Säkin hakkaamista yms.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Elikkäs mulla on tommonen 60kg:n säkki .

Mimmosta "treeniohjelmaa" kannattas sillä tehdä.
Kun yleensä tulee muutenvaan mäikittyä sitä ilman sen suurempia ohjelmia..

Harrastatko nyrkkeilyä tai jotain vastaavaa?
Lyönneissä nimittäin kannattaisi olla jotain tekniikka, lainaa vaikka joku kirja, tai hakeudu nyrkkeily kurssille, jos innostaa.

Knarr sanoi:
Harrastatko nyrkkeilyä tai jotain vastaavaa?
Lyönneissä nimittäin kannattaisi olla jotain tekniikka, lainaa vaikka joku kirja, tai hakeudu nyrkkeily kurssille, jos innostaa.

Ei tuo nyrkkeily niin kiinnosta vaan ihan huvin vuoksi hakkaan sitä,jos joskus joutuu itteensä puolustaan tjsp.

Nyrkkeilykirja minulla kyllä on mutta lähinnä sitä haen että mäikinkö eri tyyleillä ihan sikinsokin vai jossain tietyssä järjestyksessä .

Voisiko joku pistää linkin missä on eri lyöntejä /tekniikkaa lähinnä

Mönkijä sanoi:
Ei tuo nyrkkeily niin kiinnosta vaan ihan huvin vuoksi hakkaan sitä,jos joskus joutuu itteensä puolustaan tjsp.
tosta pelkästä säkin hakkaamisesta nyt ei välttämäti hirveesti hyötyä oo, vaan tilanteeseen sopiva ns. "pelisilmä" näyttelee isompaa osaa. jos laji tosissaan kiinnostaa vaaditaan sparrikaveri, jolloin kannattaa hankkiutua muiden alan harrastajien pariin johonkin peruskurssille :) .

huumor sanoi:
tosta pelkästä säkin hakkaamisesta nyt ei välttämäti hirveesti hyötyä oo, vaan tilanteeseen sopiva ns. "pelisilmä" näyttelee isompaa osaa. jos laji tosissaan kiinnostaa vaaditaan sparrikaveri, jolloin kannattaa hankkiutua muiden alan harrastajien pariin johonkin peruskurssille :) .

Totta, pelkällä säkin mättämisellä ei paljoa juhlita, kun pitäs osata liikkua, suojata, lyödä liikkuvaa vastustajaa ;-))

Sanoinhan juuri ettei nyrkkeily sinäänsä kiinnosta :D

Vaan että oppisi ees lyömään ;)

Ja kyllä tuosta nyrkkeilystä muuten on kaikkea tietoa,kun pappa oli MM-tason nyrkkeilijä..
Mutta vinkkejä ei voi oikeen kysyä kun on jo haudattu.

Päärynäpallokin löytyy kotoa.

Mönkijä sanoi:
Ja kyllä tuosta nyrkkeilystä muuten on kaikkea tietoa,kun pappa oli MM-tason nyrkkeilijä..
No ethän sää sitten kenenkään neuvoja tarvi. Se on sulla geeneissä! :kippis1:

Ihan mahdotonta opettaa nyrkkeilyä "kirjekurssilla", edes kunnon lyöntien opettaminen ei onnistu näin. Monessakin mielessä parasta olisi, kun menisit jollekin peruskurssille. Oppisit varmasti nopeasti perusjutut lyönneistä, joita sitten voisit itse viilata sen säkin kanssa.

Mutta jos se oikeaoppinen lyöminen ei kiinnosta, vaan lyöminen muuten vaan, se on kai ihan sama, miten sitä säkkiä mätkit. Siihen voi muuten lyödä kyynärpäälläkin. Lyöntiyhdistelmät kehittyy itsestään, sen kyllä huomaa, mitkä iskut ei sovi yhteen. Kombinaatiot on vähän kuin melodia tms.

Itsepuolustusta ajatellen pelkkä säkin hakkaaminen on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa :david:

Kuntoa se kyllä nostaa, joten siinä mielessä ihan hyvä homma!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Indra sanoi:
Ihan mahdotonta opettaa nyrkkeilyä "kirjekurssilla", edes kunnon lyöntien opettaminen ei onnistu näin. Monessakin mielessä parasta olisi, kun menisit jollekin peruskurssille. Oppisit varmasti nopeasti perusjutut lyönneistä, joita sitten voisit itse viilata sen säkin kanssa.

Mutta jos se oikeaoppinen lyöminen ei kiinnosta, vaan lyöminen muuten vaan, se on kai ihan sama, miten sitä säkkiä mätkit. Siihen voi muuten lyödä kyynärpäälläkin. Lyöntiyhdistelmät kehittyy itsestään, sen kyllä huomaa, mitkä iskut ei sovi yhteen. Kombinaatiot on vähän kuin melodia tms.

Itsepuolustusta ajatellen pelkkä säkin hakkaaminen on kyllä ihan yhtä tyhjän kanssa :david:

Kuntoa se kyllä nostaa, joten siinä mielessä ihan hyvä homma!

No periaatteessa siitä on kyllä jonkinverran hyötyä.
Jos vaikka joku käy päälle ja paukautat kunnon taakin nokkaan niin ukkeli menee melkovarmasti kanveesiin.:D

KÖKLI sanoi:
Kyllähän siinä lyöntivoima ja kunto kehittyy, mutta kuten sanoitte niin ei siinä nyrkkeilemään opi.

Sitä lyönti voimaa/tekniikkaa tässä yritän kehittääkkin.

Ikävä kyllä siinä käy todennäköisesti niin, että ajat sisään melko pahoja tekniikkavirheitä, joista on todella hankala päästä eroon jälkeenpäin. Esimerkkinä vaikka olkapäiden/hartian liike yläkoukkuja lyötäessä. Huono tekniikka ja säkki on yhdistelmä, jolla pahimmassa tapauksessa hajoittaa kyynär-/olkapään tai ranteen.

Mä hakkasin joskus vasemman käden kyynärnivelen rikki, kun paiskoin alakoukkuja säkkiin huonolla tekniikalla ja täydellä teholla :wall:

lyonnti lahtee jaloista, sen jalkeen lantion kierto.
voimalyonti lahtee suoraan, ei grillikoukkuja.
lyonnin voimaa ei kerro sakin heiluminen, jos sakki heilahtaa paljon kyseessa on tyonto.
pelkkaa sakkia hakkaamalla jaa lyonnit usein vajaiksi.

tassa alkuun. suosittelen etta meet johinkin ees kerran kahsdessa viikossa. joku joka osaa korjaa virheita, ja kertoo mihin kannattaa keskittya kun tuota sakkia hakkaa !! Ei pitas pari kertaa kuussa olla iso ongelma ?

KÖKLI sanoi:
Kyllähän siinä lyöntivoima ja kunto kehittyy, mutta kuten sanoitte niin ei siinä nyrkkeilemään opi.

Joo, samaa mieltä, tekniikkaa on ylipäänsä aika vaikea treenata säkillä. Itse neuvoisin että vaikka ei nyrkkeily sinänsä kiinnosta niin kannattaa ottaa eriin vaihtelua, eli keskittyä erilaisiin sarjoihin tai muuten eri juttuihin kussakin erässä. Eka vaikka pelkkää etukättä, välillä lähiottelua, pelkkiä suoria ja niin edes päin. Ja toivottavasti sulla on sen verran tekniikka hallussa että et riko paikkoja siä mättäessäs;)

Itse olen tehnyt seuraavanlaista säkkitreeniä jo muutaman vuoden ajan ja todennut ainakin omalla kohdalla erittäin toimivaksi. Aluksi otan 3 erää narua ja varjonyrkkeilyä alkulämmittelyksi, jonka jälkeen siirryn säkille. Ensimmäiset 3-4 erää otan säkillä vielä hieman lämmittelynä. Viidennen erän alusta lähtien alan lyömään säkkiin pidempiä ja raskaampia kombinaatioita. Erät 8-12 lyön siten, että niissä hengästyy oikein kunnolla eli annan oikein isukin kädellä. Jäähdyttelyksi ensin pari erää narua ja lopuksi päälle pari erää rentoa varjoa. Kaikki erät 3 minuuttia ja yhden minuutin lepo välissä. Kaikkiaan eriä on noin reilut 20. Lopuksi kevyt venyttely. Aikaa harjoituksen läpiviemiseen mulla on mennyt yleensä 90 minuuttia.

Kyllä jos ei ole takan mitään pohjaa nyrkkeilystä,potkunykkeilystä tai thainyrkkeilystä. homma tulee näyttämään ihan kamalalta! Siinä jos naapuri sattuu näkemään, niin hulluksi luulee. Joten suljettuun tilaan. tai johonkin kurssille.

Ikävä kyllä siinä käy todennäköisesti niin, että ajat sisään melko pahoja tekniikkavirheitä, joista on todella hankala päästä eroon jälkeenpäin. Esimerkkinä vaikka olkapäiden/hartian liike yläkoukkuja lyötäessä. Huono tekniikka ja säkki on yhdistelmä, jolla pahimmassa tapauksessa hajoittaa kyynär-/olkapään tai ranteen.

Mä hakkasin joskus vasemman käden kyynärnivelen rikki, kun paiskoin alakoukkuja säkkiin huonolla tekniikalla ja täydellä teholla :wall:

Mietin eilen juuri tätä kun surffailin eri kuntokeskuksia läpi ja parissa oli kuntopiiri-tunteja, joissa "kivana lisänä nyrkkeilysäkit yhdessä pisteessä". Sinne vaan mätkimään, veikkaan että aerobic-ohjaajat ei paljoa ole perehtyneet noihin peruslyönteihinkään :D Oon kerran ollut kuntonyrkkeilytreenissä jonka vetäjänä toimi aerobic-ohjaaja, ja lopputulos ei ollut kovin fiksu olo. "Kyl te tiiätte miten hakataan, pumpum tossa pisteessä sitten vaan".

Jos ei varsinaiset kehähommat kiinnosta, niin kyllähän erilaisia kuntonyrkkeilykursseja ym. on tarjolla.

Niistä luulisi ainakin osaavan vetäjän johdolla saavan jonkinlaista tekniikkaoppia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom