rypsiöljystä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja joku1
  • Aloitettu Aloitettu
niin eli onko muut huomannu et vaikuttaako tuo pahastikki akneen/finneihin jos tuota reilusti vetää?
kun itsellä on alkanut aika pahasti vaikuttaan ku reiluja annoksia alkanu käyttään...ei mee tuo treenaus ja naaman kunnossapito kyl käsi kädessä :curs:...hyviä ehdotuksia? omega-3 ois kyl kätevämpi vaihtoehto mut tulee hiton kalliiksi sitä vetää reiluja annoksia

Itselläni ei vastaavaa ongelmaa ole esiintynyt. Muista kohtuus tuon käytössä, koita vähentää annoksia/annoskokoa, jospa se auttais. Kannattaa myös kokeilla muun rasvan käytön vähentämistä, kuten leivän päälle laitetun voin..

Kuin myös. Aloitin viikko sitten tuolla rypsiöljyllä lotraamisen niin johan rupesi kasvot kukkimaan.

Tähän väliin pari kysymystä: Onko 1 desi (eli about 900 kCal) sopiva vai liian iso määrä päivässä? Nautin yleensä päivällisen ja lounaan jälkeen 0,5 dl.
Missä menee rypsiöljyn terveellinen raja? Safkapuoli on meitsillä ihan kunnossa, mutta kaipaan pientä painonlisäystä niin siksi tämä öljy.

Kuin myös. Aloitin viikko sitten tuolla rypsiöljyllä lotraamisen niin johan rupesi kasvot kukkimaan.

Tähän väliin pari kysymystä: Onko 1 desi (eli about 900 kCal) sopiva vai liian iso määrä päivässä? Nautin yleensä päivällisen ja lounaan jälkeen 0,5 dl.
Missä menee rypsiöljyn terveellinen raja? Safkapuoli on meitsillä ihan kunnossa, mutta kaipaan pientä painonlisäystä niin siksi tämä öljy.

Onhan tuo aikasta paljon päivässä jos miettii. Kannattaa rasvoja ottaa muistakin lähteistä päivän aikana eikä vain rypsäristä. En ihan desiä itse vetäisi :)

Tietty jos kalorit ei muuten meinaa täyttyä, mutta silti kuulostaa paljolta.

Kyllä toi aika suurelta määrältä kuulostaa ja ainakin puoli desiä kerralla. Ite otan noin 3 rkl rasvoista päiväs rypsi-/oliiviöljystä, sitten vielä kananmunat, punainenliha, kalanmaksaöljytabletit ja pähkinät. Pyrin siihen että tulisi mahdollisinmman monipuolisista lähteistä.

DESI PÄIVÄSSÄ??
Nyt taitaa olla annostus hieman pielessä, tuo on oikeasti todella paljon, ei ihme jos iho kukkii. Rypsiöjyssä kannattaa suosia sitä kylmäpuristettua alias "virgino rypsiöljyä".
Annoskootkin kannattaa pitää hansikkaassa, tuo vKASI:n antama määrä taitaa olla aika maksimi, itse otan vieläkin vähemmän ( 3x1 ruokalusikka ).

0,5dl kerrallaa :D No nyt on kaverilla kyllä annoskoko kohillaa :D Itse en päivällä edes ota vaan aikaisintaa lämpösenaterian yhteydessä siinä 16-18 ja silloinkin iha vain ruokalusikallisen.
Sitten vielä toinen ruokalusikallinen illalla rahkan sekaan ja mahdollisesti vielä yks yöprotskun kanssa eli päivä annos olisi 2-3rkl.

Mitä tulee tohon naaman kukkimiseen niin ei mulla ole ainakaan lisääntyny. Kai se riippuu vähän ihmisestäkin että onko taipumusta akneen..

Riippuu vähän miten muut ruokailut menee, helposti tuolle desillä jo tulee kolmannes päivän rasvoista ja vielä muut rasvat siihen päälle. Pistä vaan ruokailut esille, niin tietää paremmin. Itsekin olen tuota kokoluokkaa vedellyt öljyä ja enemmänkin, mutta siinä on jo ruokailun muut rasvat karsittu lähes nollaan.

3 ruokalusikallista kolme kertää päivässä...

Eihän tuo poikkea 0.5dl juuri mitenkään, jos otat rkl mittoja etkä ihan puhtaita lusikallisia, kun tuo rklmitta on 15ml, eli 3x3x15ml = 90ml = 0,9dl päivään.

Itse otan about 0,5dl päivässä kolmessa eri kerrassa, noin suurinpiirtein kulauksen pullonsuusta kun sen määrän on oppinut tuntemaan.

Eihän tuo poikkea 0.5dl juuri mitenkään, jos otat rkl mittoja etkä ihan puhtaita lusikallisia, kun tuo rklmitta on 15ml, eli 3x3x15ml = 90ml = 0,9dl päivään.

Itse otan about 0,5dl päivässä kolmessa eri kerrassa, noin suurinpiirtein kulauksen pullonsuusta kun sen määrän on oppinut tuntemaan.

Hmm... Mielenkiintosta matikkaa. Meillä täällä Vorssassa päin 3 * 3 * 15 on kuitenki 135 eikä 90. =¤

Hahah :D
Eli taidanpa pienentää tuota annostelua.
Mitäs seurauksia voi olla jos kiskoo tuota desiä päivässä? (Ne kalorit on oikeasti mulle paikallaan.)
Ja ruokalusikalla meinaatte ruokalusikkaa vai ruokalusikkamittaa? (15ml?)
Kiitos vastauksista.

Ja ruokalusikalla meinaatte ruokalusikkaa vai ruokalusikkamittaa? (15ml?)
Kiitos vastauksista.
Ruokalusikkamittaa tietysti, eli 15ml.

Rypsiöly parantaa ihoa, ja muutenkin poistaa paskaa kehosta.

Pakkiksella oli jotain juttua siitä että aluksi voi tulla lisää finnejä, mutta sen jälkeen tilanne raujoittuu, ja jopa paranee ennen käytön alkua olevasta tilanteesta.

niin eli onko muut huomannu et vaikuttaako tuo pahastikki akneen/finneihin jos tuota reilusti vetää?

Mikä vaan rasva voi tehdä tuon... toisilla tekee, toisilla ei. "Vika" ei siis rypsärissä vaan rasvan lisääntymisessä ruokavaliossa (mikä siis ei ole mikään vika). Enemmän rasvaa = rasvoittuvampi iho MUTTA enempi rasvaa = enempi testosteronia, seurauksena finnejä!! Kun noudattaa runsasrasvaisempaa ruokavaliota niin kehon hormonituotanto toimii paremmin... mikä on treenajalle vaan hyvä asia!!

ite otan 6 rkl (ei mittaa) rypsärii aattelin hommata pellavansiemenöljyäkin nyt.
normi rkl on 10-12ml ku ei iha kukkurallaa vaan siinä koverassa osassa.

hyvin voi ottaa 6rkl öljyy jos muute syö rasvatonta ruokaa ite otan näin rasvat suurin piirtein 2kananmunaa
100-150g paistijauhelihaa
6rkl öljyy muusta ei oikee tuukkaa
ja kokonais kalorit bulkil lepo 3000kcal ja salipv 3300

Katoin tossa jimiltä jotain perus hömppä keittiöohjelmaa (mitä muutakaa sieltä tulee rakennusohjelmien lisäksi) ja siinä joku kehu avokaadoöljyn olevan yks terveellisimmistä öljyistä sydämelle jne. Voittaako tuo rypsärin vai kannattaako pysyä tässä tutussa ja turvallisessa?

Back
Ylös Bottom