Säteilevää särkyä ojentaja-alueella

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs meikäläistä on vaivannut jo hieman pidempään kipu tuolla vasemman ojentajan alueella, kipu tuntuu varsinkin tiettyjä liikkeitä tehdessä (penkkipunnerrus tangolla, kapea penkki. Vinopenkki ja tasapenkki kp:lla ovat hieman siedettävämpiä). Todella kireältä tuo ojentaja kyllä tuntuu.

Särky ei välttämättä ole lihaksessa itsessään vaan mahdollisesti jänteessä, itse arvellut että kyseessä on jonkinlainen tulehdus. Säryt alkoivat jonkin verran viime horkkasetin jälkeen (deca+susta), ilmeisestikkään kroppa ei tykästynyt kasvaneisiin treenipainoihin. Myös oikean ojentajan alueella on hieman kipua penkkiä tehdessä, varsinkin tangon ollessa ala-asennossa.

Nyt olen pitänyt hieman breikkiä treeneistä, eilen reenasin pitkiä sarjoja muulle kropalle ja kokeilin hieman penkkiä kp:lla mutta heti tuntui lievää särkyä tuolla ojentajassa ja jätin leikin sikseen. Olisikohan nyt parempi pitää ihan suosiolla täysi tauko treeneistä.

Asiaan mahdollisesti liittyen mulla on ollut aika pitkään sellaista puutuneisuutta vasemman kämmenen alaosassa pikkurillin ja nimettömän kohdalla, en tiedä liittyykö asiaan, mutta tämä saattaisi taas liittyä hermorataongelmiin vai kuinka? Toisaalta saattaa olla seurausta myös paljosta tietokoneella istumisesta..

Kaikki neuvot ja ideat ovat tervetulleita.

Googletapa n ulnaris pinne, ainakin nuo pistelytuntemukset viittaavaat hermoperäiseen juttuun. Oletko saanut tälliä kyynärpäähän? N. ulnaris kulkee urassaan kyynärpään sisäpuolella. Tuo on juuri se kohta johon sattuu pirusti jos vahingossa kyynärpäänsä lyö johonkin. Tuntuuko lihaksen tai jänteen alueella kipua kun koskettelet sitä? Käykö lihaksen venyttely kipeää? Jos kyseessä on selvä pinne, niin hermoa koputtelemalla pinnekohdan tuntumassa tulee yleensä sähköiskumaisia tuntemuksia sormiin ja kyynärvarteen.

Latest posts

Back
Ylös Bottom