Onko teillä ollut millaisia kokemuksia? Onko voima lisääntynyt? Mainokset lupailee yli 70% teston lisääntymistä. Kommentoidessa mainitkaa tuotteen merkki ja hinta.
Ps. Kuinka moni käyttää soijaa protskuna pelkästään onko paljonkin eroo heraan muussa kuin hinnassa itse olen käyttänyt soijaa jo vuosia. Kertokaa kokemuksia soijan ja heran eroista käytännössä.
Miksi testosteronibuusterit eivät toimi?
1. Ne eivät nosta testosteronia merkittävästi
Suurin osa "testobuustereista" (tribulus, D-aspartic acid, maca jne.)
→ ei nosta totaalista eikä vapaata testosteronia kliinisesti merkittävästi.
Tutkimuksissa nousu on yleensä 0–10 %, mikä on käytännössä sama kuin vuorokausivaihtelun normaali heittely.
Tämä määrä ei muuta lihasmassaa, voimaa tai libidoa.
Vaikka ne toimisivat, keho tasaa hormonit takaisin
Ihmisen endokrinologia toimii ns. negatiivisella palautesilmukalla (HPTA):
Testo nousee
Hypotalamus ja aivolisäke havaitsevat nousun
LH ja FSH vähenevät
Kivekset vähentävät tuotantoa
→ Lopputulos: taso palautuu lähtötasoon.
Keho ei salli korkeaa testosteronia pitkään ilman syytä.
Aromataasientsyymi muuttaa ylimääräisen teston estrogeeniksi
Jos testosteroni nousisi yli fysiologisen viitealueen, aromataasi muuntaa sitä:
Testosteroni → Estradioli (E2)
Aromataasi on luonnollinen "turvajärjestelmä".
Keho haluaa estää liian korkeat androgenitasot, joten se aromatisoi ylimäärän estrogeeniksi.
Siksi:
Jos buusteri nostaisi testoa vähän → ei vaikutusta
Jos se nostaisi paljon → keho muuttaisi ylimäärän estrogeeniksi
Lopputulos: ei pysyvää nousua, ei lihaskasvua, ei vaikutuksia
Bottom line
Luonnolliset buusterit eivät toimi, koska:
Ne eivät nosta testoa tarpeeksi
Keho kompensoi kaiken nousun
Aromataasi muuttaa ylimäärän estrogeeniksi
Lopputulos = nollahyöty
Ainoa mikä oikeasti nostaa testotasot selvästi: TRT / AAS, koska ne ohittavat HPTA-säätelyn.
Boosterit ovat kyllä pelkkää kusetusta! Laita mielummin rahasi perus lisäravinteisiin: proteiini, kreatiini, malto jne..
Mitä soijaan tulee, en itse pidä ko. tuotteesta. Mulle riittää jo paha maku sanomaan tämän, elikkä en ole edes perehtynyt syvemmin heran ja soijan eroihin.
Kaikki testobuusterit on rahanhaaskausta, jos ne oikeasti nostaisi testotasoja noin kovasti, niin olisi erittäin mielenkiintoista katsella kun porukka vetelisi lisäravinteitten kanssa nolvaa ettei gyno pääse yllättämään.
Hera on laadukkaampaa kuin soija, mutta kyllä soijallakin pärjää ihan hyvin.
Voi jättää kaupan hyllylle,mulla ei tullut edes placebo vaikutusta:lol1: ,kun kaks purkkia tempasin. Protsu,vitamiinit,hiilarit ja kreatiini,muut on enemmän tai vähemmmän kikkailua.
joku jenkkitutkimus kertoi maksan tuhoovan kaikenlaiset boosterit jo alkuunsa, eikä niillä kuulemma ollut vaikutusta juuri muuhun kuin ESTROGEENItasojen nousuun, jos siihenkään... kuka mies semmosta haluaa. no, not me!!!
Ps. Kuinka moni käyttää soijaa protskuna pelkästään onko paljonkin eroo heraan muussa kuin hinnassa itse olen käyttänyt soijaa jo vuosia. Kertokaa kokemuksia soijan ja heran eroista käytännössä.
ei soijassa ole mitään vikaa,perusprotskuna ihan ok.Hera proteiini imeytyy vaan huomattavasti nopeammin kuin soijaprotsku joten kannattaa palautumisjuomassa käyttää nopeasti imeytyvää heraproteiinia. Muuten olisi parempi käyttää hitaasti imeytyviä proteiineja monista eri lähteistä.
Illalla viimeisenä otettava proteiini ei missään nimessä kannata olla heraprotskua,liian nopeaa,kaseiini tai soija on paljon parempi vaihtoehto
mistäs se heran näennäisihmeellinen nopeus kuulkaa johtuu? luulin ihan, että sekin joudutaan pilkkomaan aivan samalla tavalla kuin soijat ja maidot ja muut. ei se aminohappoprofiilin täydellisyys nopeuta imeytymistä juurikaan.
"Onko teillä ollut millaisia kokemuksia? Onko voima lisääntynyt? Mainokset lupailee yli 70% teston lisääntymistä. Kommentoidessa mainitkaa tuotteen merkki ja hinta."
Jotkut kaverit on kokeillu ja kehunu. Itse suhtaudun skeptisesti moisiin, mutta kyllähän nuo kaverit porskuttaa etiäpäin lujaa. Placeboa tai ei, jotain vaikuttavat kuitenkin.
On tullut kokeiltua 2 eri testoboosteria, ensimmäinen oli golden tribulus millä ei ollut mitään vaikutusta. Toinen oli Dorian yates chemical pro mitä otin 3 aamulla ja 3 illalla.
Tällä oli selviä vaikutuksia, alkoi panettaa aika rankasti ja selkään tuli aknea, tietty myös voimat lisääntyi.
Mutta valitettavasti kun 1kk tauon jälkeen tilasin toisen satsin sillä ei ollut mitään vaikutusta? mistä johtuu, en tiedä.
Toi Dorian kama on muuten aika erilaista mitä ne muut, se on sellaista salmiakin makuista ja kaltaista "uutetta" ne toiset on kuin jotain Puristettua kasvia , mitä ne ilmeisesti ovatkin.
Tuskin kuitenkaan jos on saatavilla/haluaa käyttää aitoja roinia, on mitään järkeä tuollaisia ostella hinta&hyöty suhde on aika huono.
Onkos kukaan todennut testosteroniboostereiden vaikuttavan? Itse ostin Tribolania Vuoden 2002 loppupuolella ja koin sen vaikuttaneen mm. penkistä enemmän rautaa. Ehkä vaikutus perustui plaseboon vai onko saw palmetto kasevilla ja tribulus terrestriksellä vaikutusta testo tasoihin...? Lupaavat jopa 70% testotasaon nousun. Tribolania ei saakkaan enää luontaistuote kaupasta koska tutkijat ovat ilmeisesti löytäneet siitä nandrolonin esiasteita. Määrät ovat kuitenkin niin pieniä että niillä ei ole muuta vaikutusta kuin huippu-urheilijoilla testeissä kärähtämisen vaara. ;)
Originally posted by kamike Onkos kukaan todennut testosteroniboostereiden vaikuttavan? Itse ostin Tribolania Vuoden 2002 loppupuolella ja koin sen vaikuttaneen mm. penkistä enemmän rautaa. Ehkä vaikutus perustui plaseboon vai onko saw palmetto kasevilla ja tribulus terrestriksellä vaikutusta testo tasoihin...? Lupaavat jopa 70% testotasaon nousun. Tribolania ei saakkaan enää luontaistuote kaupasta koska tutkijat ovat ilmeisesti löytäneet siitä nandrolonin esiasteita. Määrät ovat kuitenkin niin pieniä että niillä ei ole muuta vaikutusta kuin huippu-urheilijoilla testeissä kärähtämisen vaara. ;)
Originally posted by Nappula Onko teillä ollut millaisia kokemuksia? Onko voima lisääntynyt? Mainokset lupailee yli 70% teston lisääntymistä. Kommentoidessa mainitkaa tuotteen merkki ja hinta.
Optimal Tribulus on ainut tehokas testo buusteri! Siksi se onkin kiellettyjen aineiden puolella.. Ainakin Suomessa.
Kyllä tribulus toimii kun annos on tarpeeksi iso, ainakin mulla. Ei niillä mitään roinatuloksia saada, mutta pientä apua kumminkin.
Tuohon kun ottaa lisäksi sinkki-magnesium valmistetta niin kyllä sillä selvä vaikutus on. Sanokoot muut mitä sanoo. Yleensä ne , jotka huutaa suureen ääneen , että Tribulus ei toimi, niin ei ole itse kokeillut tai ovat ottaneet liian pieniä annoksia.