Saksa ja Visa electron?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timo86
  • Aloitettu Aloitettu
Täällä kun tuntuu olevan näitä matkailijoita enemmänkin, niin osaisiko kukaan vastata kysymykseen, miten Visa electronilla onnistuu maksaminen Saksassa? Vai kannattaako ihan suosiolla nostaa rahat Suomesta ja ottaa käteisenä mukaan?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vaikka kesällä siel kävin ni en nyt muista et pystykö kortilla maksaa, varmaanki pysty ja ainaki pystyt nostamaan rahaa automaatista, tilin saldoa vaan et nää.

Ainakin kentällä toimi nostaminen. Electronhan toimii Visana ulkomailla, joten pitää muistaa käyttää "credit" painiketta.

Saksassa ei käy luottokortit kuin Suurissa hotelleissa.

Saksalaisen pankin pankkikortit käyvät suhteellisen monessa paikassa/kaupassa, mutta ne eivät aina toimi. Ilman sirua olevat kortit eivät käy missään. Saksassa käytännössä ainoa valuutta on käteisvaluutta. AINA pitää kuljettaa käteistä mukana jos on jotain ostamassa. Visa Electron ei käy varmasti yhdessäkään kaupassa.
Maestro -kortti käy ehkä useammassakin, saksalaiset pankkikortithan ovat Maestroja. En sitten tiedä onko suomalainen ja saksalainen Maestro kuitenkaan sama...

Riippuu varmaankin mihin olet menossa; maaseudulle vai ns. sivistyksen keskelle. Ja myöskin, että missä kaupassa maksat. Itse olen huomannut, että parissa ruokakaupassa kelpaa visa electron, toisessa ei. Samoin vaatekaupassa; esim. vero modassa käy, mutta h&m:llä ei. Mäkkärillä/kiinalaisissa taas kelpuuttavat vain käteisen. Ainiin, baarissa (=clubi, yökerho) ei kelpaa tiskillä kortti, vain käteinen. Nämä ed. kokemukset perustuvat vain tähän kaupunkiin, jossa asun. Toisessa kaupungissa kelpasi electron mäkkärillä ja pubissa...

Automaatista electronilla nostaminen maksaa minulle 1€/nosto. Niistä, joita olen käyttänyt, on pystynyt valitsemaan mm. englannin käyttökieleksi, jos saksa ei taivu.

Suomalainen visa electron ja master card+saksalainen maestro-yhdistelmällä olen selviytynyt. Kannattaa kyllä tosiaan varata käteistä tai ainakin tietää lähin automaatti, jos kassalla ei visa electron kelpaa tai toimi. Mutta sanoisin, että sitä kannattaa aina tyrkyttää.

Sorry, mutta ei kyllä pysty antamaan mitään yleispätevää vastausta. Melkein voisi sanoa, että mitä pienempi kauppa, sitä todennäköisemmin ei voi maksaa kuin saksalaisilla korteilla (jos niilläkään).

Mä ainakin maksoin Hampurissa useassa vaatekaupassa ja kahvilassa sampon electronilla, mutta käteistä oli toki mukana mahdollisten ongelmien varalta.

Berliinissä kävi ainakin hyvin maksaa Visa Electronilla. Karstadista ostin Herthan kaulaliinan ja hyvin onnistui. Ja muissakin isommissa tavarataloissa sitä vingutin.

HUOM! Myyjät vertasivat melko tarkkaan allekirjoitusta kuitissa ja kortissa. Pelkkä sutaisu ei siis riittänyt... toisin kuin Suomessa...

Berliinissä kävi ainakin hyvin maksaa Visa Electronilla. Karstadista ostin Herthan kaulaliinan ja hyvin onnistui. Ja muissakin isommissa tavarataloissa sitä vingutin.

HUOM! Myyjät vertasivat melko tarkkaan allekirjoitusta kuitissa ja kortissa. Pelkkä sutaisu ei siis riittänyt... toisin kuin Suomessa...

Aika jännää, mulla on niin kulunut kortti että allekirjotus on kadonnut käytännössä kokonaan näkyvistä, jotain taas sutasin menemään niihinkin lappuihin niinku yleensä.

Ihan hyvin siellä on kelvannut kortti, niin electron, mastercard kuin visakin. Viime kesänä ainakin pitkin saksaa pohjois-eteläsuunnassa.

Kiitoksia vastauksista. Aika arpapeliä näyttäis olevan, että toimiiko. Ajattelin nostaa varmuuden vuoksi käteistä mukaan siltä varalta, että ei toimisi. Kaippa sieltä sitten ainakin jostain automaatista saa nostettua, jos rahat loppuu.

Kiitoksia vastauksista. Aika arpapeliä näyttäis olevan, että toimiiko. Ajattelin nostaa varmuuden vuoksi käteistä mukaan siltä varalta, että ei toimisi. Kaippa sieltä sitten ainakin jostain automaatista saa nostettua, jos rahat loppuu.

Toimii siellä nyt automaatit ainakin. Suuremmissa kaupungeissa ei ole korttimaksamisen kanssa ongelmia suurimmilla korteilla. Kuitenkin saksassa kannattaa pitää käteistä mukana. Pikkuliikkeet ei aina omista korttikonetta mutta auliisti neuvovat lähimmän automaatin. Ei se nyt mikään kehitysmaa ole.

Mulla ei Electron toimi Saksassa juuri koskaan. No, joskus toimii, mut harvoissa paikoissa.

Ja parissa missä olis pitänyt toimia Electron, oli kuitenkin jotain häikkää, eikä homma pelittänyt. Rahaa sain sillä kyllä hyvin nostettua automaateista ja käteisellä piti sitten pelata.

Komppaan Huppea. Yleisesti ottaen kaupoissa alkaa poikkeuksia lukuunottamatta kortti käydä aika hyvin (poikkeuksia mm. lihakaupat), mutta palvelut suurilta osin käteishommia ja kappas, ilman kuittia :)

Komppaan Huppea. Yleisesti ottaen kaupoissa alkaa poikkeuksia lukuunottamatta kortti käydä aika hyvin (poikkeuksia mm. lihakaupat), mutta palvelut suurilta osin käteishommia ja kappas, ilman kuittia :)

:lol2: Takso! Pitää lähtä jostain ostaan tällanen

2311350.jpg

:D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom