Sarjani ja etenkin pyramidiharjoittelusta kysymyksiä

Liittynyt
3.1.2010
Viestejä
1
Olisiko parannusehdotuksia miten saisin enemmän tehokkuutta reeneihini?


Joo elikkä aikaa mulla on käydä vaan se 2 kertaa viikossa vetämässä salireenit. Muuten vedän satunnaisesti penkkiä ja käsipainoilla hauiskääntöä kotona, yleensä molempia 1-2 kertaa viikossa salireenien lisäks. Ja mulla on salille lähdettäessä sarja, joka hajautuu 2:lle päivälle, joten se tulee tehdyks siinä viikossa. Ja sarjahan menee näin:

Päivä1:

-Kuntopyörää 10min (lämmöt)
-Jalkaprässi 3 x 8-12
-Jalan koukistus 3 x 8-12
-Jalanojennus 3 x 8-12
-Ylätalja veto eteen 3 x 8-12
-Kulmasoutu käsipainoilla 3 x 8-12
-Hauiskääntö penkissä scott tangolla 3 x 8-12
-Hauiskääntö seisten 3 x 8-12
-Selänojennuspenkki 2-3 x 15--->

Päivä 2:
-Kuntopyörä 10min (lämmöt)
-Penkkipunnerrus 3 x 8-12
-Vinopenkkipunnerrus käsipainoil 3 x 8-12
-Pystypunnerrus käsipainoilla 3 x 8-12
-Pystysoutu taljassa 3 x 8-12
-Ojentajapunnerrus taljassa 3 x 8-12
-Vatsalihaslaite 3 x 15-20
-Vatsapenkki 2-3 x 15-->
-Vatsarutistus 2-3 x 15-->

Ja kysymys mulla on semmonen, että kun jaksan vetää semmosen 65kg-67,5kg penkistä parhaimmillaan. Niin onko tämmönen sarja hyvä lisä tolle mun kuntosalilla vedettävän sarjan kaveriks(3 x 8 x 52,5kg)?;
Eli ensin 15 x tanko lämppäriks ja tekniikan hakemiseks ylös. Sitten alkaa itse pyramiidit: 3x 40kg, 3x 45kg, 3x 50kg, 3x 52,5kg, 3x 55kg, 3x 57,5kg, 3x 60kg ... ja sitten tuo sarja takaperin ilman tuota 3x 60kg nostoo ja pudotetaan aina 5kg.
Mitä ehkä kannattaisi tehdä toisin?

Tavotteenahan on enemmän voimaa saada penkkipunnerrukseen ja ehkä ojentaja reenit jää hieman liian vajaiksi joten oisiko siihen jotain neuvoa vielä miten saisin hyvin ojentajiin voimaa?

-Kiitos ja kumarrus, jos joku on jaksanu vastailla
 
Liittynyt
14.11.2008
Viestejä
176
No tohon sen enempää perehtymättä, nii katso alottelijoiden osiolta joku 1-jakoinen perusohjelma, jolla alat tekemään.
Löytyy stickynä "treeniohjelmat lihaksen kasvatukseen tai jtn"
 
Liittynyt
20.9.2008
Viestejä
204
Ikä
27
Ajattelit jättää jalat treenamatta melkeinpä kokonaan? Ja missäpä on pyhän kolminaisuuden kaksi liikettä; maastaveto ja kyykky? Tuossa tuskin on edes kunnon jakoa? 2-jakosena Vetävät/työntävät -jaolla ehkä toimis, kuhan koko ohjelma laitettaisiin kerralla uusiksi.

Päivä 1:
etureisiä 6 sarjaa
takareisiä 3 sarjaa
selkä 6 sarjaa + imo 3 turhaa selänojennus nitkutusta. (Mave ja kyykky korvais tämmöset ''''''turhuudet'''')
hauista 6 sarjaa

Päivä 2:
rinnalle 6 sarjaa
olkapäitä 6 sarjaa
ojentajia 3 sarjaa
vatsoja 7-9 sarjaa

Ei kovin tasapainoiselta näytä puhumattakaan, takaolkapäille periaattessa ei tule minkäälaista rasitusta, teet ojentajille pari hassua sarjaa ja sekin on joku hilavitkutus, sivuolkapäitäkään et tee erikseen, no saahan ne vähän runta, mutta silti, jako päin hevon ittua jos sitä edes on? :D Eiku taitaa siinä olla.

Jako uusiks ja myös liikkeet, kannatan 1-jakosta kuten DanCake. Mutta jos päädyt kaksjakoseen ota se vetävät/työntävät -jaolla.

Virheistä oppii!
 
Thread starter Samankaltaiset keskustelut Forum Replies Date
Liikkeitä jotka tuntuvat etenkin pyllyssä Treeni 2
Samankaltaiset keskustelut

Ylös