SUPERCARB 1kg -40%

Saliharjoittelun aloittaminen ja painonnousu

Näin anoreksiaa ennen sairastaneena suuremmat lukemat vaa'alla treenaamisen alotuksen jälkeen tuottaa pientä ahdistusta. Eikä niin pientäkään.

Olen tosiaan treenaillu nytten sen suunnilleen viitisen kuukautta ihan tosissani salin puolella. Painoa on tän aikana tullu lisää noin viitisen kiloa. Kuitenkin peilistä mä nään sutjakan nuoren naisen ja oon tyytyväinen. En oo enää rimppakinttu peputon luuranko vaan paljon muuta. Samat vaatteet menee yläosista ongelmitta päälle, samoin alaosista, jotka nyt on täysiä kun ennen roikku jaloissa.

Onko muilla vastaavia kokemuksia? Huolehdinko turhaa tästä asiasta vai pitäskö mun ottaa vaan ihan rennosti?

Välillä oon alkanu taas rajottaan tota syömistä mutta kroppa ei tavallaan enää anna mun kiduttaa sitä vaan sitten illalla tulee järkyttävä nälkä ja yleensä taivun sen tahtoon... pitäs nyt taas saada homma kasaan.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Olen tosiaan treenaillu nytten sen suunnilleen viitisen kuukautta ihan tosissani salin puolella. Painoa on tän aikana tullu lisää noin viitisen kiloa. Kuitenkin peilistä mä nään sutjakan nuoren naisen ja oon tyytyväinen. En oo enää rimppakinttu peputon luuranko vaan paljon muuta. Samat vaatteet menee yläosista ongelmitta päälle, samoin alaosista, jotka nyt on täysiä kun ennen roikku jaloissa.
En tiedä miten tämän voisi enemmän rautalankamallista vielä vääntään, mutta yksinkertaisesti: Se painonnousu on just se juttu mitä siellä salilla tavoitellaan. Eli onnea, olet onnistunut tavoitteessasi ja salitreeni on mennyt perille.

Lihastreeni kerää ensin nestettä lihaksiin ja sitten kun treeniä jatketaan pidempään kuin ihan alkuvaiheessa, niin lihas alkaa kasvaa eli se tulee painavammaksi. Ja koska rasvaa tod näk palaa samalla niin lopputulos on juuri tuo mitä kuvaatkin, että vaatteet mahtuvat samalla tapaa päälle, mutta paino nousee, koska lihas painaa enemmän kuin rasva. Sinuna heittäisin vaakan ihan oikeasti pois. Kokonaan pois ja keskittyisin vaan liikunnan iloon, parempaan vointiin, treeneihin ja turvautuisin tarvittaessa vaatteiden ja niiden istuvuuden seurantaan. Sillä ei ole mitään väliä mikä se luku siinä vaakassa on silloin jos ihminen käy salilla. Paitsi tietysti se voi olla hyödyllinen seurantaväline, jos halutaan varmistaa että se lihas varmasti kasvaa eli paino nousee.

Olen samaa mieltä kuin Tiuskis, että ihminen joka liikkuu ja syö hyvin ja pitää peilikuvastaan ei tarvitse vaakaa. Paino on nykyään niin älyttömän ylikorostettu mitta, että monet unohtavat oman fiiliksen kuuntelun painon lukeman vuoksi kokonaan. Niin kauan kuin peilistä näkyy kaunis ihminen, josta voit rehellisesti sanoa pitäväsi kaikkine pienine epätäydellisyyksineen, teet asioita juuri oikein.

Viimeksi muokattu:
Kiitos teille molemmille aivan käsittämättömän ihanista ja tsemppaavista viesteistä.

Kyllähän mä järjellä tiedän että noi asiat on ihan totta mutta mieli meinaa tehdä kyllä tepposensa. Vähän pelottaa että lähtee tää homma taas hanskasta. Pitäs tosiaan jotenkin saada vakuuteltua ittelleen ettei ne numerot kerro totuutta. Niin pyllystä kaikki tälläset syömishäiriöt.. haluisin niin eroon koko paskasta jos suoraan saa puhua.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
en tiedä oletko sama keneksi sua luulen, olen ehkä lukenu sun blogia? Mitäpä jos juttelisit tästä ammatti-auttajan kanssa? voisko se auttaa sua unohtaa vaa'an ja ehkä saisit jotain terveitä vinkkejä sieltä suunnalta. :)

Voivoi tuttu tunne. Mutta voin rauhoitella, et samanlaisten alkuongelmien ja stressien kanssa painineena et jossain vaiheessa tajuat pikkuhiljaa unohtavasi vaa`an. Itse olen nyt painavimmillani, kuin koskaan, mutta näytän ja tunnen itseni paljon kauniimmaksi ja terveemmäksi, kuin koskaan ennen. Vuosia paino oli mulla, "laihalla läskillä" siel 54-56 välissä. 58 oli jo jotain aivan KAMALAA. Nyt huomaamatta on rikottu 60 raja, 61 menee jo rikki myöskin (en tiedä, en omista edes vaakaa siksi etten liikaa kyttäis) ja ei ahdista oikeastaan ollenkaa, paitsi joskus henkisesti heikkoina päivinä. Frendit ei meinaa uskoa "Kuinka painava olen" ja vaatteet senkin löystyy vyötäröstä ja housujen persaus saa mukavasti täytettä. Huoli siis pois ja jatka samaan malliin!

Täällä myös entinen syömishäiriöinen. Mullakin aikalailla saman verran reenailua takana kuin sullakin. Sitä ennen en ollut koskaan painoja nostellut, koska ihannoin sitä laihaa tikkuvartaloa. Se on kyllä peestä kun syömishäiriöstä jää pitkiksi ajoiksi ne vääristyneet ajatukset. Mullakin tuotti alkuun ahdistusta, kun huomasin, että on paino alkanut nouseen. Samoihin aikoihin, kun aloitin painojen nostelun, niin lopetin päivittäisen tupakan polton, mikä sekin ehkä on tuonut niitä lisäkiloja. Joskus ajattelin, että en uskalla tupakan polttoakaan lopettaa, jos sitten lihon. Nykyään olen aika tyytyväinen kehooni, joka näyttää paljon terveemmältä kuin ennen. Vaakaa en ole käyttänyt aikoihin, johtuen ehkä siitäkin että mulla patterit vaa'asta loppu. :D Mutta vaikka kävisinkin jossain vaa'alla niin tuskin enää tuottaa niin suurta ahdistusta. Toinen vääristynyt ajatus minkä olen aika hyvin tässä painon noston ansiosta saanut sivuutettua on se, että kun ostan kaupasta jotain, en katso niitä kaloreita vaan sitä mitä se ruoka sisältää. Syömishäiriöisenä, kun oli ne kalorit paljon tärkeämmät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom