Salitreeni + aerobinen -> alaselkä tukossa?

Onko täällä muita, joilla runsaahko aerobisen ja salitreenin yhdistäminen on alkanut tuottaa ongelmia nimenomaan alaselän palautumiselle? Miten olette asian ratkaisseet? Etenkin nyt hiihtokauden alettua tuntuu, että alaselkä alkaa mennä tukkoon. Polkujuoksun kanssa ongelmaa oli aika harvoin.

Salilla tulee viikottain kaksi alaselkää rasittavaa päivää (mave- ja kyykkypäivät). Venyttelyjä tulee tehtyä pari kertaa viikossa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Samaa ollut täällä muutamana talvena hiihdon kanssa. Itse uskon että se johtui syvien vatsalihasten Tuen puutteesta, tai siis että hiihdin miten sattuu ja alaselkäkin oli varmasti mutkalla tai pyöreänä :) nimittäin tämän kun olen tiedostanut niin alaselän rasitus on hävinnyt kävelyssäkin :)

Ei taida olla pelkästään uskon asia, hyvä Minihiiri...

Huomasin saman ja lisäsin vatsatreenin juoksun jälkeen, tosin kevyemmän version kun punttipäivinä. Tänään en tarvinnutkaan sitten buranaa, sauna, omatoiminen hieronta ja voltaren riittivät. Huomenna teen lisää vatsatreeniä ihan vaan himassa lattialla ja pallon päällä ennenkuin lähden salille.

Syvien vatsojen treenaus tuntui kyllä alussa ihan huuhaalta, mutta seuraavana päivänä tunne oli kutakuinkin hapokas :D normaaleja vatsoja teen nykyään 2-4 kertaa viikossa treenin yhteydessä ja noita syviä pari kertaa viikossa. Olen kyllä oppinut jo aktivoimaan ne liikkuessakin, se vei yllättävän kauan aikaa sillä aluksi jännittyi koko kroppa kun vedin mahaa sisälle ilman että ne vatsalihakset oli kuitenkaan aktivoituina. Oppia ikä kaikki :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom