Selluliitistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pia^^
  • Aloitettu Aloitettu
Koitin hakea aiheesta, mutta haku kone taitaa olla rikki ;) En myöskään etsimällä heti löytänyt mitään.

Eli sellaista kysyisin, lähteekö selluliitti koskaan pois? Olen nyt kuukauden kiinteyttänyt kroppaa ja tuloksia on alkanut näkymään, samalla on tullut näkyviin selluliittiä... ei kaunista katottavaa. Tuo selluliitti näkyy esim kun seison ja venyttelen kohta maata etureisissä... Onko muilla kokemuksia tästä, miten saisin selluliittin hajoamaan nopeammin, vai lähteekö se ajan myötä kun kiinteydyn entisestään?

En tiedä, mitä noista ketjuista olisin jatkanut, joten kysytäänpä tässä: millä te kuivaharjaatte koipianne? Kintaalla, harjalla, tarkkoja vinkkejä ja ostopaikkoja kiitos. Mun jalkojen/ reisien iho on kuorimisesta huolimatta aina ihan kuollutta, jospa kuivaharjaus auttaisi. Niin, ja saa se kuoppainen ihokin tasoittua, ei haittaisi yhtään. :whip:

kintaalla. ja käytän myös säännöllisesti elikkäs joka suihkussa kuorintahanskoja pesuvälineenä :rock:

varsinainen kuorintakinnas on.. hmm.. onkohan se bodyshopista? tai sitten joku cailapin juttu.

huomasin myös jo pari vuotta sitten että avantouinti ainakin mulla tekee gutaa iholle! tosin nyt ei oo ollut intoa mennä, kun ei oo kunnon jäitäkään..................:(

kosteutus on kans tärkeetä sitten kun ihoa ensin on hieronut kintaalla, itse vedän kostealle iholle vauvaöljyä kun oikein haluan hemmoitella kroppaani :haart:

Mulla on lähteny sellua aikalailla kun oon karpannu nyt Tammikuun...

En tiedä, mitä noista ketjuista olisin jatkanut, joten kysytäänpä tässä: millä te kuivaharjaatte koipianne? Kintaalla, harjalla, tarkkoja vinkkejä ja ostopaikkoja kiitos. Mun jalkojen/ reisien iho on kuorimisesta huolimatta aina ihan kuollutta, jospa kuivaharjaus auttaisi. Niin, ja saa se kuoppainen ihokin tasoittua, ei haittaisi yhtään. :whip:

Mulla on sellanen kinnas jolla voi kuivaharjata ihoa. On tainnut vaan olla käyttämättömänä jo pari vuotta laiskuuteni takia :D Ostin sen aikoinaan kosmetologilta, voi varmaan saada jostain isommasta marketista tai kauneusliikkeestä (esim. Sokkarin alakerrasta?) samantyylisiä.

Hmmm...Pitäisiköhän ottaa harjaus ohjelmaan jossain vaiheessa? Ainakin se tuntuu siltä, että jotain tapahtuisikin, sillä harjauksen jälkeen iho oli aina lämmin ja sitä vähän kivasti pisteli.

Mullakin on tuollainen kinnas, ja ostin sen Bodyshopista (hampusta käsin tehty, maksoi muistaakseni reilun kympin). Käyttämättä sekin tällä hetkellä on, koska olen saamaton. Pitäisi aloittaa, kun siitä varmaan olisi apua ainakin noihin punoittavaann ja hiukan epätasaiseen käsivarsien ja jalkojen ihoon.

En tiedä, mitä noista ketjuista olisin jatkanut, joten kysytäänpä tässä: millä te kuivaharjaatte koipianne?

Ihan tavallisella pesuharjalla, on ollut sekä muovisia että jotain luonnonkuitua, en ole huomannut eroa. Voisikin ottaa taas pitkästä aikaa käytäntöön alkaa aamu harjaamalla nilkoista yläspäin aina kaulaan asti. Ei ole ollut pakkasia niin ei ole tarvinnut harjata, selluliittiin en osaa mitään väittää mutta kuivalle iholle tekee tosi hyvää.

Mäkin jatkan tähän, koska tää on uusin ketju. Ihan tavallista marinaa ja pohdintaa tiedossa.

Eli en oo päärynänmallinen, ala- ja yläkroppa on samaa kokoa, mutta pakaroitten alla (saddlebags) on suurin osa kehoni rasvasta. Iho on siltä kohtaa ihan veltto, harmaa ja hyvin muhkurainen, ei siis puristaessa vaan ihan koko ajan! Sama koskee ihan pakaroiden alaosaa.

Mä oon kuitenkin syönyt ainakin 85% puhdasta ruokaa jo vuosia, urheillut hyvin monipuolisesti kanssa jo ennen aikuisikää (sali, juoksu, pilates, jumpat, jooga, balletone, vaikka mitä uutta aina kokeilen). Maveja, kyykkyjä ja kaikkia näitä teen vaikka kuinka paljon joka viikko ja lihakset ovat kipeet ja tulosta syntyy, mut tuo kamala möykky on ja pysyy!

En voi sanoa, että olen täydellinen, mutta en näe järkeä siinäkään, että vetäisin kisadieetin päälle, jota en kuitenkaan voi loppuelämääni pitää. Noista muista ketjuista kun on käynyt ilmi, että sellut palaavat nopeastikin.

Kuivaharjaan myös, rasvaan kostean ihoni ja yritän välttää överiprosessoituja juttuja. Karkista en tykkää, jos menee makeaa niin sitten jotain leipomusta tai suklaata, eikä todellakaan jatkuvalla syötöllä. Kokeillut karppaustakin useiden kuukausien ajan, mutta ärtynyt suoli ei sitä kestä.

En oo vielä elämässäni voinut mennä rannalle, koska iho on jopa sairaan näköinen, vaikka muuten oon täysin normaalipainoinen ja sopusuhtainen (164/57, vyötärö siinä 70cm ja väljähkö vaatekoko 38).

Luinkin vähän aika sitten jostain ulkomaisesta lehdestä, että joskus selluliitti on aineenvaihdunnallinen sairaus, tulehdustila, et oisko tää sitä ja kuka sen mulle selvittää? Mulla on kyllä muuten todella nopea aineenvaihdunta, oon ns. läpipasko ja aina nälkä eikä paino oo muuttunut pariin vuoteen mihkään.

Ja en ole tuhlannut rahaa ikinä mihinkään voiteisiin, en jaksa uskoa ihmeisiin.

Apua!

En oo vielä elämässäni voinut mennä rannalle, koska iho on jopa sairaan näköinen, vaikka muuten oon täysin normaalipainoinen ja sopusuhtainen (164/57, vyötärö siinä 70cm ja väljähkö vaatekoko 38).

Voiko tähän enää muuta sanoa kuin yritä rakastaa itseäsi juuri tuollaisena? Enkä yhtään v***le, oon saman kokoinen kuin sinä ja vähitellen oon vaan yrittänyt hyväksyä kuoppaiset reiteni... Biitsiltä en silti pysy poissa, lihaksethan siellä alla on ihan esittelykelpoista kamaa. :kippis1: Rusketus myös auttaa peittämään ongelmia, joten kokeile itseruskettavaa tai solariumia tai jos olet rikas, ota ennakkolähtö kesään ja käy etelässä hakemassa koipiin väriä. Auringossa ne muhkut ei sitä paitsi näy niin hyvin. :rolleyes: Life sucks and then you die - eli jos olet jo tehnyt kaikkesi, mee sinne biitsille ja ole ylpeä siitä mitä olet jo saavuttanut äläkä murehdi sitä, mille et voi mitään. Elämää tämä vain on!

Haluu selluliiteistä eroon! Mutta kun ne ei sitten lähde kirveelläkään...Kaiketi äidin "perintönä" ollaan minä ja siskoni saatu semmonen lättänä löllyvä takamus selluliittien kera, vaikka hoikkia ollaan kaikki. Tuntuu, ettei urheileminen vaikuta niihin millään tapaa. Motivaatio etenkin jalkatreenin osalta ei ole kovinkaan korkealla, koska haaveilemaani takamusta ei näy eikä kuulu.

Olisko jollakin entisellä selluliittihirmulla omakohtaista kokemusta jakaa, että mitenkä pääsis selluista eroon? Oon nyt aina heti juoksulenkin jälkeen tehnyt kyykkyjä ja jotain peppuliikkeitä, mutta en oo kyllä havainnut muutosta.

Kiinteästä behindista haaveileva...

apua tulossa! Näin mä pääsin eroon lähes kaikesta :)

1. kyykkyä ja muita peppuliikkeitä PALJON, ja samalla vähän plussakaloreita. tätä n. 1v ja painoa ylös 5kg syklittäen
2. Kuivakuppausta kaksi 1kk kuuria tuona aikana. välillä kuivaharjausta ja 2 pulloa geelejä käytin myös
3. Paljon vettä ja terveellinen ruokavalio, kasviksia söin n.1kg päivässä
4. Dieetti, jolla sitten paljastetaan uudet pakarat pienen rasvan alta. painoa alas 6kg.

eli painan vain kilon vähemmän ku aloittaessa, mutta peppu on ihan eri näköinen :D

Mulla ollu kaiheet masikset aina mun selluliiteistä :( Nyttemmin tässä puolen vuoden aikana olen sitten unohtanut koko selluliitti homman, koska näin kerran pukkarissa todella kauniin naisen. Mutta.. tämä nainen alkoi niitä vaatteita vaihtamaan, niin sillä oli yhtä "hienot" sellut siellä takapuolessa.
Silloin tuli mieleen, et "kappas, en ole ainoo". Ehkä tämä selluliitti häiritsee itseäni kaikista eniten (ja exääni :D ). Vuosi sitten exäni sanoin sänkypuuhien jälkeen "Hyyyyi, miten sulla voi olla selluliittia noin paljon?" Arvatkaa tuntuko kivalta.. No ei. Suhde ollut muutenkaan mitenkään järkevä (tai oikeastaa se jäbä ei ollu mikää järkevä). Sen jälkeen aloin käymään tuplasti kovemmin salilla ja juoksulenkeillä. Ei se oo mihinkää lähteny, ehkä hieman hälvenny. Jossain vaiheessa hain myös tietoa sellusta, lukemani perusteella se on tulehtunutta rasvakudosta. Sitä voi saada pois just liikkumalla, juomalla vettä paljon ja ruokavaliolla. Mulle on kyllä aivan sama onko sitä selluliittiä vai ei, ei mua ainakaa enää haittaa. Sitä on ja tulee olemaan. Muistaakseni vain 3% kaikista maailman naisista on sellaisia joilla EI ole sellua.

oikea selluliitti (lithis) on sidekudostauti, se EI OLE sama asia kun meidän "selluliitti".
ei pidä sekoittaa, sillä tuo on vaarallinen tauti ja vaatii lääkärihoitoa.

e: olipa hyödyllinen viesti :D

Eipä mulla ainakaan ole koskaan lähtenyt kokonaan pois. Diettaamalla sitä lähti jonkin verran mutta kyllä se näyttää olevan ja pysyvän. Kuivaharjausta en oo koittanut mutta en jotenkin usko että se mihinkään lähtee. Kisarasvoihin varmaan ku vetäis niin suurin osa lähtis. En mä jaksa, olkoot. :D

Mitä tarkoittaa PALJON peppuliikkeitä? Ts. teettekö usean jalkatreenin/viikko vaiko sen yhden ja keskitytte enemmän pitkiin sarjoihin rasvanpolton kannalta vai ihan reilusti isoilla painoilla runttaamista...

Mitä sellugeelejä ootte käyttäny jos ootte käyttäny? Onko auttanu? Tai niiden teho taitaa olla aika marginaalista...

Mitä tarkoittaa PALJON peppuliikkeitä? Ts. teettekö usean jalkatreenin/viikko vaiko sen yhden ja keskitytte enemmän pitkiin sarjoihin rasvanpolton kannalta vai ihan reilusti isoilla painoilla runttaamista...

Mä tekisin kaksi jalkatreeniä viikossa (tai siis teenhän mä nytkin), toisessa alkuun vaikka kyykky ja toisessa mave, päälle läjä eristäviä liikkeitä. Ja airooppista ja rasvoja alemmaksi. Paljon tarkoittaisi mulle monta kymmentä sarjaa viikossa keskimäärin 6-12 toiston sarjoja. Mulla tulee tällä hetkellä jalkatreeniä ~30 sarjaa viikossa ja kaikki ottaa enemmän tai vähemmän takapuoleen. Selluliitti saattais vähentyäkin, jos söisin aavistuksen vähemmän jätskiä. :rolleyes:

Noista peppuliikkeistä sen verran;

- Kyykkää niin syvälle kuin menee, eli opettele kyykkäämään ns.kisakyykkyä eli lonkka pitäisi olla alle tai samalla tasolla kuin reisiluu. Jos käy polviin niin asentoa leveämmäksi ja painoa enemmän taakse. Polvi ei saisi ylittää varpaita (rasittaa polvia). Itsellä tämä monien vuosien tulos ja paljon on joutunut peiliä kyttäämään ja kysymään neuvoa kokeneilta kyykkääjiltä.

- Askelkyykky on myös todella tehokas peppuliike. Tehokkaampi kävellen käsipainot käsissä (oma mielipide)

- Yhden jalan kyykky myös tehokas

Sarjojen pituutta ja määriä kannattaa vuorotella. Eli vaikka yhdessä reenissä tekee 4x15 toistoa, seuraavalla viikolla lisää painoja ja 5x10 ja seuraavalla kerralla painonlisäys ja 6x6.
Sarjojen jälkeen pitäisi olla melko tutisevat jalat, eli tehty täysillä. Muista hyvä venyttely!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom