Selkärankaa vihloo eli kipu keskellä selkää

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KHS
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

KHS

Ikä
41
Jeps. Yritin kattella haku-toiminnolla, mutta pääasiassa näyttää selkä-threadit koskevan joko ylä- tai alaselkää.

Eli nyt on jo kohta kuukauden sattunut keskelle selkää / selkärankaan?!?! Tuntuu pahalta esim. tehdä perus vatsalihasliikkeitä lattialla maaten koska aina kun selkä ottaa lattiaan niin tuntuu kovaa kipua. :(

Kipu tuntuu myös kun pistää seisoviltaan suorinjaloin käsiä lattiaan (ala-asennossa tuntuu se kipu) ja sama homma kun tuosta liikkeestä suoristan itseni niin lopussa vihlasee. Itse liikkeen aikana ei juurikaan satu, mutta ne ääriasennot tuntuu olevan pahat..

Kyse ei mun mielestä ole mistään lihaskivusta/jumista koska selkä on muuten rento eikä mitään kipuja lihaksissa tunnu olevan... Vaan se prkleen ranka :curs:

Mulla on joskus ollu alaselässä pientä pullistumaa välilevyssä ja tää tän hetkinen kipu ei oo mitenkään samanlaista.
Voiko tää silti olla joku välilevyvaiva?

Ja ei. En ole vielä käynyt lääkärissä koska olen perus suomalainen jäärä... :jahas:
Onko kellään samoja onkelmia ollu?

on ollu 2kk keskellä rankaa !!! vasemmalla enemmän oli 5 fasettinivelen lukkoa ja tulehdusta fasettinivelessä /nivelsiteessä. käy koulutetulla kiropraktikolla .ja hae lääkäriltä kunnon tulehduskipulääke esim naprometin 500mg kuurina ja, lihasrelaksanttia ,auttoi minulla .,buranasta ei ollu apua. laita esim lunta pussiin ja pistä ohut kangas tai t-paita päälle ja haudo kipukohtaa 15 minuuttia ja taukoa 2 tuntia ja taas haudo kylmää 15 minuuttia. liiku kivun sallimissa rajoissa ,vältä ääriasentoja selälle ,älä venytä selkää liian taakse ,äläkä eteenkään " sormet lattiaan tyylillä , vältä kiertoliikkeitä . ensin saatava tulehdus pois ja sit kiropraktikolle ja pari kertaa hierontaa ,kevyitä venytyksiä, esim pientä nytkytystä keppi niska takana hyvin pientä kiertoa ,ja aikaa ja malttia

mulla on sama paikka kipee ku khs:llä. en voi oikee tehä mitää .pieni hyppiminen sattuu ja nopeet pient liiket ja isot myös.toi tuli mul salil ku etu kyykkyy tein ja laskeuduin tosi nopee alas ja sit siel ala asennos ku jarrutin painoi nii tunttu aika pahalta.. mitä sanotte oiseesta mikä ois . ja mitäs siihe vois hakee apteekista..
lääkärii meen jos ei ohi mee ..

ja mulla vaa satuu koko liike ku nousen sänkystä .. ja vaikkee muutenki liikkuu .. ja tää tapahtu viikko sit maanantaina ..

Suositut

Back
Ylös Bottom