Selkäkipu ja puutuminen.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zebala
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olen tässä nyt jo melkein kaksi vuotta kärsinyt joka-aamuisesta selkäkivusta. Kipu tuntuu vasemmalla lähellä lapaluuta ja säteilee sieltä pistävänä ympärille. Esim. heti aamulla on vaikea seistä suorana kauaa ja välillä muulloinkin päivällä. Olen kokeillut erilaisia sänkyjä ja tyynyjä, mutta en ole huomannut hirveitä eroja niiden välillä suhteessa kivun määrään. Todella ärsyttävä vaiva... Mikä avuksi? Venyttely joka päivä? Ehkä jopa lääkäriin?

En tiedä liittyykö se, että etenkin jalkapohjat ja viimeaikoina myös kämmenet aklavat puutumaan erittäin helposti. Mm. lenkillä en voi käydä koska jalkapohjiin sattuu niin helvetisti. Ne tuntuvat kramppaavan tai repeytyvän. Jos kenkiä löysää tilanne helpottaa... Paljain jaloin ei kuitenkaan tule mitään joka kyllä ihmetyttää. Kämmenet puutuvat usein esim. tangolla liikkeitä tehtäessä. Ongelmia välilevyssä? Pronaatio vikaa on hieman, mutta en uskoisi sen vaikuttavan noin paljon.

Pitäisi saada asiat kuntoon kun tässä lähtee vaihtoon kohtapuoliin vuodeksi. Amerikassa tuppaavat lääkäripalvelut maksamaan ihan pirusti.

Kiitos paljon vastauksista.

Ethän vain ole käynyt lääkärissä? Hyvä, sillä lääkäri olisi pian voinut tutkia ja määrätä oikean hoidon.

Anteeksi epäselvyyteni. OLEN tosiaan kerran käynyt siitä lääkärissä, muttei hän sen kummempia siitä sanonut. Neuvoi vain venyttelemään ja jotain liikkeitä, jotka eivät kyllä paljoa auttaneet. Mistäs oikeasti asiantunteva esim. urheilulääkäri?

Kannattaa kysel terveyskeskuksestaki tai sitten sairaalasta?. Yksityiselltä varmaa löytyy pätevii kavereita.. Kuulostaa kyllä että vois olla hermot tosiaan kireellä. Kannattais hierontaaki kokeilla.. Kunnon urheiluhieroja saa paikat auki :) Ainakin mun asiakkailta puutumiset hävinneet

Tuli tälläinen pieni juttu muistin sopukoista.

Kuinka muuten nukut?

Vatsallaan nukkuja joka ujuttaa vielä käden tyynyn alle (nukkuu käden päällä). Tällöin käden puoleinen lapaluu on koko ajan siirtyneenä kohti kylkeä, venytys päällä. Tällä on pitkässä juoksussa varmasti vaikutusta samankaltaisiin selkä oireisiin. Aamuisin etenkin.

Suosittelen kuitenkin käymään osaavalla Fysioterapeutilla tai hierojalla.

Kannattaa tosiaan venytellä varsinkin takareidet ja pakarat hyvin muutaman kerran viikossa. Mullon ollu selkäongelmia 20 vuotta noin 15 vuotiaasta saakka ja kivut alkaa aina jos takareidet/pakarat on liian tiukalla. Semmoset takareisiä venyttävät liikkeet suht. keveillä painoilla (suorin jaloin maastaveto) voi myös auttaa. Kokeile ainakin.

Ajatko muuten moottoripyörällä ja vielä kyykkysellaisella? Ainakin mulla se aiheutti melkosia jännityksia just tuonne lapaluiden väliin/hartioihin - vaihdoin vähä pystympään,

Hierojalla olen muutaman kerran käynyt ja on tosiaan sen jälkeen ollut selkä auki paremmin, muttei sen pitempään asiaa auttanut. Voisi kyllä viikoittainen hieronta auttaa asiaa.. Toisaalta haluan löytää kivun alkulähteen, enkä vain hoitaa sitä ulkoisesti.

Olen tosiaan alkanut nukkumaan jokunen vuosi sitten eri tavalla. Nykyään nukun eniten selälteen käsi tyynyn alla vasen jalka koukussa :D. Tätä olen kuullut sanottavan huonoksi selälle ja epäilenkin sitä ainakin osatekijäksi. Vatsalteen nukutun yön jälkeen kipu on yleensä ollut hieman pienempi, tai sitten ei. Vaihtelee. Olen kokeillut ergotyynyä, mutta sen kanssa on vaikea saada unta. Ehkä jos nukkuisi "oikein" pitemmän jakson niin eroa voisi huomata kivun määrässä.

Mopoa en aja, pyörää kylläkin usein. Tosin sain sen vasta vuosi sitten ja olin sitä ennen kauan ajamatta.

Zebala: kuvaat eri oireita, jotka voivat johtua monesta eri syystä. pelkkä lihaskireyskin voi aiheuttaa kaikkia kuvaamiasi oireita, tai ne voivat johtua muista syistä, kaikki yhdestä ja samasta, tai jokainen yksittäinen oire eri syystä. tuki- ja liikuntaelinvaivoja hyvin tuntevan lääkärin tai fysioterapeutin tutkimus on välttämätön oireidesi syyn löytymiseksi. kaikella kunnioituksella, ei täällä pakkotoistossa kukaan sua voi auttaa netin välityksellä, mene ammattilaiselle siis.

Hierojalla olen muutaman kerran käynyt ja on tosiaan sen jälkeen ollut selkä auki paremmin, muttei sen pitempään asiaa auttanut. Voisi kyllä viikoittainen hieronta auttaa asiaa.. Toisaalta haluan löytää kivun alkulähteen, enkä vain hoitaa sitä ulkoisesti.
.

Luulempa että koko ukko aika jumissa. Ja jos selkä ollut auki paremmin ni jatka sitä hieronnassa käymistä. Sarjahoitona otat 2 kertaa viikossa yhteensä 8-12 kertaa. 6 kerran jälkeen alkaa tuloksen kunnolla näkymään , jos hirveen jumissa olet. Ihmiset tuntuu odottavan muutamalla kerra ihmeitä.

Kivun alkulähde usein johtuu siitä että esim. lihakset on kiireet ja se pakottaa väärään asentoon
jolloin se rasittaa taas toistakin paikkaa virhasennolla. Ja sitten kohta on hermot puristuksissa ja tulee puutumista. Ja lihakset jumissa niin ei veri kierrä ja kerää kuona-aineita jne jne..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kunnallisen kautta ei kuulemma enää oikein ehi hoitoon kun siellä on niin kauhiat jonot. Pitää sitten alkaa oikeasti kunnolla joka päivä venyttelemään. Jos sillä helpottaisi asiaa. Nukkumisasentoakin pitää tarkasti miettiä. Kiitoksia.

Latest posts

Back
Ylös Bottom