Ruokavaliokommenttia kaipaillaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja *Hanna*
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Juups, ajattelin minäkin pistää tänne nuo päivän ruokailut että sais vähän kommenttii miten kandis edetä kun dietillä olen. Pistin tän ruokavalion jo tonne kevään 2006 dietti -osioon, mutta sieltä ei oikein kommenttia saa joten luotan jälleen pakkiksen naisiin :hyper:

Mutta ensin perustiedot elikkäs:
oon 19v. nuorinainen, pituutta 168cm ja painoa tällähetkellä 71kg. Tarkotus ois yrittää tonne 65kg lihasta menettämättä. Rasvaa on kertynyt, mutta myös lihasta tullut. Kun tuossa viime kevät-talvella aloitin salilla käymisen niin painoa oli n.62kg. Samat vaatteet sopivat edelleen, joten kertynyt paino ei ole vain lihomista...toivonmukaan :D

Salilla käyn 3 kertaa vkossa ja sen lisäksi tunnin pyöräilylenkkejä ja kävelyjä..joskus hölkkää... Salilla treenin jälkeen nyt dietillä jäänyt polkemaan kuntopyörää n.20-60min päivästä riippuen. Esimerkkinä kulutus urheilulla sykemittarin mukaan tällä vkolla 3143kcal.

Sykemittarissa pituus, paino sekä Ownindex laitettuna... kuinkahan paljon noihin kalorinkulutusmääriin pystyy luottamaan? Polarin F11 mittari. Tunnin raskas pyörälenkki antaa kalorinkulutukseksi n.7800kcal. Samoin tunnin raskas salitreeni sen 600-700kcal. Tunnin kävelylenkillä puolestaan n.300-400kcal.

Tässä olisi nyt ihan peruspäiväruokailu. Vettä menee sellaiset 2-3l päivässä ja olen noita wrangen 365 vitamiineja syönyt, nyt päässyt loppumaan ja mietin vaihtoa muuhun valmisteeseen...jossa ei ehkäpä olisi A-vitamiinia...??? Syön porkkanoita paljon, joten beetakaroteenia saa niistä...

--------

Eli aamulla n.klo8
kauralese, 15g (vehnälesettä oon käyttäny ja kokenu paremmaks, siirryn siihen taas kun toi kauralese kuluu loppuun)
puuro (kaurahiutale ja 4vilja, hiutaleita 1dl)
raejuustoa 100g
jälkiruokalusikallinen hunajaa
vihreätä teetä

Päivällä n.klo11-12
naudanpaistijauheliha, paistettu ilman rasvaa, raakapaino 100g
200g pakastekasviksia
juustoraastetta 20g(sattui olemaan kaapissa, yleensä en käytä tyydyttyneitten rasvojen ja suuren energiamäärän takia)
1dl maitoa
150g mansikoita
joskus ruispala sekä 1tl becel

N.klo15-16
Hunajamarinoitua kananrintaa, 112g paistettuna
250g pakastekasviksia
ruispala
1tl becel
1dl maitoa

Klo18
Salaattia(yleensä tomaattia, kurkkua, salaatinlehtiä sekä porkkanaa)
ruispala
2-4kalkkunaleikesiivua
maitoa 1dl

Klo20-21
Maitorahka 1prk/ 2-3dl maustamaton ja rasvaton A-jogurtti
100-150g mansikoita/ 1½dl mustikoita
1rkl auringonkukansiemeniä/ 1/4dl cashwepähkinöitä tai manteleita

-------

Eli tossa ois tollanen peruspäivä, tietty joskus keittoo tai kalaa tms. mut jos ton kcal määrän nyt oikein laskin ni tulis joku 1850 ja rapiat kcal. Oon yrittänyt tossa 1700-1800 ne kalorit pitää nyt dietilläkin. Joskus saattaa syödä omenan tms. Ja jos makeaa haluaa, niin olen syönyt 1dl tavallista jogurttia tai hedelmän tai joskus sortunut ½dl muromysliä (tiedän ravintoarvojen olevan toooodella huonot :jahas: ) tai joskus porkkanoita(jos on makeita)...muuten puhdas linja

Elikkäs kommenttia ruokailuista ja parannusehdotuksia toivotaan. Mietin hiilareitten määrää, pitäisikö nostaa? salilla kyllä huomaa että ei ole niin paljon energiaa kun ennen diettiä, mikä tietenkin on täysin normaalia, mutta tietenkin ottaa päähän kun treenipainot kärsii. Toisaalta tärkeintä on nyt saada ne rasvat alas ja lihakset näkyviin:rock:

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
*Hanna* sanoi:
Esimerkkinä kulutus urheilulla sykemittarin mukaan tällä vkolla 3143kcal.

Sykemittarissa pituus, paino sekä Ownindex laitettuna... kuinkahan paljon noihin kalorinkulutusmääriin pystyy luottamaan? Polarin F11 mittari. Tunnin raskas pyörälenkki antaa kalorinkulutukseksi n.7800kcal. Samoin tunnin raskas salitreeni sen 600-700kcal. Tunnin kävelylenkillä puolestaan n.300-400kcal.

Huh. Aika kovilta kuullostaa noi lukemat. Pyörälenkin kulutuksessa taitaa olla typo, mutta kyl 780kcalkin on aika paljon. Taitaa olla tempo noissa aika kova? Käsittääkseni mittari käyttää laskennassa parametreina sykettä ja painoa (ehkä myös ikää tai sukupuolta sopivin kertoimin?). Perjaatteessa jos haluaisi tietää puhtaan liikunnan aiheuttaman kulutuksen, niin ymmärtääkseni tosta lukemasta pitäisi vähentää peruskulutuksen aiheuttama lukema.

Aika kovilta lukemilta tosiaan kuulostaa mittarisi antamat. Minulla on adidaksen mittari, joka antaa 1h 40 min reippaasta juoksulenkistä (keskisyke 158) kulutukseksi reilut 1000 kcal, ja painan noin 65 kg. Pyörällä en varmaan kykenis mitenkään samaan enkä salitreenillä ainakaan. Melko tehokasta treeniä siis teet! :whip: Mittareissa on myös eroja, ja ne laskentakaavat lienevät liikesalaisuuksia, vaihtelevat mittarista toiseen.

Siis kyllähän tossa hengästyy, toi kyseinen pyörälenkki oli kyllä tappoa kun noita ylämäkiä on. Olen vaan ihmetellyt voiko kulutus todella olla noin suurta. Kun reippaalla kävelylenkilläkin syke n.150. Sykkeestähän tuo tuon kulutuksen kaiketi tosiaan ottaa ja samoin iästä ja painosta...ja tietenkin tuo sukupuoli vaikuttaa.

Ja joo tosiaan, ton pyörälenkin kulutus on se 780 eikä 7800:D, siinä saiski jo polkea:) Luottaisitteko ite mittarin lukemiin? ei se nyt sinänsä niin tarkkaa ole, kun tässä kisoihin kuitenkaan lähössä tms. Ja tärkeintä kai se on että kuluu jotain:) ruokavaliossa kuitenkin se 1800kcal keskimäärin/päivä.

*Hanna* sanoi:
Luottaisitteko ite mittarin lukemiin? ei se nyt sinänsä niin tarkkaa ole, kun tässä kisoihin kuitenkaan lähössä tms. Ja tärkeintä kai se on että kuluu jotain:) ruokavaliossa kuitenkin se 1800kcal keskimäärin/päivä.

Mielestäni sun ei kannata turhan tarkasti sitä mittaria kattella. Ensisijaisesti kyseinen kapistus on kuitenkin sykkeen seurantaan esimerkiksi tavoitteellisessa aerobisessa urheilussa.

Tärkeintä on, että liikut reippaalla temmolla ja säännöllisesti niitä lajeja, joista tykkäät. Punttis, pyöräily, kävely ja juoksu ovat timmiytymiseen tähdätessä kaikki erinomaisia lajeja. 1800kcal kuullostaa mun korvaan melko vähäiseltä, mutta jos tolla määrällä pystyt kuitenkin hyvin vielä treenaamaan, ni kaipa se sitten on oikea. Mikä on lähtötasosi ts. pudotitko kaloreita heti paljon?

Hyviä rasvoja lisäisin tohon sun ruokavalioon, öljyistä tonnaria, rasvaista kalaa tai vaikka öljyä tai kalaöljykapseleita pelkiltään. Ja lämpimän ruoan kanssa söisin mielummin vähän tummaa pastaa tai riisiä, kuin leipää.

Quote: Luottaisitteko ite mittarin lukemiin?

Mulla oli pari vuotta käytössä kans sykemittari, josta näki kulutuksen yms. Itse luotin ehkä liikaakin niihin lukuihin ja tuijotin lopulta vain niitä lukemia ja kirjasin niitä ylös ja vaikka mitä. Lopulta elektroni-pannasta (vai mikä se härveli nyt onkaan) loppui patterit eikä niitä voinut vaihtaa:( . Nyt olen ollut reilun vuoden ilman ja hyvin pyyhkii;) Kyllähän niistä saa hyvin osviittaa omasta kulutuksesta ja jokaisellahan on aina omanlaisensa syke jonka mukaan se kulutus mittareissa tulee. Nykyään ei itselleni enää aiheuta stressiä jos lenkillä kuluu joku toinen kerta enemmän kuin toinen kerta, kun en sitä enää seuraa:rolleyes: . Sykettä tuli kyllä kans seurattua ja siitä on mielestäni enemmän hyötyä kuin niistä kalorikulutuksista:) . Mutta nää olikin miun kokemuksia mittareista;)

lillu sanoi:
Tärkeintä on, että liikut reippaalla temmolla ja säännöllisesti niitä lajeja, joista tykkäät. Punttis, pyöräily, kävely ja juoksu ovat timmiytymiseen tähdätessä kaikki erinomaisia lajeja. 1800kcal kuullostaa mun korvaan melko vähäiseltä, mutta jos tolla määrällä pystyt kuitenkin hyvin vielä treenaamaan, ni kaipa se sitten on oikea. Mikä on lähtötasosi ts. pudotitko kaloreita heti paljon?

Hyviä rasvoja lisäisin tohon sun ruokavalioon, öljyistä tonnaria, rasvaista kalaa tai vaikka öljyä tai kalaöljykapseleita pelkiltään. Ja lämpimän ruoan kanssa söisin mielummin vähän tummaa pastaa tai riisiä, kuin leipää.

Jeps, näin ajattelinkin ettei pahemmin haittaa vaikkei täysin tarkkoja arvoja tietäisi. Näkeehän sen sitten laskeeko paino vai ei ja jos ei ni lisää liikuntaa/ vähentää syömistä. No siis treenipainothan tosta 1800kcal kärsii, mutta niinhän ne dietillä yleensäkin. Ruisleipää syön siksi aterialla, koska ennen diettiä vetäny n.4-5palaa päivässä ja jäänyt koukkuun:hyper: nyt saanut tuohon vähennettyä. Toisen ruoan syön yleensä noita valmiita äipän tekemiä ruokia, kuten lasagnea (ei mitenkään kauheen hyvä diettiruoka) tai makaronilaatikkoa tms. Täytyypi kahtoa jos tuota ruispastaa tuolta kaapista alkaisi syömään:). Kana paistetaan öljyssä ja sit tosiaan illalla noi pähkinät/siemenet....eli kannattaisiko esimerkiksi heittää vielä perään 1rkl rypsiöljyä? kalorit nousis 1900. Oon ajatellu alkaa ottamaan 15g proteiinijauhetta aamusin (2dl maidon ja 2rkl leivontakaakaojauheen kera).

Lähtötaso oli suurinpiirtein siinä 2500-2800kcal. Alotit ensin vähentämällä hitaasti johonki vähän päälle 2000kcal ja nyt parin viikon kuluessa laskenut tohon 1800kcal. Pitkään ei olla vielä noilla kaloreilla menty, oikeastaan voisi sanoa että viime viikosta. Pitäisikö siis nostaa kalorit 1900? katsoa hetken? rasvaahan saattaa lähteä vaikka paino ei tippuisi, pari kiloa jo lähtenyt ja eron kyllä huomaa varsinkin käsistä:D olisi tarkotus "timmiytyä" tuohon 3.6. mennessä kun saa tuon lakin painaa päähänsä;) lopullinen tavoite olisi joku
62-65kg. Viime syksynä paino tosiaan 62kg, vähä ruokainen olin kesän jäljiltä ja kaloreita tuolloin joku 1700 päivässä. Kesän aikana paino tosiaan tippui 3kg "huomaamatta". Tämän jälkeen syksy ja talvi kovaa treeniä ja piti opetta syömään enemmän. Ja nyt sitten jos saisi noita rasvoja alemmas, viime syksyllä rasvat aika alhaalla...selkälihakset näkyivät suht hyvin...ei osaa rasva% yhtään arvioida...muutakun että nyt se on korkeammalla:lol2: selkälihakset eivät erotu läheskään yhtä hyvin.

kiitos lillu kommentista, täytyypi tosiaan noita rasvoja varmaan nostaa...saanut siitä ennenkin sapiskaa, mutta kun ei opi ei :david: . Jos jaksat niin lisäkomentti on erittäin tervetullutta, myös kaikilta muilta! Oppimassahan tässä vasta ollaan ja eka dietti menossa jossa pitää kiinnittää huomiota lihasten pysymiseen:hyper:

Vinkkejä mullekkin

Hei, olen uusi palstalla ja kaipailen omaankin ruokavalioon vinkkejä.

Eli painoa on noin 55 kiloa ja tarkoitus olisi pudottaa noin 4 kiloa kesään mennessä. Käyn viikoittain noin 5 kertaa jumpalla ja kaksi kertaa punttisalilla.
Ruokavalio on suhteellisen terveellinen?? mutta tulosta ei tunnu tulevan..
Esimerkkipäivä on seuraava:

klo 8.00 puuroa ja ruisleipää juustolla ja kahvia
klo 11.30 peruskotiruokaa töissä (hiilarimössöä)
klo 14.30 rahka, ananaksella tms.
klo 17.00 jumppa 60-90 min
klo 19.00 ruoka, esim kanaa, riisiä ja vihanneksia
klo 21.00 rahkaa kalorittomalla mehukeitolla.

Löytäisikö joku jotain korjattavaa.

*Hanna* sanoi:
Lähtötaso oli suurinpiirtein siinä 2500-2800kcal. Alotit ensin vähentämällä hitaasti johonki vähän päälle 2000kcal ja nyt parin viikon kuluessa laskenut tohon 1800kcal. Pitkään ei olla vielä noilla kaloreilla menty, oikeastaan voisi sanoa että viime viikosta. Pitäisikö siis nostaa kalorit 1900? katsoa hetken? rasvaahan saattaa lähteä vaikka paino ei tippuisi, pari kiloa jo lähtenyt ja eron kyllä huomaa varsinkin käsistä:D olisi tarkotus "timmiytyä" tuohon 3.6. mennessä kun saa tuon lakin painaa päähänsä;) lopullinen tavoite olisi joku
62-65kg.
..

eka dietti menossa jossa pitää kiinnittää huomiota lihasten pysymiseen:hyper:

Nyt täytyisi jonkun kokeneemman diettaajan auttaa. Itse en ole pitkäjänteistä, suunnitelmallista diettiä vetänyt ikinä, kun en varsinaista bulkkausta harrasta. Mielestäni tuo vähennys 2800->1800kCal on harrastelijalle hurja ja sen pitäisi tapahtua melko pitkällä aikavälillä.

Vajaassa kahdessa kuukaudessa et kyllä tiputa 6kg ehtaa tavaraa, vaan kyllä siinä menee lihatkin mukana. Ota vähän maltillisempi tahti, se paljon puhuttu max 0,5kg viikossa.

Nyt väistyn, josko kokeneemmat mimmit voisivat jatkaa.

joo siis en todellakaan yritä sitä 6kg saada pois 3.6. menessä. Järki siinä lähtis kaiken muun ohella:) maksimissaan tosiaan on varmaa toi lähtötilanne ollu toi 2800kcal...ja tuolla määrällä tosiaan tuota painoa kertyi...eli kulutus varmaan joku 2400 jos pitäis veikata...jos sitäkään...paha sanoa kun ei ruokapäivistä sillee pitänyt tossa talvella kun toi koulu vei voimat ja ajan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sandygirl sanoi:
Hei, olen uusi palstalla ja kaipailen omaankin ruokavalioon vinkkejä.

Eli painoa on noin 55 kiloa ja tarkoitus olisi pudottaa noin 4 kiloa kesään mennessä. Käyn viikoittain noin 5 kertaa jumpalla ja kaksi kertaa punttisalilla.
Ruokavalio on suhteellisen terveellinen?? mutta tulosta ei tunnu tulevan..
Esimerkkipäivä on seuraava:

klo 8.00 puuroa ja ruisleipää juustolla ja kahvia
klo 11.30 peruskotiruokaa töissä (hiilarimössöä)
klo 14.30 rahka, ananaksella tms.
klo 17.00 jumppa 60-90 min
klo 19.00 ruoka, esim kanaa, riisiä ja vihanneksia
klo 21.00 rahkaa kalorittomalla mehukeitolla.

Löytäisikö joku jotain korjattavaa.

Paljonkohan olet pitkä kun olet noin tarkkaan laskenut, että n. 4 kiloa pitäisi kesään pudottaa? Mietin vain, onko sillä kamalasti väliä painatko tuon 55 vai 51, kun ei kuitenkaan näytä ylipainolta..

Mutta tuo ruokapuoli. Näyttää nyt näin pikaisesti katsottuna siltä, että syöt aivan liian vähän. Olisiko kroppa säästöliekillä tai muuten vaan haraa vastaan, en usko että sulla on paljoakaan pudotettavaa..

Kommentoidaanpas pikkaisen ajan kuluksi...

*Hanna* sanoi:
Eli aamulla n.klo8
kauralese, 15g (vehnälesettä oon käyttäny ja kokenu paremmaks, siirryn siihen taas kun toi kauralese kuluu loppuun)
puuro (kaurahiutale ja 4vilja, hiutaleita 1dl)
raejuustoa 100g
jälkiruokalusikallinen hunajaa
vihreätä teetä

Ihan oukei, sanoisin... Vitamiinit voisit tietty ottaa aamulla.

*Hanna* sanoi:
Päivällä n.klo11-12
naudanpaistijauheliha, paistettu ilman rasvaa, raakapaino 100g
200g pakastekasviksia
juustoraastetta 20g(sattui olemaan kaapissa, yleensä en käytä tyydyttyneitten rasvojen ja suuren energiamäärän takia)
1dl maitoa
150g mansikoita
joskus ruispala sekä 1tl becel

Vaihda jauheliha kanaan, ota pikkasen riisiä ja pakestekasvikset tuoreisiin. Varför mansuja? Voisit vetää ne aamupalan yhteydessä puuron seurana ja nauttia nyt tuoreita vihanneksia.

*Hanna* sanoi:
N.klo15-16
Hunajamarinoitua kananrintaa, 112g paistettuna
250g pakastekasviksia
ruispala
1tl becel
1dl maitoa

Marinaadit on pahasta. Kana au naturel on parasta. :) Ja vihannekset tuoreina on sata kertaa parempia kuin pakasteesta. Miksi muuten vedät toisen lämpimän ruoan näin varhain? Ennenmmin kannattaisi vetää välipala, vaikka protskudrinksu ja tuoreita kasviksia.

*Hanna* sanoi:
Klo18
Salaattia(yleensä tomaattia, kurkkua, salaatinlehtiä sekä porkkanaa)
ruispala
2-4kalkkunaleikesiivua
maitoa 1dl

Ja klo 18 voisit vetää sen toisen lämpöisen aterian...

*Hanna* sanoi:
Klo20-21
Maitorahka 1prk/ 2-3dl maustamaton ja rasvaton A-jogurtti
100-150g mansikoita/ 1½dl mustikoita
1rkl auringonkukansiemeniä/ 1/4dl cashwepähkinöitä tai manteleita

Tuo on mainio iltapala: protskuja, hiilareita, hyviä rasvoja ja marjoja. Ennemmin sitten rahka kuin jogurtti!

Hitto kun itsekin jaksaisi taas vääntäytyä dieetille. :D

Joo tosiaan vitamiinit otan aamulla, pakastekasviksia vetäny kun tullu koulusta ni on täytyny saada nopsaan ruoka ku meinannu vatsa haljeta. Keittelen kasviksia tuoreelta kun aikaa on enemmän:) Kanaa syön aikas paljon, ja tosiaan noita marinadeja ei siihen pintaan pahemmin ainakaan näkyvästi jää koska heitän kananrinnan kasvisten kanssa veteen jolloin marinadin rippeet jää veteen ja menee keitinveden mukana viemäriin. Haittaako marinadit tällöin?? Ne sisältää tosiaan aikaslailla lisäaineita ja rasvoja.

Joo, itse asiassa tänää mietin juuri tänää tuota samaa jota ehdotit Mäyräkoira, eli vedin tänään prodedrinkin tossa klo15 ja sitten lämpimän ruoan tuossa klo18. Toimi hyvin ja pitäydyn tässä!!!

Ja sitten vielä toi mansikka kysymys;) eli jeps, tosiaan mansut on hätävara kun makeanhimo iskee, ei siis kuulu vakipäivään. Toinen makeanhimon tyrehdyttäjä on tavallinen jogurtti sekä light mehut kivennäisveteen sekotettuina, maistuupi limulle:D

Mitäs mieltä Mäyräkoira on, onko 1800kcal liian vähän kokoiselleni? jos lähtökalorit on ollu siinä 2500-2800

*Hanna* sanoi:
Joo tosiaan vitamiinit otan aamulla, pakastekasviksia vetäny kun tullu koulusta ni on täytyny saada nopsaan ruoka ku meinannu vatsa haljeta. Keittelen kasviksia tuoreelta kun aikaa on enemmän:) Kanaa syön aikas paljon, ja tosiaan noita marinadeja ei siihen pintaan pahemmin ainakaan näkyvästi jää koska heitän kananrinnan kasvisten kanssa veteen jolloin marinadin rippeet jää veteen ja menee keitinveden mukana viemäriin. Haittaako marinadit tällöin?? Ne sisältää tosiaan aikaslailla lisäaineita ja rasvoja.

Tuota, miten olisi jos tekisit ruoat valmiiksii? Ja voihan niitä vihanneksia syödä tuoreeltaankin... Pakastekasviksissa ei ole muuta vikaa paitsi että niiden vitamiiniarvot ovat huonommat kuin tuoreiden. Sama vika tuppaa olemaan keitetyissä kasviksissa, raaka kasvis on parasta. Puhtaasti maun takia vihanneksia toki kannattaa valmistaa välillä keittämällä, uunissa tai paistamalla jopa.

En tiedä, miten marinadi vaikuttaa jos kanan keittää. Kaloreista ja lisäaineista jos puhutaan, niin tuskin valmistustapa kuitenkaan niin paljon vaikuttaa: marinadit kun ovat imeytyneet kanaan jo siellä pakastealtaassa.

Osta kanaa au naturel ja tee itse marinadi: 1prk jugua (maustamaton), pippuria, valkosipulia ja chiliä sekä muita mausteita maun mukaan. Lisää ruokalusikallinen öljyä. Tee tahnasta tasainen (laiskalle hyvä apu on sauvasekoitin, sillä saa parhaat pirtelötkin nopeasti). Sotke kanat marinadiin ja pidä jääkaapissa 1vrk kelmun tai jonkun vastaavan sisässä. Tälläin saat helposti kanaa usealle päivälle (valmistat kaiken kerralla ja lämmittelet sitten mikrossa).

:offtopic: Mikäköhän Gourmet-kokki luulen taas olevani? :)

*Hanna* sanoi:
Joo, itse asiassa tänää mietin juuri tänää tuota samaa jota ehdotit Mäyräkoira, eli vedin tänään prodedrinkin tossa klo15 ja sitten lämpimän ruoan tuossa klo18. Toimi hyvin ja pitäydyn tässä!!!

Joo, mulla toimii sama. Lounas yleensä puolilta päivin ja iltapäivällä vihanneksia ja protskua (tällä viikolla raejuustoa). Usein vielä ennen reeniä protskupirtelö koska tulee kuitenkin nälkä.

*Hanna* sanoi:
Ja sitten vielä toi mansikka kysymys;) eli jeps, tosiaan mansut on hätävara kun makeanhimo iskee, ei siis kuulu vakipäivään. Toinen makeanhimon tyrehdyttäjä on tavallinen jogurtti sekä light mehut kivennäisveteen sekotettuina, maistuupi limulle:D

Ollaaks samiksii? Minäkin teen tuollaista "limsaa". :D Ja mansut tai muut marjat / hedelmät eivät ole mikään paha lisä ruokavalioon. Usein vain ruokapäiväkirjoja lukiessa tuntuu, että ihmiset korvaavat niillä vihanneksia mikä sitten taas ei ole hyvä asia...

*Hanna* sanoi:
Mitäs mieltä Mäyräkoira on, onko 1800kcal liian vähän kokoiselleni? jos lähtökalorit on ollu siinä 2500-2800

Ehkä 2000kcal olisi parempi? 800kcal vähennys on aikasta paljon. Toisaalta parisataa kaloria sinne tai tänne, tärkeää on että jaksat hyvin eikä nälkä pukkaa päälle. Ja tietysti että saat riittävästi protskuja. Itse dieettaan silloin kun itsekuria on parin tonnin päiväkaloreilla (172/68 tällä hetkellä enkä jaksa / viitsi / huvita dieettata kun ei ole mitään varsinaista tavoitetta ja kesän kynnyksellä jokin kumma tiputtaa kuitenkin multa aina pari-kolme kiloa (lue: teen yleensä enemmän aerobista)).

Mäyräkoira sanoi:
Tuota, miten olisi jos tekisit ruoat valmiiksii? Ja voihan niitä vihanneksia syödä tuoreeltaankin... Pakastekasviksissa ei ole muuta vikaa paitsi että niiden vitamiiniarvot ovat huonommat kuin tuoreiden. Sama vika tuppaa olemaan keitetyissä kasviksissa, raaka kasvis on parasta. Puhtaasti maun takia vihanneksia toki kannattaa valmistaa välillä keittämällä, uunissa tai paistamalla jopa.

----

Ollaaks samiksii? Minäkin teen tuollaista "limsaa". :D Ja mansut tai muut marjat / hedelmät eivät ole mikään paha lisä ruokavalioon. Usein vain ruokapäiväkirjoja lukiessa tuntuu, että ihmiset korvaavat niillä vihanneksia mikä sitten taas ei ole hyvä asia...

Ehkä 2000kcal olisi parempi? 800kcal vähennys on aikasta paljon. Toisaalta parisataa kaloria sinne tai tänne, tärkeää on että jaksat hyvin eikä nälkä pukkaa päälle. Ja tietysti että saat riittävästi protskuja. Itse dieettaan silloin kun itsekuria on parin tonnin päiväkaloreilla (172/68 tällä hetkellä enkä jaksa / viitsi / huvita dieettata kun ei ole mitään varsinaista tavoitetta ja kesän kynnyksellä jokin kumma tiputtaa kuitenkin multa aina pari-kolme kiloa (lue: teen yleensä enemmän aerobista)).

Kummasti kesällä se paino mullakin tippuu ittestää, johtuen just et kun o lämmin ei oo nälkä niin usein ja sit liikkuu enemmän kun talvella. Lenkillekki on helpompi lähtee ku ei tartte miettii miten pukeutuu et ei palele ja et ei kuitenkaa tuu kesken lenkin liian kuuma..plus ei mee aikaa siihen et kerrospukeutuu niinku talvella, sit siin ehtii tulla jo hiki ku eteisessä hyppelee ja ulkona taas sit paleltaa, että kesä on kyll täysin tervetullut:D

Joo, hedelmist ja marjoist.. aikas vähän syön niitä, tai hedelmät melkein kokonaan jättäny pois. Täytyy varmaa siirtyy tohon marinoimattomaan kanaan kun toi äitiki vauhkos tos yks päivä noista lisäainemäärist, oli jutellu jonku graduntekijän kanssa yliopistolla:D mut tosin eilen se taas osti tota marinoitua kanaa :jahas:

Ja joo, oon tosiaan tiedostanu ton et pakastekasviksis ei pal noita vitamiinei ole... näin ei sais ajatella, mutta kun vitamiinivalmistetta syön ni en o sillee stressannu tosta vitamiinien saannista...vaikka ravinnostahan ne pitäis saada. Nyt ku ruokaresepteist alettii puhuu ni pikavinkkinä keittää porkkanoita puolkypsäks ja sit soseuttaa just tolla sauvasekottimella ja mukaan n.2rkl(riippuu porkkanoitten määräst) light creme bonjour pippurijuustolevitettä. Saa mun mielest kivan makusen sosekeiton ja sekaa jotai lihaa tms. No joo, mut kiitti Mäyräkoira tost marinadivinkist, pistetää korvan taakke;)

Joo mullaki riittäis jos 62kg saisin, se ois just hyvä... mut toisaalt parempi tuijottaa peiliin ja vanhoihi vaatteisii:)

:worship: kiitokset kaikille vinkeist, saapi kommentoida vielä jos tulee tarvetta... näillä neuvoilla jatketaan:whip: vaikka yoasu löytykin jo, ei parane kauheesti paino ees pudota ennen juhlia, jää muute hame väljäks:lol2:

Tähtityttö sanoi:
Paljonkohan olet pitkä kun olet noin tarkkaan laskenut, että n. 4 kiloa pitäisi kesään pudottaa? Mietin vain, onko sillä kamalasti väliä painatko tuon 55 vai 51, kun ei kuitenkaan näytä ylipainolta..

Mutta tuo ruokapuoli. Näyttää nyt näin pikaisesti katsottuna siltä, että syöt aivan liian vähän. Olisiko kroppa säästöliekillä tai muuten vaan haraa vastaan, en usko että sulla on paljoakaan pudotettavaa..

Komppaan Tähtityttöä, joka sanaa. Miten pitkä olet, Sandygirl? Tuo tavoitepainosi 51 kg kuulostaa nimittäin jo varsin alhaiselta treenaavalle naiselle, kun kyse ei ole kisakunnosta.

pituutta ei ole kuin 155cm joten se 4kg ei olis pahitteeksi pudottaa nykyisestä painosta:) jumpassa tulee viikon aikana harrastettua 2Xpodypump, 1xstep 50min..
1xstep30min.+salilla selkä/käsi treeniä. 1-2 xpakara jumppaa 30min.+kuntopyörää 30min taikka reipasta kävelyä...en oikein tiedä miten sitä ruokavalio puolta pitäisi muuttaa????
Sandygirl

Latest posts

Back
Ylös Bottom