Se eka mimmien leuanveto - miten?

Löysin erikseen ketjun aiheesta "montako menee", mutta kun 0.
Juu, treeniä vaan, mutta mikä mimmeillä on auttanut eniten?

Paljonko saitte silloin ylätaljassa, kun leuat lopulta onnistuivat, ja/tai paljonko oli vain tekniikasta kiinni? Avustajalla vai itsekseenkö homma hoitui?

Käyttämälläni salilla ei ole keventävää leuanvetolaitetta (ellen ole ihan puusilmä, Jkl-Monnari kyseessä). "Pohjustavana" treeninä olen tehnyt:
- ylätaljaa, menee 3 x 80 % omasta painosta
- miehen luona tangolla negat.leukoja (0-15 kpl / vko), ylhäällä "1/3-leukoja" ja alhaalta ylösriuhtomista sen verran kuin myötäotteella saa
- muuta selkätreeniä
- hauista (9kg / puoli menee)

Henkkoht. ongelmani on toinen rikkunut ranne: vastaotteella koko painolla roikkuessa sattuu niin, etten nouse senttiäkään. Eli pystyn treenaamaan omaa painoani lähtöasennosta (jalat irti maasta) vain myötäotteella, jolla en pääse kuin 10 cm ylöspäin. :( Ylätaljassa vastaote käy.

Pitäisikö tässä sitten vain ottaa piiska esiin ja vaatia mies aina kannattelemaan avuksi, kun veuhdon itseäni apinan raivolla? :whip:

(Kiitos avautumistilasta.)

Moi! Mä sain paljon apua juurikin tuosta ylätaljasta. Aluksi jaksoin vetää muistaakseni kolme leukaa, jotka jälkikäteen ajateltuna olivat kaikkea muuta kuin puhtaita (puhtaasti olisi mennyt ehkä 1). Jätin koko leuanvedon sikseen, koska rimpuilu ei tuottanut tulosta ja aloin tekemään ylätaljaa. Monet tuntuvat olevan sitä mieltä, ettei ylätaljan sarjapainoja voi verrata leuanvetotulokseen, mutta siinä vaiheessa kun sain ylätaljassa tehtyä viisi toistoa omalla painollani, jaksoin myös kokeillessa vetää viisi leukaa. Siitä oli hyvä jatkaa ihan leukoja vetämällä, tosi nopeasti sai lisättyjä toistoja ja sarjoja. Kyllä se siitä :)

Ja tosiaan, paljon oli myös tekniikasta kiinni. Opin hyödyntämään yläselkää kunnolla vasta jonkin aikaa harjoiteltuani. Ennen sitä hauiksiin kohdistui suuri(n) osa rasituksesta.

mä en oo tehnyt oikeestaan mitään ohjelmaa, vaan vähän kaikenlaista, yleensä 4käsi liiketta, 2 eri vatsa ja 3 jalkaliikettä. alkuun tein varovasti jollain 20-30 painoilla, nyt menee käsillä kuuteenkymppiin jaloilla 9kymppiin asti. mulla kesti 2kk ja treeniä 4krt vko jottta pysytin vetää ekan leukani. Nyt menee 7 ja treeniä takana 2,5kk

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom