Ruokavalio kondikseen, apua kaivataan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lauski
  • Aloitettu Aloitettu
Moi.
Eli oon nyt tänään laittanut mun päivän ruuat tuonne kalorilaskuriin. Kuva löytyy http://s13.postimage.org/99ib3odkn/ruokaa.png
Ongelma on siis, että en tiedä mitä tuohon päälle nyt söisin. Haittaako, jos naukkaan yhden hera/hiilaripaukun vielä nukkumaan mennessä?
Ko. päivä on siitä aika harvinainen, että oon syönyt kanaa enkä pastaa, koska yleensä syön pitkälti makaronia+jauhelihaa.
Oon 175cm pitkä ja painan noin(?) 64kg. Täydellinen esimerkki laihaläskiltä, mallia riisitikku pienellä pömppiksellä. :)
Sen tiedän, että proteiinia ja rasvaa on ok määrät, mutta mistä loppu safka pitäisi repiä? Kiitos ja kumarrus vastaajille.
Ps. onko paras tapa päästä ylim. fläsästä pois (=parantaa lihaserottuvuutta) vaan syödä maltillisesti plussilla ja treenata kovaa?

E: niin tosiaan kalorilaskurin mukaan mun pitäisi syödä 2460kcal päivässä saadakseni lihasta.

Moi.
Eli oon nyt tänään laittanut mun päivän ruuat tuonne kalorilaskuriin. Kuva löytyy http://s13.postimage.org/99ib3odkn/ruokaa.png
Ongelma on siis, että en tiedä mitä tuohon päälle nyt söisin. Haittaako, jos naukkaan yhden hera/hiilaripaukun vielä nukkumaan mennessä?
Ko. päivä on siitä aika harvinainen, että oon syönyt kanaa enkä pastaa, koska yleensä syön pitkälti makaronia+jauhelihaa.
Oon 175cm pitkä ja painan noin(?) 64kg. Täydellinen esimerkki laihaläskiltä, mallia riisitikku pienellä pömppiksellä. :)
Sen tiedän, että proteiinia ja rasvaa on ok määrät, mutta mistä loppu safka pitäisi repiä? Kiitos ja kumarrus vastaajille.
Ps. onko paras tapa päästä ylim. fläsästä pois (=parantaa lihaserottuvuutta) vaan syödä maltillisesti plussilla ja treenata kovaa?

E: niin tosiaan kalorilaskurin mukaan mun pitäisi syödä 2460kcal päivässä saadakseni lihasta.

Lisää ruis/täyjyvä pastaa / täysjyvä riisiä tonne lämpimille aterioille.

Ei välttämättä sitä hiilaripaukkua kannata ennen nukkumaanmenoa naukata..

Mites muiden päivien ruokailut??

Päivän ruokailut menee aikalailla samalla kaavalla, välillä terveellisemmin ja välillä epäterveellisemmin :) Mulle on aika vaikeaa syödä tarpeeksi (= syödä tarpeeksi kiinnittäen huomiota makroihin). Vituttaa olla tällainen vinkuheinä, kun treeniä on takana kuitenkin kauan. Nyt oon vasta alkanut kiinnittää oikeesti huomiota ruokavalioon, koska koko salillakäynti on ollut lähes turhaa huonon ruokavalion takia tähän mennessä. :D

Noniin eli tänään ruokailut meni siis niin, että..
Kaloreita 2565, makrot P168, HH56, R162. Mua on alkanut kiinnostaa toi VHH-tyylinen syöminen, kun tuntuu että hiilarit tulee samantien läskiksi eikä lihasta juurikaan. ELI, voinko kasvattaa lihasta vähäisellä rasvan kertymisellä noilla makroilla, rasvaa varmaan liikaa, hiilareita liian vähän? Haluisin kumminkin pitää noi hiilarit alhaalla.. Oon lukenut paljon lihastohtorin (Juha Hulmi) ja muiden asiantuntijoiden artikkeleita vähähiilarisesta ruokavaliosta ja siitä tuntuu löytyvän vähän ristiriitaista tietoa. Kertauksena vielä, että painan noin 65kg ja oon 175cm pitkä: Proteiinia 2,5g/kg, rasvaa 2,5g/kg.

Oma kokemukseni on, että treeni ei kulje alle 100g/pv hiilareilla. Kokemusta on siis 20-40g hh//pv valiostakin eli ketokarppaamisesta. VHH:ta on vielä 150g/hh/pv. Ja joskus kuten kerran viikossa kannattaa ehkä tankata enemmänkin hiilihydraattia - huomaa kummasti jaksavansa salilla paremmin. Jos haluat lisää massaa niin lisää kaloreita ja kovempaa treeniä :)

Niin ja ne epäterveelliset (eli paljon prosessoidut, täynnä lisäaineita olevat ja ravintoarviltaan kelvottomat) syömiset ja juomiset pois, kun kehonkoostumusta ollaan kohentamassa.

Jees, kiitoksia vastauksesta!
Eli jos vaikka otan noista rasvoista hieman pois, niin että hiilareita esim 120g ja rasvoja 70g? Sillonkin rasvoja olisi(?) tarpeeksi, kun yli gramman per painokilo.

Esimerkiksi, tai sitten meinasin että lisäät vain hiilareita, koska lihas tarvii niitä plussakaloreita kasvaakseen. Jos mukana tulee hieman myös rasvaa, sen voi laihduttaa pois myöhemmin ;) Sekin voi olla hyvin toimiva ruokavalio, että vaihtelee päiväkohtaisesti hiilarien ja rasvan suhdetta siten, että rankempien treenien päivinä syö hiilareita enemmän ja lepopäivänä selvästi vähemmän. Proteiinia aina reippaasti! Itse pyrin juuri vaihtelemaan makrojen suhteita, sillä se boostaa aineenvaihduntaa (rasvanpolttoa) ihan kuin vaihtelu treenissä boostaa lihaskasvua.

Back
Ylös Bottom