En oo aikoihin kirjoitellut mut nyt on edessä ehkä elämäni vaikein projekti johon tarvin täältä apua Oon siis 35-v kahden lapsen äiti, 160cm ja noin 60 kiloa, ehkä enemmänkin kun en oo uskaltanut käydä aikoihin puntarilla. Oon ikuinen laihduttaja ja muutama vuos sitten sotkenu aineenvaihduntani liialla stressillä, liialla treenillä ja liian vähällä (hiilarienkin) syömisellä. Siihen päälle homealtistus töissä ja burn out. Viime vuosina treenaaminen on ollu säännöllisen epäsäännöllistä johtuen huonosta nukkumisesta ja uusiutuneesta ylirasitustilasta minkä korjaamiseen meni taas reilu vuos. Tän kaiken shaiban jälkeen tajusin vihdoin reilu vuos sitten et tarvin terapiaa et saan pääni kuntoon koska suhde ruokaan, treenaamiseen ja itteeni oli niin kieroutunut. Terapia loppui pari kuukautta sitten ja nyt oon vihdoin siinä tilanteessa, et pystyn myöntämään et kroppa on säästöliekillä eikä nyt oo dieettien aika hetkeen. Aloitin Kaisa Jaakkolan Hormonitasapaino-valmennuksen viikko sitten mikä on tuntunut parhaalta idealta ikinä! Oon pystynyt lisäämään ruokaa ja hiilareita jo muutamassa päivässä niin, et tällä hetkellä syön about 2000 kcal, josta protskua noin 100g, rasvaa 50-60g ja hiilareita 150-180g/ vrk. Nyt kysynkin kokemuksia teiltä, jotka ootte säästöliekin joskus purkaneet, et mistä lähdit liikkeelle, millä tahdilla nostit ruokamääriä ja hiilarimääriä? Miten paljon treenasit ja kuinka paljon paino nousi ja laskiko se joskus takasin? Kuinka kauan kesti et kroppa alko tottua isompiin ruokamääriin? Ja millaisia oireita säästöliekillä olo aiheutti? Mä söin ennen tätä korjausliikettä ehkä 1400-1500 kcal päivässä ja hiilarit oli varmaan jossain sadan tienoilla karkeesti arveltuna. Nyt jo turvottaa aika paljon mikä tietty meinaa ahdistaa mut nyt tää on vaan pakko kestää!
Kiitos jo etukäteen!
Kiitos jo etukäteen!