Salikerskailuja

piti ihan tätä yhtä kysymystä varten liittyä jäseneksi. Eli minua kiinnostaisi aktiivisten salilla käyvien, ehkäpä vielä lajitaustaltaan jääkiekkoa pelanneiden/pelaavien, henkilöiden mielipiteet/arviot seuraavasta väitteestä...

Eräs kaverini, joka on pelannut kiekkoa a-junnuihin asti, ottaa usein esille käydessämme harrastamassa mitä tahansa urheilulajia oman 10 vuoden takaisen huippukuntonsa ja "kultaiset vuodet". Kaverini on kiistämättä urheilullinen, mutta kaukana mistään huippukunnosta tällä hetkellä.

Hänen kertomansa tulokset kuulostavat sen verran uskomattomilta niin ajattelin kysellä täältä mielipidettä seuraviin tuloksiin ja niiden mahdolliseen paikkansa pitävyyteen..sen verran raskasta näitä on ollut kuunnella, varsinkin kun itse olen reilun vuosikymmenen punttia vääntänyt ja nämä kaverin tulokset ovat luonnollisesti reilusti kovempia kun mitkään omat ennätykset.

Ikä: 18 v Pituus: 179cm Paino: n. 80kg

Penkki: 7x140kg, maksimiin ei ottanut kantaa
Kyykky (kuulemma syvä): 200kg
Mave: 250kg
Leuat: 37
Viparit sivulle: kympin sarjoja 26 kg käsipainoilla
Kulmasoutu tangolla: "yli kutosen sarjoja 140kg"
Ja tähän vielä ilmoitus rasvaprosentti 7

Kuulostaa omaan korvaan erinomaisen epäuskottavilta nämä tulokset, (erityisesti penkki, leuat ja nuo viparit). Rakenteeltaan on kyllä sellainen ehkä lyhytraajainen tanakahko, että varmaan helpompi on kovia tuloksia tehdä..mutta keskustelu vapaa ja mielipiteitä saa antaa.
Itse olen kyllä hänelle sanonut, etten oikein näihin usko, mutta se ei näitä juttuja ole vähentänyt vaan lähinnä innostanut.

Viimeksi muokattu:

no-body

huuhaa
VIP
Ikä
40
Kaupunki
Espoo
Kovia tuloksia, mutta silti periaatteessa mahdollisia joten ehkä pitää paikkansa ja ehkä ei. Parempi kysymys on se, mitä helvetin järkeä tuollaisessa muinaisten tulosten jatkuvassa hehkuttelussa ylipäätänsä oikein on olevinaan pitävät sitten paikkansa tai eivät...

Kovia tuloksia, mutta silti periaatteessa mahdollisia joten ehkä pitää paikkansa ja ehkä ei. Parempi kysymys on se, mitä helvetin järkeä tuollaisessa muinaisten tulosten jatkuvassa hehkuttelussa ylipäätänsä oikein on olevinaan pitävät sitten paikkansa tai eivät...
No kaveriporukka on sellanen että salitulokset ja salilla käymiset aika ajoin nousevat puheenaiheeksi jolloin nämä yllä olevat tulokset keskimäärärin 100% varmuudella nousee esiin...ehkä ajatuksenjuoksulla, että hän on kuitenkin se kaikkein vahvin oli kunto tällä hetkellä mikä hyvänsä...ehkä vähän samaan tapaan miten jan zelezny voisi naureskella illan vietossa nykyisten keihäsmiesten kesken

Kaupunki
Vantaa
Leuat, viparit, kulmasoutu, (kyykky) voi olla jotain ihan mitä tahansa.. riippuen suoritustekniikasta

Leuoissa voi olla usean kymmenen eroja (kisaleuat vs kippileuat)
Myöskin vipareissa voi olla helposti 10kg heittoja riippuen millaisella heijauksella jne niitä tehdään
Tuloksilla keulijoiden syväkyykky voi olla monelle hokikyykky jne

Esim. leukoja 37 kannattaisi vissiin osallistua SM-kisoihin jo (vaikka menneistä puhutaankin).. joku muistikuva, että ei kovinkaan kauaa sitten oli voittajalla joku 40 vedettyä PUHDASTA leukaa..

Ei muuta ku tikkuja mukaan ja tökkimään silmiin niitä, jotka vanhoja muistelee..

Ikä
43
Tuloksia nuorten SM voimanostosta 2014 (klassinen) M20:
Pedro Björkstedt JK 195, PP127, MN 245

Kannattaisi varmaan lähettää kiekkoilijoita painonostokisoihin!
* voimanostokisoihin.

Tuli kans itelle mieleen katella noita tuloksia ja
Penkki: 7x140kg, Kyykky 200, veto 250:
Tosta penkkiykkönen on laskennallisesti sen 160-170, joten yt:ksi tulee: 610-620.

Vertailuksi voisi vielä ottaa vaikka sen, että M20 suomenennätys 83kg sarjaan on 627kg. Tuo ennätys on tehty kuukausi sitten.

Tuolta pohjalta voi miettiä väitteiden todenperäisyyttä. Ei se tietenkään mahdotonta ole...

Ikä
42
Kaupunki
Tampere
En usko noihin nostoihin, moni pönkittää vaan egoaan, kun on helppo huudella "silloin joskus"..

Eilen tutustuin salilla just tällaiseen nuorempaan kaveriin. Toinen lause mitä kuulin hänen ikinä sanovan oli että eilen nostin maasta sarjaa 160 kilolla ja odotti, että olisin kovasti häntä siitä kehunut. Kun sitten leukoja menikin vain viisi, tuli kauheaa selitystä miksi tänään ei kulje.. Vaihdoin pian maisemaa salin toiselle puolelle..

Kaupunki
Espoo
Lähde sen kaverisi kanssa salille ja katsele vähän, että mitä ja millä tekniikalla se nykyään tekee.

Tulosten vertailu varsinkin juttujen pohjalta on ihan turhaa ja tavoitteetkin on monesti erilaisia. Ite yritän löytää tietyn kohdelihaksen liikuttamaan painoa, joten hyvä treeni on sellainen, jossa se löytyy, ihan sama millä painoilla. Monet muut treenaa ihan eri tyylillä, eilenkin kaksi miestä teki vieressä vyön kanssa kokovartalo-hauiskääntöjä.

mappana

VIP
Ikä
38
Ikä ei täsmää mutta itse olen katsonut vierestä, kun tauolla oleva lätkäpelaaja (liigatasolla oli pelannut) nappas satasella rinnallevetoja ja kyykkäs persemaahankyykkää 150:llä kevyen näkösesti. Ulospäin oli normaalivartaloinen ukko. Ja aika laiheliinin oloinen.

Eli ainahan nuo on mahdollisia tommoset tulokset, varsinkin jos otetaan huomioon se että on ihan normaalia laittaa vähän lapinlisää juttuihin (sata penkistä tarkottaa siis että on saanut 3 krt 90 ja tästä "voi päätellä" että menee sata jne. yms.)

Tietty tuostakin on aikaa, että voi olla että aika kullannut minunkin muistot. Varmaan todellisuudessa veteli rinnalle tankoa ja kyykkäskin 40:llä. :D

Menee varmaankin myös tonne salikomedian puolelle, mutta tähän aiheeseen liittyen en malta olla jakamatta samalla salilla käyvän "salitontun" ( tiedätte kyllä tyypin) muutamia jäätäviä heittoja. Pienenä pohjustuksena vielä että aina on haussa uusi "uhri" jolle treeniviisauksia ja knoppeja hän jakaa hyvin auliisti. Kaikki tekeminen perustuu silmittömään ryskäämiseen, kunhan liikettä ja ääntä on niin homma pelittää...:david: Jossain youtuben epic gym fail videoissa on samankaltaisia seppiä.

Pari viikkoa sitten sarjojen välissä salitonttu tulee haastattelemaan ja heittää legendaarisen " mäkin silloin nuorena"-kortin tiskiin... Yhden jalan prässi 300 kilolla kympin sarjoja... jepjep:rolleyes:. Toinen ihan ohimennen kasuaalisti heitetty "tänään on sellanen tunne että pukilta vedetään 400". En jäänyt katsomaan, mutta highly doubt it. Kisakyykky ollut puheen mukaan yli 300 yms,jne , tällä hetkellä todistetusti räkissä 15cm niiaus 150 kilolla...

Salitonttu on kuitenkin jo lähes eläkeikäinen, moninkertainen Suomen mestari eri lajeissa. Hauskaa ja harmitonta seurattavaa, lähinnä "uhrien" ilmeet ja katseet oppitunnin jälkeen:woot:

IsoDino

VIP
piti ihan tätä yhtä kysymystä varten liittyä jäseneksi. Eli minua kiinnostaisi aktiivisten salilla käyvien, ehkäpä vielä lajitaustaltaan jääkiekkoa pelanneiden/pelaavien, henkilöiden mielipiteet/arviot seuraavasta väitteestä...

Eräs kaverini, joka on pelannut kiekkoa a-junnuihin asti, ottaa usein esille käydessämme harrastamassa mitä tahansa urheilulajia oman 10 vuoden takaisen huippukuntonsa ja "kultaiset vuodet". Kaverini on kiistämättä urheilullinen, mutta kaukana mistään huippukunnosta tällä hetkellä.

Hänen kertomansa tulokset kuulostavat sen verran uskomattomilta niin ajattelin kysellä täältä mielipidettä seuraviin tuloksiin ja niiden mahdolliseen paikkansa pitävyyteen..sen verran raskasta näitä on ollut kuunnella, varsinkin kun itse olen reilun vuosikymmenen punttia vääntänyt ja nämä kaverin tulokset ovat luonnollisesti reilusti kovempia kun mitkään omat ennätykset.

Ikä: 18 v Pituus: 179cm Paino: n. 80kg

Penkki: 7x140kg, maksimiin ei ottanut kantaa
Mave: 250kg
Leuat: 37
Viparit sivulle: kympin sarjoja 26 kg käsipainoilla
Kulmasoutu tangolla: "yli kutosen sarjoja 140kg"
Ja tähän vielä ilmoitus rasvaprosentti 7

Kuulostaa omaan korvaan erinomaisen epäuskottavilta nämä tulokset, (erityisesti penkki, leuat ja nuo viparit). Rakenteeltaan on kyllä sellainen ehkä lyhytraajainen tanakahko, että varmaan helpompi on kovia tuloksia tehdä..mutta keskustelu vapaa ja mielipiteitä saa antaa.
Itse olen kyllä hänelle sanonut, etten oikein näihin usko, mutta se ei näitä juttuja ole vähentänyt vaan lähinnä innostanut.
Hiukan epäilen, että noissa on "Lapin lisää", jos oli jääkiekkoilija. Mahdollista kuitenkin todella lahjakkaalle urheilijalle.

Itse tein 19-v. seuraavia tuloksia, mitä en kyllä itsekään pysty todistamaan, todistajia kyllä löytyy (jos muistavat vielä):

Pituus 178cm, paino n. 90kiloa. Rasvapros. n. 7-8%(pihdeillä mitattu)

Penkki: max. 190kg (sarjapainoja en muista tarkkaan)
Kyykky: 10x200kg (niin syvästä kuin vaan mahdollista)
Maastaveto: 250kg
Käsipaino punnerrus olkapäille istuen: 10x57,5kiloa

, varsinkin kun itse olen reilun vuosikymmenen punttia vääntänyt ja nämä kaverin tulokset ovat luonnollisesti reilusti kovempia kun mitkään omat ennätykset.

Oot käyny yli 10v salilla ja kyykkäät reilusti alle 200?

Hiukan epäilen, että noissa on "Lapin lisää", jos oli jääkiekkoilija. Mahdollista kuitenkin todella lahjakkaalle urheilijalle.

Itse tein 19-v. seuraavia tuloksia, mitä en kyllä itsekään pysty todistamaan, todistajia kyllä löytyy (jos muistavat vielä):

Pituus 178cm, paino n. 90kiloa. Rasvapros. n. 7-8%(pihdeillä mitattu)

Penkki: max. 190kg (sarjapainoja en muista tarkkaan)
Kyykky: 10x200kg (niin syvästä kuin vaan mahdollista)
Maastaveto: 250kg
Käsipaino punnerrus olkapäille istuen: 10x57,5kiloa
Nämä on ihan kohtalaisia tuloksia naturaalikehonrakentajalle. Maven ja kyykyn suhde ehkä vähän hassu.

Paras salimarkku jonka tiijän penkkas raakana 260, kyykky päälle 300 ja mave 360. Kisoissa ei tullu koskaan käytyä. Yhen toisen salimarkun kaveri on mavettanu reenin päälle 450! Ja kumpikin oli vielä natuja. Kyllä ennen osattiin reenata kovaa!!

Oot käyny yli 10v salilla ja kyykkäät reilusti alle 200?
Heh, ikävä kyllä on tullut vähän laiminlyötyä jalkoja sellaseen on off tyyliin tässä vuosien varrella, sen verran hapokasta touhua - kaiketi kuitenkin melko yleinen syndrooma :) Varmaan jonkin tyyppisellä "hokikyykyllä" oltais lähellä tuota 200, mutta syvästä niin 150 on todnäk lähempänä todellisuutta

En minäkään ja olen käynyt salilla yli 35 vuotta. Tosin pelkkää maksimitulosta ei ole koskaan haettu ja punttikin on ollut tuosta ajasta pääosassa vain 4 vuotta 1985-1989. Jokainen hakee sieltä omaansa ja vain samaa tavoittelevien kanssa kannattaa vertailla. Toki en usko hetkeäkään, että 18 vuotias hokijätkä ottaisi ikäistensä voimanoston MM-kisoissa mitalin. En myöskään usko, että voimanostokisojen sankarit pääsisivät pelaamaan edes Suomen liigaan muusta puhumattakaan.