Ryhti kuntoon - vinkkejä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moikka,

Kuinka moni on kärsinyt alaselkä- ja hartiakivuista huonon ryhdin takia? Miten olette lähteneet ryhtiänne oikomaan, millaisia syvävenyttelyliikkeillä tai syvien lihasten treenien olette tehneet? Mulla ottaa lapojen alle pelkkä ryhdin suoristaminen ja sattuu pirusti eli lihakset jumissa ja syvät lihakset heikot. :(

Mä urheilin joskus moniakin kestävyyslajeja ja myös kilpaa. Aina sanottiin joka paikassa et keskivartalon lihakset on tärkeät ja niitä tarvii joka lajissa. Ja paskat. Jos lajissa tarvittiin jalkoja treenattiin niitä tai jos käsiä niin treenattiin niitä. Vatsat ja selkä oli ihan turhaa ajanhukkaa.

Otin pari vuotta sitten ohjelmaan syvien vatsalihasten treenauksen ja keskityin yhä enemmän selkään sekä myös muihin vatsalihaksiin. Tulos oli järisyttävä. Ryhti parani ja nyt kun tekee mitä vain töitä, urheilee tms. niin huomaa miten syvät vatsalihakset jännittyy ja liike lähtee ns. lantiosta. Selkäkivut hävis samantien.

Tähän tukevaan harjoitteluun ja keskivartalon syvien lihasten "löytämiseen" esim. pilates on hyvä. Oletuksena, että ohjaaja ymmärtää itse mistä on kyse (on erittäinkin huonoja "maisteristason" ohjaajia tullut vastaan).

Back
Ylös Bottom