showtanssi / showjazz

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
40
Heippa tanssivat punttimimmit! Olen tässä miettinyt tanssiharrastuksen aloittamista ja tammikuussa siihen tulisi oiva tilaisuus. Eniten minua kiinnostaa showtanssi ja showjazz ja olenkin menossa niitä ainakin koittamaan. Ainoa ISO pelkoni on aerobinen kuntoni. Olen ihan surkeassa kunnossa. Olen koittanut nostaa kuntoa lenkkeilemällä (reipas kävely sisältäen spurtteja). Olisiko teillä mitään ehdotuksia jonkinlaiseen aerobisen kunnon kohotukseen vielä ennen tammikuun alkua? Minulla on mahdollisuus käydä erilaisilla jumpilla kuten bodycombat, bodystep, aerobic jne, mutta en ole niillekkään uskaltautunut, kun pelkään että kuolen. :nolo:

Osaisiko joku muuten kertoa hieman tuosta showtanssista ja/tai showjazzista? Onko ne kuinka vaativia? Minun koordinaationi ei pelaa ollenkaan (en osaa heilutella käsiä ja jalkoja samaan aikaan) joten sitä tanssi varmaan hieman parantaisi?

Kiitos kaikille vinkeistä! :worship:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hei!

Olen itse harrastanut showtanssia ja jazztanssia, tänä syksynä lähinnä viimeistä. Ensi vuoden puolella olisi tarkoitus palata myös muiden tanssiharrastusten pariin.:)
Tanssi on toki siinä mielessä vaativa harrastus, että se vaatii koko kropan käyttöä ja koordinaatiota, mutta ennenkaikkea uskallusta laittaa oma kehonsa peliin. Jos menet alkeisiin tai aloittelijoiden kurssille, ei se varmasti ole liian vaikeaa. Uskoisin, että myös aerobinen kuntosi riittää varsin hyvin.
Tanssitunneista saa muuten kaikista eniten irti, kun tekee liikkeet huolella, loppuun asti ja koko vartalolla, muutoin voi jäädä "valju" fiilis. Mutta ennen kaikkea: se on ihanaa liikuntaa, kuin ei liikuntaa ollenkaan mutta siltikin niin hyväksi vartalolle :thumbs: Suosittelen, mene vain tammikuussa tunneille!

Zone-sarja -42%
Itse käyn showdisco-tunneilla ja voin sanoa, että ne tunnit ainakin vaativat ennalta rytmitajua ja koordinaatiotakin. Liikkeet tehdään todella nopeaan tempoon ja vauhtia riittää! Mutta kiinnostamaasi jazztanssia on showdancessäkin jos sellaiseen on mahdollisuus. Siinä on vaikutteita juuri jazzista. Jazztanssi yleensäkin on hitaampaa. Liikkeitä harjoitellaan tanssitunneilla paljon, ettei ole pelkästään sarjan tanssimista. Itsekään en aikaisemmin ollut tanssitunneilla käynyt, mutta muuten olen tanssia tykänny.

Kyllähän se kunto kasvaa siellä tunneillakin. Mutta jos nyt välttämättä jotain haluat tehdä niin suosittelen ihan lenkkeilyä tai jos tuntuu liian raskaalta juosta niin tekee kävely-juoksulenkkiä. Mitä sitä rahaa pistämään jumpatunteihin, kun voi ilmaiseksikin kohottaa kuntoaan. Tietenkin se rytmitaju kehittyy jumpissakin eli jos niille haluat niin sitten ihan valitset kevyen tunnin.

Joo eiku vaan tunneille! Siellä sitä parhaiten oppii.

Latest posts

Back
Ylös Bottom