Ruston kuluminen polvesta sekä isometriseen harjoitteluun apua

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve. Elikkä kävin ortopedillä näyttämässä polvea kun sitä välillä vihloo esim kyykätessä. Alkuun vihlontaa oli isommilla painoilla, mutta pillit laitoin pussiin siinä vaiheessa kun tankokin aiheutti vihlontaa. Kipua vastaan en sinälllään kyykännyt vaan lopetin leikin aina vähäksi aikaa kun kipua rupesi esiintymään.

Nyt sitten ortopedi tutki polven totesi että liukupinnassa tuntuu rahinaa juuri siinä kohdassa missä lumpio painautuu voimakkaimmin liukupintaa vastaan. Ortopedi määräsi jotain apteekista saatavia rustolääkkeitä sekä sanoi että tee isometrisiä harjotteita reisille, varsinkin etureidelle. Noh kysyin sitten että minkälaisia harjotteita olisi hyvä käyttää niin tokasi vaan että "en mä mikään valmentaja oo". Olin sit että no hieno homma ku palvelu pelaa :D

Noh osaisiko joku nyt minulle kertoa isometrisiä harjotteita polven ja reisien kuntoutukseen. Mitä kannattaa välttää(no syväkyykkyä jne ennen kun rusto kunnossa jne). JA mitä kandeis tehdä ja kuinka paljon.

Vihlonta tulee siis kun kyykystä on noustu yli 90 asteen..eli jalka koukussa noin 90-45 astetta. Ortopedi sanoi että älä kuormita painoilla yli 30 asteen koukistuksen, ennen kuin kipu häviää.

Se on just se rustovamma mikä on veemäisin. Eli kaikki jossa sinne rustopintoihin tulee rasitetta niin en suosittele. Tietysti riippuu myös kuinka paha vamma.
Tervetuloa vaan polvivammaisten kerhoon. Lyhyillä liikeradoilla kyykkyjä. Siis LYHYILLÄ. Noista lääkkeistä sen verran että aika marginaalista hyötyä
viitaten nyt tuttaviin ainakin, mutta mikäs siinä kokeilemaan. Itselläkin on polvi "silotettu" mutta nykyään kyllä kyykkäilen (siis pienillä painoilla ja pyrin yli 10 toiston sarjoihin) mutta joskus on kipeillyt että en hyvillä mielin oikein tee sitäkään.
Isäukko aina varottelee kun sillä on polvet paskana, nimenomaan syväkyykkäillyt.

Aerobinen reeni on järkevää, varsinkin uinti. Hyväksy paskat polvesi. Tekniikalla et todennäköisesti korjaa polvias, niinku joku punttipena tulee tänne kohta selittämään, "että siitä se johtuu".
Huolellisuutta ja, noh, myönnetään että se tekniikka kuntoon jos on ihan päin :face:.

Ai niin, vielä tosta etureisilaitteesta. Se ei ole yleensä suositeltavaa ja kuulemma saa terveetkin polvet paskaksi, mutta ei se rasitus varmaan osu rustopinnoille, vaan tonne kierukkaan ja nivelsiteisiin.

Toivottavasti paranee kuntoon!

Joo vittumainen homma. Tää tuntuu mulla menevän vähän kausiluontoisesti, nyt ei niinkään tunnu arkiaskareissa kipuilevan yhtään mutta ei kyllä hotsita kyykkäämään mennä ei sit yhtään. Ite oon aina ollu aika natsi noiden polven asentojen kanssa kyykyssä ja kaikessa muussakin. En usko että tekniikkaa muuttamalla saan hirmusta hyötyä. Noh, jos kyykyt jne koukusta ponnistavat liikkeet on pannassa ni voi sit sanoa massiivisille etureisille moi moi :D

Back
Ylös Bottom