Sekalaisesta ruokavaliosta ja treenistä massakauteen

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Takana monta vuotta sekalaista syömistä, päivittäinen kalori määrä ollut juuri ja juuri n. 1400. Olen puntilla käynyt satunnaisesti, ja nyt päätin taas ottaa päämäärän ja olla timmissä ja lihaksikkaassa kunnossa ensi kesälle. Puntti-ohjelman on tehnyt osaava henkilö, joten ohjelman kanssa ei ole ongelmaa. Ohjelma on kaksijakoinen.

Joskus aikaisemmin olen ottanut erilaisia valmennuksia, ja jokunen tallesta löytyikin. Yhdessä ohjelmassa massakauden ravitsemusta. Kysymys kuuluukin; kannattaako aloittaa massakausi 2500cal päivässä kun aikaisemmin syöminen ollut vähän mitä sattuu?

Pituus on 173cm ja paino noin 70,5kg. Rasvaa on kertynyt pikkuhiljaa uimarenkaaksi vatsan ympärille.

Miksi mennä ääripäästä toiseen? Ja jos et ole kovin lihaksikas valmiiksi (jota epäilen josko koomakulutuskaloreilla aiemmin menty), niin miksi se massakausi yleensäkään? Olen suunnilleen samanpituinen, ja kyllä itsellä ei-treenatussa kunnossa 70-kiloisena oli jo ihan kohtalaisesti ylimääräistä. Siihen vielä erikseen massakausi päälle? Vaikka ollaan vasta lokakuussa, niin kyllä siinä helposti jo kiire tulee, jos aikoo ensi kesänä olla sekä lihaksikkaassa että timmissä kunnossa. Pahimmassa tapauksessa poltettavaa rasvaa on niin paljon, että lihaskatokin jo melkoinen dieetillä.

Lue täältä palstalta tai googlaa aiheesta reversedieetti. Imho olisi järkevin tapa nyt ensi alkuun lähteä ensin normalisoimaan kalorimäärää. Tuollaisella 1k äkkilisäyksellä lopputulos ei luultavasti ole toivottu.

kannattaa nostella vähän pikkuhiljaa, noin suuri lisäys yhtäkkiä on aika shokki kropalle varsinkin ku luultavasti sun aineenvaihdunta on vanhoilla syömisillä aina jumissa tai vähintäänkin heikkoa.. en ehkä lähtis sinuna ottaa mitään varsinaista massakautta vaan maltilliset plussat jos lihasta tahdot. toki siinä aina kertyy muutakin kun lihasta mutta sen saa sit myöhemmin kiristelemällä veke :) ja se lihas kun ei totisesti kasva hetkessä, se vaatii aika pitkäjänteistä työtä ja syömistä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom