Sektion jälkeen treenaus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Oikku
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
En löytänyt mistään aikaisemmasta viestiketjusta tietoa sektion jälkeisestä treenauksesta, joten nyt kokemuksia sektion kokeneilta tänne.

Mulle tehtiin sektio vajaa 6kk sitten, treenauksen (voimailu) aloitin kun vauva oli reilu 4kk. Sitä ennen kunnon kohotusta vaunuillen. Mulla sektiohaava tulehtui tosi pahasti ja se leikattiin pariin otteeseen jälkikäteen :( Mutta lääkäri antoi luvan urheiluun jo aikaa sitten ja jopa voimailuunkin. Nyt sitten haava on alkanut kipuilemaan. Liekö kiinnikkeet vai mikä? Treenissä sarjat ovat (vielä) 8-12 toistoa. Mikään liike (paitsi alaselän tekeminen penkissä) ei tunnu itse liikettä tehdessä. Illalla alkaa pieni kipuilu haavassa, mutta ei paha. Kuulemma pientä kipua voi tuntua tosi pitkään. Mites muilla treenit sujuu?

Monet ulkopuoliset eivät kyllä arvaa että olen viime kevään makoillut täydessä vuodelevossa 5kk, kun treeniäni seuraavat, jotain on siis lihaksiin jäänyt onneksi ;)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Oikku sanoi:
En löytänyt mistään aikaisemmasta viestiketjusta tietoa sektion jälkeisestä treenauksesta, joten nyt kokemuksia sektion kokeneilta tänne.

Kaksi sektiota ja kaksi lasta; minulla on haavat parantuneet hyvin eikä ne ole rajottaneet liikkumista (vauvat yms taas on). Kuopuksen jälkeen ekat vuodot sattui arpeen kovaa ja painottuen vasemmalle - olisiko alkava kierto sinullakin syyllinen? Sen jälkeen kierron mukaan arpi on huomaamaton, tuntuu tai kipuilee. Aika tavallinen on kipeä tuntu hyvin täydestä rakosta. Tähän gyne arveli, että arvesta olisi kiinnikkeitä rakkoon ja kipu tulisi siitä, kuulostaa minusta järkevältä.

Autsaider: se treenaus on kuule aika tärkee oma juttu, että jaksaa arkea lapsen kanssa. Pää hajoaisi jos neljän seinän sisälle jumittuu.

Noi kiinnikkeet tulee tosi pahoiksi jos ei liiku.

KatiP sanoi:
olisiko alkava kierto sinullakin syyllinen? Sen jälkeen kierron mukaan arpi on huomaamaton, tuntuu tai kipuilee. Aika tavallinen on kipeä tuntu hyvin täydestä rakosta. Tähän gyne arveli, että arvesta olisi kiinnikkeitä rakkoon ja kipu tulisi siitä, kuulostaa minusta järkevältä.

Empä ole seurannut kipua kierron suhteen, täytyypä alkaa seuraamaan...

Zone-sarja -42%
Oisko jossain hyvää jumppa/kuntoiluohjetta sektion kokeneelle äipälle? Leikkauksesta on kulunut nyt 3 kuukautta ja ois aika aloittaa kuntoilu. Onko jotain rajoitteita liikkeissä tai painomäärissä?

Latest posts

Back
Ylös Bottom