Ruokavaliosta jälleen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja c.a
  • Aloitettu Aloitettu

c.a

Iltaa!

Monelle tulee varmaan tätä lukiessa tällainen olo :curs: , mutta pakko on kysyä, että mistä olette hankkineet ravintotietämyksenne?Jotkuthan täällä tietävät melkoisen määrän asioita ravinnosta, joten onko olemassa joitain kirjoja, nettilinkkejä tms. mistä voisi tietoa itseensä imeä??

Esim. tietoa kuinka syödä, että saa rasvan pois kesäksi jne....

:worship:

No yksi paikka, josta on hyvä aloittaa on www.kutri.net

Itse olen opiskellut ihan ravitsemustieteen kirjallisuutta. Nettisivuilta en kovinkaan paljoa. Ja täällä pakkotoistossakin on joskus ollut ihan hyvää oppia.

Mun mies tietää ihan sikana, joten häneltä olen saanut myös paljon tietoa.

Aihe alkoi kiinnostamaan treenin muuttuessa pikkuhiljaa totisemmaksi touhuksi silloin joskus aikanaan;) .
3 vuotta ravitsemusoppia koulussa aikanaan ja ahkeraa tiedon keruuta bodylehdistä, netistä, alan ihmisiltä ja kirjoista eri koulukuntien oppeja testaillen ja suodattaen.

Sama juttu kuin Purkkiksella, oikeastaan kaiken tiedon ravintoasioista olen saanut Pakkotoistoa lukemalla. :worship: Myös Kutri.net on ollut hyvänä apuna. Kaikista ohjeista olen sit soveltanut omaan tilanteeseen ja harrastuksiin sopivimmat jutut. Jos kävisi niin, että tästä päivästä lähtien en ikinä enää voisi Pakkista lukea, terveellisen ruokavalion perusteet olisivat varmasti silti pääpiirteittäin hallussa. :)

mulla myös kaikki ruokavalio tiedot on tullut itse opiskelemalla ja nyt opiskelen elintarvikealaa josta tulee pakostakin lisätietoja... ongelma onkin siinä, että vaikka tiedän miten pitäs syödä en silti "osaa" syödä oiken???
Pelkona on aina lihoaminen, joka johtuu siitä kun olin nuorempana tosi lihava(160/78)

joten selkeitä ruokalistoja tarvitaan??

:worship:

Suositut

Back
Ylös Bottom