Sähkärit hoi

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja nasbe
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
9.4.2018
Viestejä
3
Onko täällä sähkäreitä ketkä on teollisuudessa töissä?
Saako siellä läheskään yhtä hyvää liksaa kuin raksoilla urakoista? Ja mimmosta se duuni ylipäätänsä on?
Ite oon nyt koulun jälkee ollu raksoilla sähkärinä ja hommat alkaa pikku hiljaa maistua puulta. Ja nyt mietin että kannattaako sitä vaihtaa hommia
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minä kaipaisin laajemminkin kommentteja sähkärin hommiin liittyen, erityisesti miten sähkärin koulutus palvelee nykyaikaisia teollisuuden ja rakennustekniikan automaation vaatimuksia.

Olen miettinyt sähkärin opintoja monimuotona töiden ohessa. Teen kauluspaitahommia mutta osaamisen laajentaminen ihan käytännön tasolla kiinnostaa. Alla koneautomaation AMK ja teollisuuden johtamistyön ylempi AMK.
 
Tampereella ollut kova kysyntä sähkäreistä ja Sandvik palkannut suoraa koulunpenkiltä tulevia 16-17 € palkalla. Muuta tietoo ei ole, mut kiinnostaa kyl paljonko raksalla saa vähäisellä kokemuksella ?.
 
Eli jos sen 16€ saisi ni ylitöitä ja päivystyksiä tekemällä saattaisi päästä iha hyviin liksoihi teollisuudessa
Itellä on urakan ulosmaksu 16.5€/h ja kta on ollu jotai 20-25€ välillä. Tosta koulutks asiasta lohjalla ainakaan opetus palvellu millään tavalla työelämää.
 
Aikamoinen kupla palkkauksessa sähkäreillä. Nyt varmasti kannattaa valita työpaikka ennemminkin sen suhteen missä on töitä todennäköisemmin vaikka 2 vuoden päästä. Talouden laskusuhdanne alkamassa
 
Back
Ylös Bottom