Ruokavalion suunnitteluun kaipaisin apua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mushku
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Hellurei!

Ruokavalion suunnitteluun kaipaisin apua....Elikkäs,liikuntaharrastuksena löytyy thainyrkkely (2x1,5h:n treenit viikossa) sekä juoksu 3-5 kertaa viikossa (6-8 km) ja satunnaisesti matkauinti,esim.edellispäivän rankkojen treenien palautuksena.Nyt tarkotus olisi saada tuo löllyvä osio pois ja tilalle ah niin ihanaa lihasta!!!:hyper:

Olen kasvissyöjä joten kana ja punainen liha jää pois heti,mutta käytän kyllä kananmunaa ja maitotuotteita sekä soijaa monessa ruuassa.Itsellä tuo suunnittelu vain on niin vaikeeta kun tähän mennessä on syöny vähän miten sattuu ja eihän ne olemattomat lihakset mihinkään kasva ilman kunnon ruokailua....:curs:

Jos siis mimmeiltä löytyisi apua näinkin suureen onkelmaan olisin jättekiitollinen siitä.Kohta treeneihin ja lihasten kehitykseen...:whip:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hei vaan, ja tervetuloa! :)

Minulle jäi nyt hieman epäselväksi se, että minkälaista apua itse asiassa olet vailla? Tuskin kenelläkään on aikaa ihan mitään tarkkoja ruokavaliota lähteä sinulle suunnittelemaan (plus, että sellaisia löytyy kyllä täältä palstalta pilvin pimein...) - oletan kylläkin, ettet sellaista tarkoittanutkaan, vaan enemmänkin "suuria linjoja", lienenkö oikeassa?

Täältä mimmipuolelta löytyy kosolti tietoa ruokailusta, ja pienellä soveltamisella nuo ohjeet pätevät myös ei-lihansyöjille. (Syötkö muuten kalaa?) Näillä yleisluontoisilla ohjeilla pääset kuitenkin alkuun:

- syö proteiinia joka syömiskerralla, 20-40 g lienee sopiva määrä (joskaan eivät isommatkaan määrät hukkaan mene, vaikka niin kuuleekin joskus väitettävän)
- syö mieluummin useampi pienempi ateria, kuin vain muutama iso
- syö paljon tuoreita kasviksia ja hedelmiä, suositus on puoli kiloa päivässä (vähintään)
- valitse hiilihydraattilähteiksi kuitupitoisia hiilareita: tummaa leipää, riisiä, pastaa...
- vältä sokeria ja valkoista viljaa
- juo paljon vettä

Zone-sarja -42%

Latest posts

Back
Ylös Bottom