Shimanon spinningkengät

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Heips,

Onko kenelläkään kokemusta Shimonon spinningkengistä? Olisi tarkoitus ostaa, mutta vehtaan kahden mallin välillä, FN50 ja FN20W. Hintaero ei ole suuri, kummatkohan kannattaisi ostaa?

Ovatko Shimonon kengät yleensä kooltaan melko pieniä, kun itselläni koko on tavallisesti 39-40 ja koko 40 tuntuu noissa pikkaisen tiukalta?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
:offtopic: Mistä oot meinannu ostaa? Itellä ois ekat spinnikengät tarkoitus hankkia, mut mä en oikein lämpee niille sellasille vaelluskengän näkösille popille, kaipaisin jotain sporttisemman näköstä ja yhessä kesportissa näinkin sellaset, merkkiä en muista et oliks ne ja shimanon.

Ostin alkusyksystä ensimmäiset spinningkenkäni Shimanon SH-FN20W:t ja olen ollut valintaani tod. tyytyväinen. Tosin mulla ei ole mitään vertailupohjaa, kun aimmin käytin tunneilla perusaerobictossuja. Täytyy kyllä todeta, että ajaminen on nyt huomattavasti miellyttävämpää, kun on asianmukaiset varusteet. Ei tartte jännittää lipsahtaako tossu ulos polkimesta... ja samalla olen päässyt eroon aiemmin vaivanneista akillesjänteistä!!

Mietin kans tota kokojuttua kenkiä ostaessani, kun normaali koko 38 tuntui pieneltä. Onneksi kuitenkin uskoin myyjää, koska ajaessa ne on just hyvät, vaikka kävellessä "kinnaavatkin". Kengän kuuluukin olla napakka, jotta se tukee jalkaa ajaessa. Eihän olis kovin turvallista, jos kantapää nousis kengästä ajon aikana...

Zone-sarja -42%
Musta noi FN-50 on paremman näköset...

Minä taas tykkään ulkonäöltä enemmän noista valkoisista FN20W-kengistä, mutta FN50 on vissiin parempi kun hintakin on (ovh:na) 50e enemmän. Minusta ne (siis FN50) ovat liian modernin näköiset, jotenkin avaruuskengät... Tosin ei sillä ulkonäöllä poljeta vaan niillä kengillä, mutta turhamainen minä haluaisi kuitenkin nuo sievemmät...

Onko kenelläkään faktatietoa, kummat kannattaa ostaa?

Onko kenelläkään faktatietoa, kummat kannattaa ostaa?

Ostat ne jotka sopii sun jalkaan paremmin, simple as that. Ne ei kulu samalla tavalla kuin jotkut aerobic- tai lenkkitossut, jotka pitäisi vissiin vaihtaa tyyliin kerran vuodessa (vaikka mulla ollu samat lenkkarit varmaan 5 vuotta.. :jahas: ), joten siihen voi luottaa että ne kestää monta monta vuotta. Kuten Sanita tossa mainitsikin, kannattaa ostaa sellaiset, että ne on seistessä ja kävellessä ehkä pikkuisen pienet, ne venyy ihanvähän käytössä ja on pyöräillessä juuri sopivat. Jos pääsette testaamaan noita kenkiä pyörän kansssa niin katsokaa, että kantapää ei nouse sieltä kengästä kun kiinnitätte kengän polkimeen ja vedätte jalkaa ylös. Tämä on tärkeää, jotta polkemisliike on rullaava sen sijaan että poljin vaan painetaan alas.

Jos harrastaa muutenkin paljon pyöräilyä, niin kannattaa harkita sellaista kenkämallia joka toimii myös ulkona. Samoilla kengillä voi harrastaa myös spinningiä. Suosittelen lämpimästi lukkopolkimien hankintaa pyörään, itselläni vaikuttanut huomattavasti takareisien muotoon, kun polkemisliikkeeseen saa lisättyä sen takareisillä ja lonkankoukistajilla tehtävän ylöspäinvedon. Kannattaa vaan opetella kunnolla nopeasti irroittamaan jalka sieltä polkimesta, t. nimim. kaatunut viime kesänä varmaan toistakymmentä kertaa :rolleyes:

Heips,

Onko kenelläkään kokemusta Shimonon spinningkengistä? Olisi tarkoitus ostaa, mutta vehtaan kahden mallin välillä, FN50 ja FN20W. Hintaero ei ole suuri, kummatkohan kannattaisi ostaa?

Ovatko Shimonon kengät yleensä kooltaan melko pieniä, kun itselläni koko on tavallisesti 39-40 ja koko 40 tuntuu noissa pikkaisen tiukalta?

Mulla on jotkut ikivanhat Shimanot. Ostin halvimmat, koska tarkoitus on käyttää vaan sisällä. Pyöräilykaupan myyjä kehoitti ostamaan yhdellä nrolla normaalia kenkäkokoa suuremman kengän. Itse siis 40-jalan omaavana otin koon 41 ja tyytyväinen olen ollut.

Mulla on vanhat Shimanon MT40 pyöräilykengät ja kovasti oon tykännyt. Ne on tarpeeks kaposet mun jalkaan ja tuntuu napakoilta pyöräillessä eikä hierrä. Ja ihan samaa kokoa ovat ku kengät normaalistikin on, vaikka tiukemman tuntuset onkin. (Spinnikengät nyt vaan on tiukemmat, eikä niissä kuulu olla ylimäärästä tilaa varpaissa niinkun lenkkareissa.) Mä ostin kengät tuntuman perusteella, vaikka samassa tilanteessa toiset kengät oiskin ollu kivemman näköset. Ja hintalappua en kattonu ollenkaan kun ajattelin et jos sen summan jakaa 5-10 vuoden ajalle, niin eipä tuo vuotta kohden tunnu missään.

Latest posts

Back
Ylös Bottom