Millä liikkeillä saisin paremman ryhdin itselleni? Hartiat tuppaa painua kasaan eteen turhan helposti, ja yläselänkin ryhdissä olisi parannettavaa. Täydellinen ryhti olisi hakusessa. Olisiko kotitreenivinkkejä? Kiitos.
Itse olen huomannut tässä, että kun on käynyt jumpissa ja salilla, niin ryhti on parantunut. Lisäksi se, tekee itsellä paljon, että pidän hartiat rentoina. Näillä olen itse parantanut ryhtiä.
Ja kuten entinen tanssinopettajani sanoi "tissit eteen, vatta sisään, peppu rusinaks ja leuka ylös" Niin, johan ryhti paranee..:D
Minä taas vannon Pilateksen nimeen ryhdin parantajana. Paras ohjaaja siellä sanoi, että pitää ajatella itsellä olevan timanttikaulariipuksen, joka pitää tuoda esille. Se auttoi paremmin kuin isäni iänikuinen "vatsa sisään, rinta ulos, selkä suoraksi!"
"ryhtilihaksia" ovat rinta-, vatsa- ja selkälihakset. Ryhti siis paranee vahvistamalla niitä (myös syvät vatsa- ja selkälihakset!!) sekä tietysti varmistamalla, että rintalihakset eivät ole kireällä, niinkuin joku jo mainitsikin.
Ryhdin korjaus alkaa omasta itsestä: Aina kun kuljet peilin ohi, korjaa asentosi.