safka ei mene alas millään...

trenboloni

Banned
Nyt tulikin eteen uusi ongelma... Yritän bulkata ja tuntuu siltä että en saa tarpeeksi ruokaa kitusiin. Mitä pitäis tehdä? Koko ajan on täysi olo ja ainoa ruoka mitä pystyis mättämään urakalla on roskaruoka tyyliin kebabit, purilaiset ja pizzat. Mut ei sekään kovin terveellistä varmaan oo. Oon yrittäny syödä puhtaasti mut ei tunnu onnistuvan.

Pitäiskö vaan antaa periks ja ruveta see-food dieetille, eli syö kaikki mitä käteen sattuu. Vai oisko jotain luontaistuotteita tms. jotka vois auttaa ruoansulatukseen? Ku mulla on vielä istumatyö ni menee pakki aika tukkoon ku istuu 8 tuntia ja vielä mättää kilokaupalla ruokaa kitusiin.

Ps. olen kuurilla, joten kaloreita saakin tulla reilusti yli naturaalin kulutuksen...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kauanko oot bulkannu? ei sekään nyt ihan hetkessä tuu.
ja sitte liikutko salitreenin lisäks airobisesti?

osta joitain massa-tuotetta.
esim. fastin massaa..
ja sitten vaan veät kaikkee hiilari-pitosta niin helvetisti, protskuja tietenkään unohtamatta.
kyllä se siitä..:kippis1:

edit: beginner kerkes ensin

Mun ohje on se että syöt vaan kaikke mitä käsiis saat. Toimii ainakin mulla. Mut jos on läskien kanssa ongelmia ni sit kannattaa ehkä miettii. Ite voin syödä mitä vaan enkä lihoo oikeen millään.

Ruoansulatukseen voisi auttaa Combizyn, joka sisältää haimaentsyymiä (saa ilman respaa). Itselläni ainakin auttoi, kun tuntui, että ruoka jää lillumaan vatsalaukkuun liian pitkäksi aikaa. Se siis nopeuttaa suoansulatusta.

Originally posted by naiskovis
Ruoansulatukseen voisi auttaa Combizyn, joka sisältää haimaentsyymiä (saa ilman respaa). Itselläni ainakin auttoi, kun tuntui, että ruoka jää lillumaan vatsalaukkuun liian pitkäksi aikaa. Se siis nopeuttaa suoansulatusta.
Jep, olin just kirjottamassa tosta samasta, tuosta threadista löytyy tarinaa siitä.

Tää on kyllä uskomatonta mistä täällä pääosin nykyään puhutaan. Toisten mielestä proteiini on pahaa ja toiset ei saa syötyä tarpeeks. Ihan huvittaa tämmöiset "ongelmat". Jotenkin en pysty mitenkään käsittämään tämmöisiä asioita. Sen ymmärrän että jos työn tai muun takia ei ehdi syömään tarpeeksi usein tai että raha ei riitä, mutta että ei saa alas :confused:

Tappara: ruokahalukin on yksilöllistä!

Mä esim. olen ollut (suunnilleen) 0-22-vuotiaana laiha rimpula, joka on syönyt aivan liian vähän ja tottunut siihen. On työn ja tuskan takana nykyäänkin (vaikka muutaman vuoden oon opetellut syömään sekä järkevämmin että enemmän) saada ees lähes tarpeeksi kaloreita alas, saatikka plussakaloreita. Nykyään vedän jäätelöä melkein päivittäin ja useemmallakin aterialla rkl (olen harkinnut suurempiakin määriä) rypsiöljyä, että saisi lisää kaloreita. Myös protskujuomaa menee pari päivässä (reenipäivänä pal.juoman lisäksi).

Silti tuntuu, että ei tuu tarpeeksi kaloreita ja marraskuussakin tippui spontaanisti paino, onneksi vain yhden kilon, mutta kumminkin. Syön kuusi kertaa päivässä, aika puhtaasti, ei sokeria eikä roskaruokaa (muuta kuin nyt tuo jäätelö) ja koetan mättää niin paljon laatumuonaa kuin jaksan, mutta silti ei kai tuu tarpeeksi syötyä. Jos enemmän syön, niin on justiinsa trenbolonin kuvaama olo, pötsi tukossa koko ajan, ei kärsi mitään enää syödä vähään aikaan :mad2:

Tää ei ole hauskaa, kun pitäisi koettaa olla plussakaloreilla ja tehdä tiukkaa voimareeniä! Pakko kai tässä on lähtee pitsa/hamppari/kebablinjalle kohta, kun ei muuten millään tuu kaloreita tarpeeksi, tai vetää joka ruokajuomana joku protskumaltopaukku. Ja mä olen vielä niin pienikin, vain 84kg/178cm, joten kasvun varaakin olisi, natunakin.

Opettele tekemään hyvää ruokaa!

hanki vaikka keittokirja ja kokeile siitä jotain reseptejä...
Esim. yhtenä iltana oli kotona tilanne ...tonnikala loppu, rahkat loppu, raejuusto loppu, ei lihaa ja syödä täytyis ja saada proteiineja: kurkkasin pakkaseen ja seipakkaus löyty ....
no miettimään siinä että siinä proteiineja, mutta mitäköhän se vaimo tälle oikein tekee kun siitä tulee niin hyvää ...(jotain juustokalaa nam) vilkaisu jääkaappiin (ei juustoa)

No pannu levylle ja vähän öljyä sinne ja seipalanen sinne sulamaan ja paistumaan ... pilkoin kalapalasen siinä pannulla pieniksi suikaleiksi ja sekaan heitin kaapista viherpippuria ja jääkaapissa oli paprikaa joten sitä sekaan ...

Ruispastan kanssa sitten syödessäni olis menny koko satsi kerralla mutta kun tarkoitus on vain tyydyttää enin nälkä ja taata keholle riittävät protskut niin jätin puolet illaksi. :hmmm:

Elämäni eka kokkaus sei-kalasta, muttei varmasti viimeinen ja maultaan kyllä hakkasi tonnikalan mennen tullen (syönyt tonnikalaa lähes päivittäin tässä muutaman kuukauden ...)

No tulipas raamattu, mutta tarkoitus tällä oli kertoa että kun vähän jalostaa ruokaa niin se putoaa paljon paremmin. AAMEN

Re: Opettele tekemään hyvää ruokaa!

Originally posted by qwer
hanki vaikka keittokirja ja kokeile siitä jotain reseptejä...
No tulipas raamattu, mutta tarkoitus tällä oli kertoa että kun vähän jalostaa ruokaa niin se putoaa paljon paremmin. AAMEN

No mä olen kyllä jo useita vuosia laittanut ruokaa ja keittokirjoja on vino pino komerossa. Joitakin tuhansia kertoja olen laittanut tav. arkiruokaa ja välillä jotain hienompaakin. En ole mikään äidin pilalle passaama kloppi, joka ei millään vaivaudu ruoanlaittoon, vaan heittää vaan HK:n blöötä ja ranskalaisia uuniin ja ketsuppia päälle, vaan kolmekymppinen omillaan toimeen tuleva mies. Tosimieshän osaa ja kans laittaa ruokaa ;)

Ei se siitä ole kiinni, vaan siitä, että kun koettaa syödä n. kolmen tunnin välein (välillä kahden), niin ei vaan millään olisi nälkä eikä yhtään tekisi mieli syödä ja jopa ärsyttää ajatuskin syömisestä, että "Huoh, ei jaksais ahtaa...".

Mun pointti oli aiemmin se, että meitä on ruokahalun ja aineenvaihdunnan suhteenkin niin moneen junaan. Toiselle ei tuota mitään ongelmia mättää jotain 5000-6000kcal päivässä, kun taas toiselle jo 3000kcal tekee hemmetin tiukkaa. Kai sitä pitemmän päälle vaan tottuu isompaankin (ja vastaavasti pienempään, jos on läskin kanssa ongelmia) ruokamäärään, mutta alku aina vaikeeta.

Hyvää juttua qweriltä seistä! Siitä saa tosiaan hyvää muonaa aika helpolla. Ei tosin niin hyvää kuin lohesta tai siiasta, mutta tonnarin hakkaa 6-0. Vaikka kai tonnaristakin hyvää saa, mausteistahan se on kiinni.

Originally posted by tappara
Tää on kyllä uskomatonta mistä täällä pääosin nykyään puhutaan. Toisten mielestä proteiini on pahaa ja toiset ei saa syötyä tarpeeks. Ihan huvittaa tämmöiset "ongelmat". Jotenkin en pysty mitenkään käsittämään tämmöisiä asioita. Sen ymmärrän että jos työn tai muun takia ei ehdi syömään tarpeeksi usein tai että raha ei riitä, mutta että ei saa alas :confused:

Olkoon sitten sinusta uskomatonta... Mun mielestä on uskomatonta että sua _huvittaa_ tämmöiset "ongelmat", kun kyseessä on palsta jossa pitäisi auttaa toisia. Vittuako minä sille voin että en yksinkertaisesti jaksa mättää ruokaa niin kovaa tahtia kuin ennen. Laihdutin 10kg ja en tiedä onko vatsalaukku pienentyny mut ei sinne tunnu mahtuvan enää tarpeeks sälää. Että pidä vaan sitten mölyt mahassas jos et voi kun vittuilla.

Ai niin, tänään treenien jälkeen otin palautusjuoman 70g maltoa, 45g prot + vitsut ja krea, sit tunti sen jälkeen macdonaldsiin syömään, jaksoin VAIN kaks eto tuplajuustohampparia ja yhden pienen kokiksen. Ei mee hyvin... jos toi ois ollu puhdasta ruokaa ni kaloreita ois tullu ehkä jotain alle 500. Pitää ostaa nyt ainakin inkivääritabuja ja sit tota Combizyniä (btw. kiitos muuten vinkistä!). Yrityksenä tosissaan saada joka päivä päälle 6000kcal mut vaikeaa tekee...

EDIT: Oiskohan ketotifenistä apua?

Kyllähän se ruoka tökkii joskus täälläkin, eli on päiviä jolloin tulee syötyä vähän heikommin ja vähemmän kuin normaaleina päivinä. Kannataa vaan totutella elimistö siihen että saat tasaisin väliajoin ruokaa niin aineenvaihdunta pysyy tasaisena koko päivän ajan. Jos tuntuu että esim. leivät ja lihat ei uppoa niin vetele jugurttia naamaan, se ainakin menee helpommin alas kun ei tarttee vakisin nieleskellä jotain kiinteämpää ruokaa alas.

Sit noita protsku/malto-juomiakin kannattaa aina silloin tällöin vedellä ja siinä sivussa huomaakin että pari leipäpalaa menee leikitellen alas. Ja tärkeäähän olisi ettei ahtaa itseensä ihan täyteen joka ruokakerralla koska silloin tulee se ähky olo ja se on varma ettei näkä yllätä vähään aikaan. :(

Mulla oli samantyyppistä ongelmaa eli ruokaa ei saanut millään tarpeeksi alas. Tuntui että edellinen satsi vielä kutitteli kitalakea, kun lisää olisi pitänyt syödä.

Olen aina kyllä ollutkin hoikkarakenteinen ja ellei tosissaan kiinnitä huomiota syömiseen niin ei tule syötyä tarpeeksi.

Ratkaisuna oli seuraava, vähensin yhden kerran syömisen määrää ja lisäsin syömiskertoja. Lisäksi otin mukaan Fastin massan. Vaikka ruokaa kun ei saanut tarpeeksi alas niin massajuoma meni aika kivuttomasti.

Nyt kun on tottunut syömään enemmän tuntuu ettei jaksa olla syömättä kolmea tuntia kerralla vaan on pakko mättää välipalojen valipaloja. :)

Oon huomannu et liian iso satsi maltoa vie nälän just pariks tunniks, milloin pitäis syödä se iso ateria treenin jälkeen. Eli koita pienentää malton ja protskun määrä palautusjuomassa minimiin ja syöt tyyliin 1/2 - 1 h treenin jälkeen niin vitusti, eli silloin kun nälkä tulee.

Mulla on massakaudella samoja ongelmia ja oon huomannut et päivällä ruokaa putois enemmänkin, siis töissä. Mut töissä ei ruokaa saa kun kerran, eli eväitä niin vitusti messiin vaan töihin, että voi syödä heti kun on nälkä. Illalla treenin jälkeen ei kerkee mättää, kun nukkumartti tulee siinä 22.00 :lol2:

Trenboloni: Vaikken paljoa ravinnon imeytymisestä tiedäkkään niin minun ehdotukseni on, että koitat nauttia mahdollisimman paljon lisäravinneproteiineja ja hiilareita nesteeseen sekoitettuna. Minulla on sellainen käsitys, että näin saadaan imeytymään aikayksikköä kohti enempi kaloreita. Tuolla roinapuolella on ollut joskus juttua jostain aineista jotka lisää ruokahalua kannattaa varmaan käyttää searchia sen suhteen.

Trenboloni, käytätkö efeä tällä hetkellä? Efe jos mikä latistaa ruokahaluja ja saa ruuan tökkimään ikävästi.

Mulla sama ongelma! Toihan ei ole ongelma jos on laittaa rahaa ihan törkeesti proteiiniin ja esim. maltoon. Niistä vaan drinkkejä tekemään ja ruokaili helpottuu kummasti!! Kalliiks vaan tulee eikä liene muutenkaan kovin suositeltavaa..

Mulla ihan sama "ongelma". En kyllä tiedä, että jaksaisinko syödä enemmän, kun ei tuu koskaan koitettua. Syön ihan säälittävän vähän. Mutta nyt täytyy kyllä ottaa ittee niskasta kiinni ja laittaa enemmän ruokaa naamaan. Mitäköhän siitäkin tulee...? :urjo: No ei kai! :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom