"Sähköiskut" forkussa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Morjensta!

Ongelma on tämä:

Aloitan treenit aina lämppärisarjoilla, ilman mitään varusteita.
Sen jälkeen lisään painoja progressiivisesti, ja tässä vaiheessa on pakko vetää ranneremmiä ja lämmittimet kyynärtaipeisiin (paljon loukkaantumisia takana, pakolliset). Nuo vermeet kun vetää käsiin niin vasemmassa forkussa alkaa sillointällöin tuntua pieniä "sähköiskuja", jotka lähtevät , tai ainakin tuntuvat lähtevän ranteesta eteenpäin. Tulevat siis aivan satunnaisesti.

Mistä voi johtua? Joku hermo jää puristuksiin?

Mulla on vähän samantapaista ongelmaa.

En tosin käytä mitään rannetukeja tai lämmittimiä (tai muitakaan lisävarusteita).

Eli asiaan, mulla "sähköiskut" tuntuvat lähtevän kyynärpäästä päin rannetta kohti. Oire on pelkästään vasemman käden kyynärvarressa. Nyt olen viimeiset 3-4 viikkoa venytellyt kyynärvarren lihaksia säännöllisesti (= päivittäin ja aina ennen treeniä). Ongelma on venyttelyllä hieman lieventynyt, mutta silti sitä esiintyy.

"Sähköiskut" tuntuvat pääsääntöisesti hauiskäännöissä varsinaisissa työsarjoissa. Eli lämmittelysarjoissa vastus on vielä sen verran pieni, että ei ole mitään ongelmaa. Mutta esimerkkinä tankoon 14RM painot, joilla teen 12 toistoa, niin viimeistään 10. toiston kohdalla sähköiskut alkavat.

Lisäksi tein takakyykkyä muutama päivä sitten. Oli kyseessä ns. voimatreeni, jossa tein tiukkaa 3 toiston sarjoja. Näitä tehdessä joka ylösnousulla nopea "sähköisku" kulki kyynärvarren läpi.

Voiko tätä parantaa mitenkään muuten kuin levolla? Ei kiinnostais jättää saliharjoittelua pois, mutta alkaa tämäkin pikkuhiljaa ärsyttään, kun hauistreeniä ei voi 100% teholla tehdä.

Telkussa joku lekuri kerto tosta kyynärpään hermosta joka hyppää pois paikoiltaa ja sen takia kättä kääntäessä saa "sävärit".
Sama efekti ku painaa kyynärpään sopivassa asennossa esim pöydän kulmaan.

edit. En muista tähän hätään mitä tämä kerto hoito-ohjeeksi

Suositut

Back
Ylös Bottom