Ruokavalion suunnittelua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Macce92
  • Aloitettu Aloitettu
Ajattelin alkaa pistämään ruokavaliota kuntoon. Olen salilla käynyt useita vuosia, mutta ruokavalio on ollut aina enemmän tai vähemmän perseellään ei nyt ihan huonoimmasta päästä, mutta ei mikään kehuttava. Painoa on 96kg pituus 179cm rasvat noin 20%.
Ei ole tarkoitus kisaamaan mennä vaan lähinnä saada itsensä vähän parempaan
kuntoon. Rasvat alemmas noin 12-15%

Aamupala= EAA drinkki kalaöljyt ja vitamiinit.
Päivällinen=150g riisi, 200g kana/liha, 30g oliiviöljy ja rehut.
Tunti ennen salitreeniä= 2kpl banaani ja EAA drinksu.
Treenin aikana= osmopure/vitargo 100g.
Treenin jälkeen palkkari 30g prode johon sekaan 50g hiilaria.

Tunti treenin jälkeen= 150g riisi, 200g kana/liha, 30g oliiviöljy ja rehut.

Päivän viimeinen ateria= 50g puuro 20g maapähkinävoi ja heradrinksu 30g.

Ajattelin tälläisella pohjalla lähtee liikenteeseen. Näyttääkö huonolta teidän mielestä?

En ole mikään asiantuntija mutta jos ei oo tarkotus kisaamaan lähtee tms. niin onko aminohappojen nauttiminen tarpeellista?

Miksi EAA aamupalaksi ja tunti ennen treeniä, miksei vaan normi hera tms protsku drinkki? EAA ei tuo mitään lisäarvoa noissa kohtia.

Itse vielä laittaisin EAA:n treenin aikaiseen juomaan ja jättäisin palkkarin pois kun tuossa kuitenkin pääsee syömään treenin jälkeen. 150g juotua hiilaria treenin yhteyteen ennen ateriaa tuntuu vähän överiltä jos 96kg ja 20%

Hera kusettaa niin itse jättänyt lähes kokonaan pois ja korvaan rahka, maito, mehukeitto juomalla. Varsinkin aamuisin huomaa kun heraa ja kahvia aamupalaksi niin sitä kusee itsensä niin kuivaksi ettei reenistä saa kunnon tehoja irti. Aiemmin meni noin 4 herapaukkua päivässä. On tainnut jumitki jäädä vähemmälle kun lopettanut heran melkein kokonaan.

Aika reilulla kädellä menee lisäravinteita. Hyvähän se on treenin jälkeen vetää palkkari/hera+banaani, mutta eikö nuo muut voi vaihtaa ihan kunnon ruokaan?

Back
Ylös Bottom