Ruokahalu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jpm
  • Aloitettu Aloitettu

jpm

Huomasin tässä kevyen treenijakson loputtua, että ruokahalu on noussut varmasti tuplaan sitten viime aikaisesta. Käykös teille niin, että kevyellä jaksolla ruuan määrä laskee (en edes huomioi moista) ja kun alkaa treenaamaan kovasti, niin on koko ajan nälkä? Syönkö liian vähän kerralla, jos tunnin tai puolentoista päästä on jo nälkä? Ruokailuni menee jotenkin täl tappaa:
aamiainen klo. 7.30: 4viipaletta leipää, juustoa, 3-5dl kaurahiutaleita+ sopiva määrä jogurttia, appelsiinimehua, 1xmultitabs, 1xmagnesium tabletti ja 2xkalaöljy kuorilo.
välipala klo. 10.00: Proteiini drinkki tai proteiini patukka.
Kouluruoka klo. 12.00: Reilu (lue: 2x normaali yliopistolaisen :D ) annos kulloistakin ruokaa, reippaasti salaattia, 4 täysjyvä leipäsiivua, 2lasia vettä.
välipala klo. 14-15: koulun kahvilasta patonki/vastaava. (tummaa leipää ei ole tarjolla)
lounas klo. 17-19 (riippuen koulupäivän pituudesta ja treeni ajasta): Ei niin reilu annos kullostakin ruokaa (suosin paljon kana-ja liharuokia. sellaisia normaaleja kotiruokia teen, joita mieskin osaa valmistaa), salaattia, 3-4viipaletta tummaa leipää, juustoa, rasvatonta hyla-piimää ja 1xkalaöljy tabl. Jos treenipäivä, otan ennen treeniä hedelmiä+kaurahiutale-jogurtti yhdistelmää, tällöin lounas siis ~klo.19 maissa.
iltapala klo. 21-22: proteiinidrinkki, hedelmä/hedelmiä, 1xmultitabs, 2xkalaöljy tabl.

Suunilleen tuo on päivärytmi, siis tämä on nyt kovan treenin 'kaudelta'. Pitäskö syödä vielä tiheämmin vai oisko pieni ruuan määrän lisäys paikallaan? Painoa en vartavasten halua nostaa, eli mistään bulkista ei ole kyse. Tietty jos kaurahiutaleita söis lisää, niin pidempäänhän ne turvonneena nälkää pitää loitolla. ;)

edit: niin ja kaloreita en ole nyt laskenut, kun tuntuu muutenkin vetävän koulu+treenaus yöunen määrän liiankin alas. Niiden laskeminen ois varmasti paikallaan, pitäs joskus panostaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kyllä. mä olin viikon poissa salilta ja ihmettelin ihan vitusti kun ei nälätä ikinä. ja kuitenkin pitäis olla koko ajan syömässä. onneks nyt on taas ruokahalua

Syö nyt hyvä mies enemmän jos nälkä on.

Jotenkin vaikuttaa että saat protskua vähän niukasti.
Ainakin aamiainen/välipalapatonki kaipaisi varmaan hieman lisäystä sen osalta.

Mutta jos et dieetilläkään ole jne niin ota nyt joka ruoalle vähän lisää tavaraa (lähinnä proteiinin muodossa tuohon ruokavalioon) mukaan niin, että nälkä pysyy hieman pitempään loitolla. Tai sitten tihennät syömistäsi ;)

Tai sitten lasket kalorit muutamalta päivältä ja lasket keskiarvon ja lisäät siihen aina 3-500 kcal vaikka muutaman viikon välein niin kauan että tuntuu hyvältä.

Etkö muuten vedä palautusjuomaa ollenkaan vai jäikö se pois listauksesta?

Kyllä mulla menee ruokahalu ihan samalla lailla. Mitä kovempaa ja tiheemmmin on jotain fyysistä aktiviteettia, sitä enemmän saa syödä ja silti nälättää melkein koko ajan. Jos vaan makailee, niin ei meinaa ollenkaan olla nälkä. Useempi päivä tai viikko menee tuohon muutokseen kumminkin.

Jpm, muutamia kalorinlisäysvinkkejä (ollu kai jo monesti forumilla): vaihda jukurtti ja tuoremehu aamiaisella protskujuomaan tai ehkä Viralliseen Pakkotoisto Snack by Tomi (TM). Lisäät samalla kätevästi protskun määrää. Samoin toi 14-15 patonki ei oo kovin hyvä. Vaihda sekin protskujuomaan, tai vedä vaikka molemmat, reilusti kinkkua sinne patongin väliin. Niin ja tuon YO:n lämpimän ruoan kanssa (mullakin niistä pöperöistä on monen vuoden kokemus) ota maitoo tai piimää ainakin yksi lasillinen. Siitä ei pitäis ainakaan kovin paljoo lisähintaa tulla, mutta tuleepahan vähän lisää kaloreita ja protskua. Ja kun muistaakseni oot laktoosivam... eiku siis intolerantti (;)), niin hylaa kehiin.

Hmm, lähenkin kotia syömään. Ite tehtyä hernaria, sakeeta (paljon palvikinkkua) ja niin hyvvee :hmmm:

Originally posted by Iivili
Jpm, muutamia kalorinlisäysvinkkejä (ollu kai jo monesti forumilla): vaihda jukurtti ja tuoremehu aamiaisella protskujuomaan tai ehkä Viralliseen Pakkotoisto Snack by Tomi (TM). Lisäät samalla kätevästi protskun määrää. Samoin toi 14-15 patonki ei oo kovin hyvä. Vaihda sekin protskujuomaan, tai vedä vaikka molemmat, reilusti kinkkua sinne patongin väliin. Niin ja tuon YO:n lämpimän ruoan kanssa (mullakin niistä pöperöistä on monen vuoden kokemus) ota maitoo tai piimää ainakin yksi lasillinen. Siitä ei pitäis ainakaan kovin paljoo lisähintaa tulla, mutta tuleepahan vähän lisää kaloreita ja protskua. Ja kun muistaakseni oot laktoosivam... eiku siis intolerantti (;)), niin hylaa kehiin.
Elikkä minähän en voi juoda hyla-maitoa ollenkaan, tulee "aika" ikävä olo. Hyla-piimää ei koulun ruokalasta saa, pitäsköhän mun valittaa niille, jos vaikka tulisi. Ja tuota Tomin rahka-comboa voin syödä siten, että laitan normaalin maitorahka purkillisen sijaan vain puolet siitä purkista. Ja tuon yhdistelmän pystyn syömään 2x viikossa, elikkä eipä siitä kovin apua ole. On vaikeaa olla laktoosivammainen. :( Sitten tulee sekin, että ainoa halpa perusproteiini on maito-proteiini, sen käyttöä olen koittanutkin nyt lisätä juuri tuolleen välipala tarkoitukseen. vähälaktoosista heraa en ole vielä edes suht halpana löytänyt..kele!

S225T: Otan toki palautusjuoman, se tosiaan unohtui tuosta listasta. Pitää koittaa nuo kalorit laskea, sillä omakohtaisista päätelmistäni voisin vannoa, että ruokaa menisi liiankin paljon enemmän mitä kulutus vaatii. :rolleyes:

Originally posted by jpm
On vaikeaa olla laktoosivammainen. :(

Joo, sori, ei ollu tarkoitus piruilla. Ilmeisesti toi laktoosihomma vaihtelee ihmisillä tod. paljon. Toiset voi juoda Hylaa niin paljon kuin sielu sietää, toiset ei.

Entäs tää vanha kunnon kalorinlisäysvinkki: rkl rypsi- tai oliiviöljyä kahden tai useemmankin aterian yhteyteen? Mulla menee nykyään rkl kalaöljyä aamupalalla, töissä melko rasvatonta muonaa päivän aikaan, sitten siinä klo:17 jälkeen joka aterialla se rkl öljyä. Hyvää tekee! Niin ja jos tuntuu, ettei yksi rkl riitä, niin hulauttaa pullon suusta kerralla enemmän.

Originally posted by Iivili
Joo, sori, ei ollu tarkoitus piruilla. Ilmeisesti toi laktoosihomma vaihtelee ihmisillä tod. paljon.
Siis en minä sillä tuota sanonut, se oli sellainen yleinen toteamus. Et sinä mitään piruillut. :)
Tietenkin tuo lakstoosi-intoleranssin "pahuus" vaihtelee, itselläni se on sitä myöten paha, ettei hyla-maitoa pysty juomaan. Toki on tuo jo aiemminkin palstalla mainittu laktoositon kevyt maitojuoma, sitä olen nyt yrittänyt juoda. Tuo on vaan suht kallista; 1.5€/0,95litraa, ei nyt litra tolkulla pysty juomaan..

Täytyy nyt laskea ne kalorit, luulen edelleen ettei radikaalia nostamista tarvitse tehdä. Pitää nuo välipalat säätää enemmän proteiinia sisältäväksi, sillä kun ukolla on painoakin melko paljon, on tuo proteiinintarvekkin aika suuri. Pitää suurentaa myös tuota välipalan kokoa hieman, sillä se voisi pitää nälkää hieman pidempään poissa.

Originally posted by jpm
Syönkö liian vähän kerralla, jos tunnin tai puolentoista päästä on jo nälkä?

Kyllä! Koskaan ei saa olla nälkä! Muista: Nälkä on kataboliaa ja katabolia on saatana!! ;)

Originally posted by jpm
Huomasin tässä kevyen treenijakson loputtua, että ruokahalu on noussut varmasti tuplaan sitten viime aikaisesta.
Mä olin viikon ulkomailla ja en siellä käynyt salilla ollenkaan ja huomasin että on koko ajan nälkä ja ruokaa menee vähintään tuplamäärä joka ruokakerralla....

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom