Salaperäinen saari(1997)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Joo

Muistaako kukaan vuonna 1997 telkkarissa pyörinyttä sarjaa Salaperäinen saari? :worship:

Salaperäinen saari pohjautu hieman Jules Vernen kirjaan. Siinähän joutu saarelle porukkaa ja siellä alko tapahtua kummia. Porukkaa kuoli ja saarella oli se yks heppu joka sitten vakoili niitä muita. Sarjaa oli muutama kymmenen jaksoa ja yks jakso kesti muistaakseni aina tunnin ja sarja pyöri jakso/viikonloppu tahdilla.

Tämän sarjan jälkeen alettiin vasta tekemään Lostia sun muista.

Tuommosia hämäriä muistikuvia on sarjasta. Aivan päällikkö sarja, tuon kun sais jostain itelleen tai näytettäs uudestaan telkkarissa. :rock:

Minä muistan hyvin kun tuo sarja tuli vuonna 1975 tai 1976. Oli se mahtava.

Edit: Omar Sharif oli muistaakseni kapteeni Nemo.

Oli muuten hemmetin hyvä sarja, mutta "loppui kesken".. Voittaa Lostin epäloogiset, perseestärevityt tai muuten vaan väkisinväännetyt seikkailut mennen tulen.

IMDB tietää tämän verran. Jollen muista ihan päin persettä, on tullut joskus Suomessa nimellä Kapteeni Nemon saari; tuossa linkissä nimiä oli myös useampia. Muistikuvat tv:stä omalta osaltani erittäin heikot.

edit. Tässä linkissä puhutaan dvd-julkaisusta, pitää lukea vielä tarkemmin. Play.comissa ei ollut ainakaan.

edit2. korjattu linkki (myös imdb-linkki vie nyt sarjaan). Viltteri, onhan tuo voinut tulla useampaankin kertaan ja eri nimillä, ei olisi ensimmäinen kerta + voin itsekin muistaa väärin.

Tuo IMDB:n linkki viittaa vastaavaan elokuvaan, joka on julkaistu aiemmin (1974) kuin se sarja. Olisin voinut vaikka vannoa, että sen sarjan nimi oli "Salaisuuksien saari". No, olin ekalla luokalla silloin. Tämä muuten tuli ykköseltä kun meilläpäin ei silloin vielä kakkonen näkynyt.

Miten minulla ei soi mikään kello... vaikka olen näin "vanha" ja seurannut pienestä pitäen (viimeistään lukemaan opittuani) televisiota, sarjoja, elokuvia ja muutenkin populaarikulttuuria vähintäänkin keskivertoa tarkemmin... eli aivan liikaa...

Kenelläkään tarkempia tietoja sarjasta: näyttelijöitä, tapahtumia jnejne?! Anyone...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten mä muistaisin, että olisin oppinu lukemaan aikoinaan tän ks. sarjan tekstityksestä? Ei ole mahdollista, jos kerran -95 on vasta tehty. Joku samantapanen sarja? Siinä oli joku jannu, joka kyttäs ihmeellisestä peilistä saaren tapahtumia. mm..

Miten mä muistaisin, että olisin oppinu lukemaan aikoinaan tän ks. sarjan tekstityksestä? Ei ole mahdollista, jos kerran -95 on vasta tehty. Joku samantapanen sarja? Siinä oli joku jannu, joka kyttäs ihmeellisestä peilistä saaren tapahtumia. mm..

Tehty vuonna 1995, Suomessa näytettiin vuonna 1997.

Joskus vuonna miekka ja kirves tuli kapteeni nemon saari tms.. muistan jotenkin hämärästi sen. Siel oli jotain ihme tykkejä jotka nuosu maasta ja ampui sitten.. tai jotain. Huisin jännä se oli..

Se että siitä olisi sitten ollut -97 uusintaversio.. ei raksuta.. ehkä..

Juu tosiaan sarja on tehty vuonna 1995, mutta Suomessa se pyöri vuonna 1997. Jaksoja oli vissiin ainakin 30.

Sarjahan tosiaan alko muistaakseni siten, että porukka lenti kuumailmapallolla ja se sitten tippu sinne saaren lähistölle. Siellä saarella porukka rupes näkemään sitten sitä outoa vihreää valoa.

Sarjassa oli muistaakseni ainakin se tumma poika, jonka nimi oli Neb? Se tais jossain vaiheessa kuollakkin.

Kyllähän tästä sarjasta on vaikka mitä sarjaa tehty ennen ja elokuvaa sun muuta, mutta kyllä tämä vuoden 97 sarja on paras!

Suositut

Back
Ylös Bottom