Selkärangan vieressä jumi!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro...

Kertokaas mistä johtuu yläselässä jumi aivan rangan vieressä oikealla puolella, hieroja sanoi jotain okahaarasta.
Jumi helpottaa hetkeksi kun sitä hieroo mutta jonkin ajan päästä se palaa uudelleen.
Kipu tuntuu noin sentin levyisellä alueella selkärangan oikealla puolella ja oisko kymmenisen senttiä kipualue korkeus suunnassa?

Käsiä ja hartioita eteenpäin venyttäessä tuntuu hieman sellainen säteilevä kipu oikeankäden ojentajaan ja kyynärren alapuolelle.

On tullut vuosi huilattua sali hommista kokonaan juuri selän jumien vuoksi ja enää olisi tämä jäljellä vaan kun ei suostu paranemaan millään.
Hierojalla tullut ravattua ja lukkoja avannu urheiluhieroja selästä.

Kävin noin puolivuotta sitten OMT fysioterapeutilla myös ja muistan kun hän rusautti selän juuri tuolta kohdalta, selkä tuntui silloin paljon paremmalta heti, sanoi laittaneen paikalleen kylkiluuliitoksen, pystyyks tän aukasee ite?
Koska olen kotona aukonut selkärangasta lukkoja itse tällä tennispallo kikalla vaan tähän se ei auta.

Hyviä neuvoja kaivattais?

Kiitos....!

Rinta- ja/tai kaularangan toimintahäiriöltä kuulostelisi. Toki nuo tennispallo ym. kikat voi auttaa, mutta tuo OMT-fysio on varsin hyvä osoite lähteä sitä selkää näyttämään, jossei omin avuin helpotusta ala tulemaan.

Itsellä ihan samantyylinen jumitus päällä, ei aukea millään vaikka kuinka venyttelee ja tennispallolla rullaa. Muutenkin alkaa yläkroppa olla miekäläisellä taas niin jumissa että henkeä ei saa vedettyä kunnolla ja kylkeä venytettäessä tuntuu että kylkiluiden välitkin on ihan kireänä.

OMT fysioterapeutti lienee oikea osoite meikäläisellekin... Toimistotyö jumittaa kyllä miehen kuin miehen.

Mulla on välillä romboideukset(suunnikkaat, lapojen välissä) niin jumissa että molempia polttaa koko aika ja tekisi mieli kävellä kumarassa kaiken aikaa.
Samantyyppistä kuin kitkuttajalla.
Siihen on auttanut se että rupesin "säätämään" lantiota oikeampaan asentoon(anterior pelvic tilt), tehnyt mm. kuminauhalla jumppaliikkeitä selän/lapojen lihaksille, venytellyt rintalihakset ja olkarenkaan kunnolla, huolehtinut ryhdistä yleisesti ottaen, sekä pitänyt vatsan kunnossa.
Eli niellyt ylpeyttä ja alkanut tekemään tukilihaksistoa kunnolla kuntoon. Myös pakaroiden, takareisien ja pohkeiden vahvistuminen on tuntunut auttavan.

Tiedä sit mikä noista on eniten auttanut mutta polttelu on loppunut 95%.
Aina kun tunnen että alkaa palaamaan niin alotan sillä että venyttelen kunnolla käytännössä kaiken muun paitsi selän, ja käyn kierrättämässä verta koko kropassa.

Ja luulen että myös soutuliikkeiden vahvistaminen auttaa jonkin verran.
Eipähän pääse olkapäät niin eteen niin helposti ja rupea kiristämään niin paljoa.

Mutuilua, mutta oma ongelma ratkes pääsääntösesti noilla avuilla :)

Mulla on välillä romboideukset(suunnikkaat, lapojen välissä) niin jumissa että molempia polttaa koko aika ja tekisi mieli kävellä kumarassa kaiken aikaa.
Samantyyppistä kuin kitkuttajalla.
Siihen on auttanut se että rupesin "säätämään" lantiota oikeampaan asentoon(anterior pelvic tilt), tehnyt mm. kuminauhalla jumppaliikkeitä selän/lapojen lihaksille, venytellyt rintalihakset ja olkarenkaan kunnolla, huolehtinut ryhdistä yleisesti ottaen, sekä pitänyt vatsan kunnossa.
Eli niellyt ylpeyttä ja alkanut tekemään tukilihaksistoa kunnolla kuntoon. Myös pakaroiden, takareisien ja pohkeiden vahvistuminen on tuntunut auttavan.

Tiedä sit mikä noista on eniten auttanut mutta polttelu on loppunut 95%.
Aina kun tunnen että alkaa palaamaan niin alotan sillä että venyttelen kunnolla käytännössä kaiken muun paitsi selän, ja käyn kierrättämässä verta koko kropassa.

Ja luulen että myös soutuliikkeiden vahvistaminen auttaa jonkin verran.
Eipähän pääse olkapäät niin eteen niin helposti ja rupea kiristämään niin paljoa.

Mutuilua, mutta oma ongelma ratkes pääsääntösesti noilla avuilla :)

Hyvin tiivistetty, mutta älä ....kele kaikkea paljasta! Multa loppuu työt jos ihmiset toimisivat saleilla kuten sinä. ;)

Hyvin tiivistetty, mutta älä ....kele kaikkea paljasta! Multa loppuu työt jos ihmiset toimisivat saleilla kuten sinä. ;)

Sorry, jäi vähän yönet vähiin viime yönä ni en ajatellu kunnolla ;)

Onneks ihmisillä on paljon murheita mihin ei tiedä perus parametrejä jotta sais kuntoon niin riittää kaikilla töitä :D
:zip:

kerrotko fuhrer viel et mikä on toi "olkarengas"?
Ja sitten et minkälaisii liikkeitä sä oot tehny sil kuminauhal, nimittäin mul treenikassist löytys sopivasti yks kuminauha niin vois kotona hieman jumppailla?

Kiitos....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom