Saliohjelma ja ajoitus mma-treenien ohella

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pahve
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkä olen juuri aloittanut vapaaottelun harjoittelun 3 kertaa viikossa (ti,to ja lauantai) ja tarkoituksena olisi treenata punttia vielä 3 kertaa viikossa. Onko tuo harjoitusmäärä liikaa ja millaisella ohjelmalla kannattaisia punttia vetää? Lähinnä kiinostaa millaisella jaolla ja toistoilla ja minä päivinä tulisi punttitreenit suorittaa?

Kyllähän näitä thredejä löytyy jonkun verran jos käytyä haku toimintoa. Mutta ei sitä punttia tarvii 3 kertaa viikossa mun mielestä vääntää. Kyllä se kaks kertaa riittää ihan hyvin. Treenaan voimaa 6-8 viikkoa (5x5x~80%) ja räjähtävyyttä 3-4 viikkoa kerrallaan (4x6x~60% ja vältät maitohappoja, pitkiä pausseja sarjojen välissä). Vaparia voi sitten treenata useamminki ja treenin päätteeks voimakuulia tjms voimakestävyyttä (nojoo, tohon aina pirun vaikee motivoida ittensä... teen sillon ku joku toinen kyttää vieressä :D)

Itse lopetin punttien nostamisen vaparin alkeiskurssin ajaksi. Ne ketkä kävi puntilla samaan aikaan, valitteli lihaskipuja enemmän.
Ja alkeiskurssin jälkeen muutin tottakai ohjelmani. Jos ketään kiinnostaa.

Itse oon vuoden ajan nyt jauhanut 3x mma/sw reeniä ja 3x punttia Per viikko + 40h fyysisissä töissä. Jaksaa kyllä, kun syö reilusti ja hyvin sekä huolehtii levosta. Suurimmat ongelmat onkin sitten pääkopan kanssa saada itsensä joka kerta reenaamaan. Joskus on pakko ottaa päivän/kahden huili.
Omatoimista venyttelyäkään ei voi kyllä vähätellä. Asia joka jää turhan usein tekemättä ja sen yleensä kyllä tuntee kropassa.

Benu mitä liikkeitä käytät ohjelmassasi? ja onko tuolla räjähtävällä harjoittelulla tekniikan kannalta mitä eroja? Olisiko 1 vai 2 jakoinen parempi tuon kanssa?

Itseä kuitenkin kiinostaa treenata kaikkia perus voimaliikkeita kuten kyykky,mave ja penkki.

Viimeksi muokattu:
pyh mitää punttia.. treenaa lajivoimaa ja kestävyyttä. salettii pärjäät näillä!!

Benu mitä liikkeitä käytät ohjelmassasi? ja onko tuolla räjähtävällä harjoittelulla tekniikan kannalta mitä eroja? Olisiko 1 vai 2 jakoinen parempi tuon kanssa?

Itseä kuitenkin kiinostaa treenata kaikkia perus voimaliikkeita kuten kyykky,mave ja penkki.

Ihan perusliikkeet kunniaan! Mun selkä on mäsänä ni mä en voi vetää kyykkyä taikka mavea, joten saada tehdä jalkaprässiä ja sen sellasta, mihin menee mun mielestä liikaa aikaa, mutta minkäs teet...?!

Eli penkki, kyykky, mave, rinnalleveto/leuat lisäpainoilla ja toki vatsoja! Sitten siihen jotaan apuliikkeitä kyytipojaks.

Motivaatio auttaa huomattavasti :) Ja toi yksjakonen olis varmaan parasa ni ei olis paikat ihan armottomassa jumissa aina, mutta mä olen vetäny kaks jakosella ja hyvin oon jaksanu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom