Sääriluussa hiusmurtumu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiekko
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eli mulla on sääriluun ihan alakohdassa pieni hiusmurtuma. Lisäksi on verta vuotanu luukalvon alle. Tuli jääkiekkotreeneissä lämäri (about 120km/h) just polvisuojan ja luistimen väliseen suojattomaan kohtaan. Kävi kyllä helvetin huono tuuri ku ajattelee et siinä on semmonen kiekon kokonen väli... Mutta kuinka kauan mahtaa kestää että on taas luistelukunnossa? Murtuminen tapahtui siis tiistaina ja eilen siihen laitettiin liimaside.

Tuntuman mukaan. Mulla meni sääriluun yläosan rasitusmurtuman kanssa 3vkoo. Tosin luistelu on vähemmän rasittavaa luille kuin juoksu...

BTW - oletko kokeillu luistella sen kanssa? Meinaan vaan että ei se siitä luistelemalla lisää hajoo. Jos ilman kipulääkettä kestää ni anna mennä.Teippaus auttoi ainakin mulla. Siis teipin pätkiä säären ympäri.

Turvotus kestää sitten jonkin aikaa. Ei poistu neste tuolta kalvon alta kovinkaan nopeasti.

Offtopic kysymys tähän väliin j.jakelle. Kun itselläni on 4 viikkoa vanha rasitusmurtuma sääressä, niin kiinnostaisi tietää: missä vaiheessa pystyit alkaa taas juoksemaan, ja voiko luu terveeksi parantuneena tuntua vielä aralta, mutta olla kuitenkin kestävä. Onko turvotus merkkinä siitä ettei luu ole vielä parantunut, vai jatkuuko se pitkään. Kun olen vähän epävarma että missä vaiheessa uskaltaisi alkaa kävelemään ilman kyynärsauvoja ja jotain treenaamaan, ettei vaan vaiva pahene taas ja pitkity.

Niin no. Mun Fysiatrian Ortopedin paperit vielä odottelee itseään...

Siis mulla oli rasitusmurtuma joka ei estänyt kävelyä missään vaiheessa. Jos sä olet kepeillä menny niin ihan eri luokan vamma.

Mielestäni kipu on tässä(kin) hyvä indikaattori parantumisesta. Tosin kyllähän sitä ns. haamukipuilua voi olla mutta ei niin pahaa ettet haluaisi juosta. Turvotus voi tosiaan kestää melko kauan. Ainakin siis mulla kesti melkein 3x ajan normaalista kun nestettä oli luun ja kalvon välissä.

Kiekko: Tosiaan luin alunperin että sullakin oli rasitusmurtuma.Sorry. Näytit ilmeisesti lääkärille? Tee ja tehkää niinkuin ne käskee.
Kuitenkin: Pääasiassa perustohtorit antaa toipumisajat varmanpäälle.Eli jos tuntuu hyvältä,ilman kipulääkkeitä niin anti mennä vaan.

No lääkäri sano vaan et ens keskiviikkona otetaan kontrolli. Ei sanonu mitään tarkemmin. Siks haluisin tietää kauan suunnilleen tämmönen pieni murtuma paranee treenikuntoon... Ei taida ens viikonloppuun olla mitään mahkuja. :wall:

Potkasin viime viikon torstaina vaparitreeneissä ilman säärisuojia kaveria aika maukkaasti polveen, jalka tuli silloin jo aika kipeäksi mutta kesti sunnuntaina ja maanantaina painimista ihan hyvin, vaikka olikin aikalailla kosketusarka. Nyt eilen pystytreeneissä tuli taas vahingossa potkittua jalalla ja taisi siihen pari potkuakin tulla (säärisuojat jalassa) ja treenien jälkeen se tuntui vähän normaalia kipeämmältä. Kun treenit olivat ohi ja kehosta oli lämmöt lähteneet niin kotiin kävely menikin jo ontumalla ja yöllä jos nousi vessaan niin tuntui helvetin pahalta kun veri pamahti yläkropasta jalkaan. Aamulla kun läksin kouluun, oli kävely jo suht normaalia ja kivut aika pienet eiliseen verrattuna. Hieman turvotusta tuossa kuitenkin näkyy ja jalka tuntuu välillä "sykkivän".

Varmaan jää tänään vaparitreenit välistä varmuuden vuoksi ja potkiminen muutenkin viikoksi pariksi, mutta osaako joku mutu-tuntumalla sanoa vaikuttaako tuo hiusmurtumalta?

Latest posts

Back
Ylös Bottom