikat rintarauhasen alla ja usein rinnan sisälle mennään vanhasta leikkausarvesta. Nyt siis puhun rintalihaksen päälle tulevasta proteesista.

Zone-sarja -42%
silkkarit..

Moi!mul on kohesiivigeeli implantit lihaksen alla.enkä ole huomannut treenatessa mitään eroa siihen kun ei ollut silkkareita.alkuun tietenkin oli kipuja(enemmän kuin lihaksen päälle laitetussa)aika hassulta kyl kuullostaa et tulis ihosta läpi??hmm..mene käymään jollain toisella lääkärillä..tainut olla huono päivä vaan tällä kirurgilla =) tsemppiä!ja eripaljon onnea kisoihin!:thumbs:

Moi

Kiitos vatauksista. Tein niin, että menin toiseen yritykseen tarkastuskäynnille ja menin sinne juuri otettujen ultraäänikuvien kera.

Ongelmani on, että omaa kudosta implantin päällä on vain n. 2mm, kun sitä yleensä on 5mm. Eli implantit ovat aika pinnassa. Vanhempi, kokenut kirurgi oli sitä mieltä, että samat implantit menevät vielä pitkään, jos vain itse olen tyytyväinen. Kapseloituminen nimenomaa on merkittävin ongelma, jos sitä esiintyy. Minulla sitä on vain hyvin vähäisissä määrin. Jos laitatan jossain vaiheessa uudet silkkarit, tulee ne asentaa lihaksen alle, koska olen luonnostaan aika tavalla pienirintainen laiheliini (jonka rinnat ovat ohentuneet entisestään kahden imetysajan ihon "venymisen" takia.)

Siluetin kirurgin leikkausinnokkuus kummastuttaa, mutta ymmärrän hyvin, että jokaisella kirurgilla on myös oma näkemyksensä siitä, millaiselta näyttää hyvät implantit. Minulla ne eivät ole koskaan olleet luonnollisen näköiset, eikä varmaan tule olemaankaan, jos en käy pursottamassa takamuksesta ylimääräisiä rasvoja sinne. :)

Aloitan siis kisavalmistelut. Jipii! Jos näette body fitness (pitkien sarjassa) jollain aivan silmiinpistävän pinnassa olevat silikonit, niin se olen todennäköisesti minä. :) Hyvä tapa tunnistaa joku... Joopa joo.

Kiitos vielä vastanneille. Näillä varustuksilla kisojakohden!

Suvituuli

Latest posts

Back
Ylös Bottom