Salille spinnin yhteydessä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kinttu
  • Aloitettu Aloitettu

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Onko teillä tapana käydä ennen/jälkeen spinningin salilla?
Aikapulasta kärsivänä yhdistäisin mieluusti nämä kaksi, mutten tiedä miten se pitäisi tehdä. Jotta kumpikaan ei kumoaisi toistensa vaikutuksia, niin pitäisikö salilla käydä ennen vai jälkeen spinnin ja mitä lihasryhmiä siellä kannattaisi treenailla?

jos käyt ensi salilla, et jaksa polkea, jos käyt ensin spinnissä, et jaksa treenata. valitse jompi kumpi;)

:offtopic:
kaikista kysymyksistä ei varmaan kannata omaa threadia laittaa pystyyn

Ei siis tarkoitus ollut mitään koko kropan treeniä täysillä tehtynä tuohon spinningiin yhdistää, vaan esim. muutama käsi-/vatsaliike. Mietin vaan kun onhan niitä spinning & body tuntejakin olemassa, joissa siis käsittääkseni treenataan spinningin lisäksi yläkroppaa (siksi halusin vähän käsitystä mitä kannattaisi tehdä, koska meidän salilla ei ole vastaavaa yhdistelmää).

Siksi aloitin oman threadin, koska olettaisin että mimmit hieman enemmän harrastavat/tietävät spinningistä, eikä tällä puolella kai ole mitään threadia tän tyyppisille yksittäisille kyssäreille.. Sori jos on, mä en ainakaan huomannut.

Itse käyn monesti salilla tekemässä ihan normaalin treenin (sisältäen siis myös kokonaisvaltaisia ja raskaita liikkeitä, kuten kyykkyä) ja menen sen jälkeen spinniin. Spinnailu luonnollisesti on hiukan voimattomampaa verrattuna siihen, jos sen kävisi tekemässä eri päivänä. Pääpaino minulla on kuitenkin puntissa, joten ei haittaa ainakaan minua. Jos teet pelkästään käsi- ja vatsatreenin, voit hyvin tehdä sen ennen spinningiä, siitä ei spinnitunti kärsi juurikaan. Tosin itsellä on käynyt niinkin, että rankemman vatsatreenin jälkeen, vatsat kramppaavat spinning-tunnilla, siinäkin kun tarvitaan yllättävän paljon keskivartalon lihaksia.

Mutta siis yksikertaistettuna salitreeni ennen aerobista.

No tuota noin...mä olen tässä nyt hieman eri mieltä. Tokikin voin puhua vain omasta puolestani, en edes yritä yleistää. Mun on ollut viikonpäivien vähyydestä johtuen jo pidemmän aikaa pakko tehdä ainakin kerran viikossa spinniohjaus+puntti peräkkäin. Ja yleensä vielä niinpäin, et spinni ensin ja sit puntti. Tän kun tiedän, niin päivän sapuskat on aika isot ja enemmän hiilarivoittoiset. Väkisinhän ne syö toisiaan nuo treenit, mutta koko kropan treeninkin jaksaa oikeinkin hyvin, pelkästä ylävartalotreenistä puhumattakaan. Mutta paljon on kiinni siitä, miten syöt ja juot päivän aikana ja millanen treeni sulla on tiedossa puntin puolella.

Tällä hetkellä treenailen niin, että käyn ensin spinnissä (30min) ja siihen päälle yläkropan treeni (selkä-hauis ja rinta-olka-ojentaja eri päivinä). Näin teen 2x viikossa ja jalat treenailen kokonaan omana päivänä ilman spinniä. En jaksaisi kunnollista punttitreeniä tehdä esim. 60min spinnin päälle, siksipä tuo puolen tunnin spinni on juuri sopiva hyvän lämmön päälle saantiin.

Kokeilin eka tehdä punti ja sitten spinnin, mutta olkapää-ojentaja-treenin jälkeen ei tahtoneet kädet jaksaa kun olivat ihan "horkassa" punttitreenin jäljiltä.... Ei tuolle yhdistelylle sinänsä mitään esteitä ole jos jaksaa vaan treenata :kippis1:

Jos tosiaan on aikomus treenata salilla pelkkää yläkroppaa, senhän voi toki hyvin tehdä spinnin jälkeenkin. Väittäisin kyllä silti, että kyykkääminen/jalkatreeni ylipäätään kärsii kyllä spinning-tunnista, ainakin oman kokemuksen mukaan. Varsinkin jos spinnin vetää täysillä ja kunnolla. Jos taas ei spinnaile täysillä, niin sittenhän se järjestys on ihan yks hailee, koska puntin jälkeen sitä ei jaksa samoilla voimatasoilla vetää kuitenkaan, kuin omana päivänään tehtynä.

Olipas nyt epäselvä selostus, mutta siis tosiaan se oma tunne omasta jaksamisesta lienee se tärkein sekä tietenkin myös omat prioriteetit treenaamisessa.

Taisi jo siellä tullakin mutta itsekin olen käsittänyt että järjestys kannattaisi nimenomaan olla
1. puntti
2. spinning(max 30) min
Näin jaksat tehdä saliliikkeet puhtaasti(=loukkaantumisriski pienenee) ja kyllä voit ihan hyvin tehdä jalatkin salilla jos poljet tosiaan vaan tuon puoli tuntia ja rauhallisemmin Eli se spinni toimisi myös ikäänkuin jäähdyttelynä.

mä taas teen sekaisin ehtimisen mukaan joskus spinning ensin, joskus taas puntti, ja yleensä jaksan aina molemmat ihan hyvin järkästä riippumatta (jalkoja lukuun ottamatta, ne teen kyllä ihan omana päivänään). Tosin en kyllä oikeestaan ikinä vedä spinninkiä ihan täysillä, kun puntti tosiaan on se ensisijainen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom