- Ikä
- 43
Olen ajatellut komeron sijoittamista saunaan, lauteiden alle. Eli viereisen huoneiston komerot sijoitettaisiin lauteiden alle muurattavaan koppiin. Mutta kopista tulee noin 80cm korkea, se pitää toki laatoittaa ja myös vesieristää. Mitenkäs tuo on järkevintä toteuttaa? Vedeneristeiden speksien mukaan ne kestävät vain noin 60 asteen lämpötiloja, (puu)saunassa on kuitenkin varauduttava jopa +120 asteen lämpötilaan ylälauteen (130cm) korkeudella.
Mikä ratkaisuksi? Olen googlettanut koko illan, tuloksetta. Mieleen tuli epoksimaali, joka täyttää vaatimukset mutta senkään lämmönkestävyydestä ei ole takeita?
Miten nuo on yleensä rakennettu? Täälläpäin Suomea noista ei ole lainkaan kokemusta, noita on kuitenkin todistettavasti ollut jo 70-luvun asunnoissa/saunoissa ja mm. eräässä asuntomessutalossa lauteiden alle oli sjoitettu kodinhoitohuoneen koneet. 70-luvulla ei toki vedeneristeitä ollut olemassakaan...
Kuva työhuoneen puolelta, jonne komerot tulevat:
Saunan puolella yläosa on toki viistottu:
Mikä ratkaisuksi? Olen googlettanut koko illan, tuloksetta. Mieleen tuli epoksimaali, joka täyttää vaatimukset mutta senkään lämmönkestävyydestä ei ole takeita?
Miten nuo on yleensä rakennettu? Täälläpäin Suomea noista ei ole lainkaan kokemusta, noita on kuitenkin todistettavasti ollut jo 70-luvun asunnoissa/saunoissa ja mm. eräässä asuntomessutalossa lauteiden alle oli sjoitettu kodinhoitohuoneen koneet. 70-luvulla ei toki vedeneristeitä ollut olemassakaan...
Kuva työhuoneen puolelta, jonne komerot tulevat:

Saunan puolella yläosa on toki viistottu: