Ruokaa valmiiksi pakkaseen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu

mxm

Varsinkin viikolla käy usein niin, että kun tulee duunista niin ei välttämättä heti jaksa ruveta kokkailemaan jos ei ole edellisen illan left overseja jäljellä ja se menee usein siihen, että tulee lähdettyä ulos syömään. Mieleen kuitenkin tuli, että sitähän voisi tehdä jotain safkaa valmiiksi ja pakastaa sitä, jolloin duunipäivän päätteeksi voisi sulattaa valmiin aterian / lihat ja näin säästyisi aikaa.
Mitä ruokaa on jengi tehnyt pakkaseen tai mitä ylipäätään kannattaa sinne sulloa? Ideana olisi, että mikrosulatuksen jälkeen olisi heti syötävää safkaa, mikä myös maistuisi hyvältä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ideana olisi, että mikrosulatuksen jälkeen olisi heti syötävää safkaa, mikä myös maistuisi hyvältä.
Ei jaksa vaivaa kun pakastealtaasta saa Kitchen Joy Thaikuutioita. Tuollainen ja purkkia raejuustoa on ihan ok lounas.

Silloin kun jaksoi ruokaa tehdä pakkaseen, niin keittoruoat on ainakin helppoja kun nakkelee pakastevihannekset ja sipulit sekaan. Aina kaikkea ihan summassa. Jos pelottaa, ettei tule tarpeeksi proteiineja, niin laittaa pelkkää lihaa keittoon.:)

Toinen helppo on jotain pastaa ja lihasta sekaisin. Tähänkin lisäksi ihan mitä tahansa ja miten paljon tahansa.

Ostat jonkun 10l kattilan, niin elämä tuntuu taas elämältä.

Ite teen sillain, että hirveä satsi kerralla jotain perussafkaa(esim. makaronilaatikko). Laitan sen sitten n. 2 annoksen purkkeihin. 1 purkki aina jääkaapissa jo sulaneena ja sitten pakastimesta lisäilee jääkaappiin ku syö niitä poies.

Minä en ole oikein sulatetun ruoan ystävä, mutta pidän pakkasessa -30 % -laarista ostettuja lihoja ja kuivakaapissa aina tomaattimurskaa, sieniä, ananasta jne. Melkein yhtä nopeasti tekee kastikkeen kuin sulattaa valmiin ruoan. Lisäkkeenä usein riisinuudelia (keittoaika noin 3 min) tai jotain rehuja (pakastewokkia, kiinankaalia jne).

Aika monikin ruoka on ihan OK pakastaa (hernekeitto oma suosikkini, annos ei maksa kuin 50 c kun tekee monta litraa kerralla). Itse tekisin niin, että pakastaisin kerta-annoksina, ottaisin edellisenä iltana jääkaappiin sulamaan, enkä sulattaisi mikrossa vaan kattilassa tai pannulla. Mielestäni mikrosulatus tuhoaa kokonaan sen idean, että ruoka on ensin ravitsevista raaka-aineista itse laitettu. Toisaalta joku jauheliha- tms. munakas valmistuu ihan yhtä äkkiä, jos ei nopeamminkin, jos lihat on paistettu valmiiksi. Itse olen myös pakastanut valmiiksi pilkottuja kasviksia (esim. kesällä tomaatit on halpoja ja hyviä), että voi niitä lisäillä suoraan esim. kastikkeisiin, jos on kiire eikä ehdi pilkkoa.

En myöskään söisi itse noita Kitchen Joy-annoksia tai muutakaan valmispakasteita, ellei ole ihan pakko. Kai nyt kaikki sen verran laittaa ruokaa, että samalla vaivalla tekee isomman satsin?

en viitsis vääntää veistä haavoissa mut onneks olen kokki ammatiltani.... Ku tietää mitä tekee niin sujuu kuin leikki vaan :D

Eipä ne ravintoarvot mihinkään katoa mikrokuumennuksessa. Jos nyt jotain liha/pasta -annosta sulattelee, niin ihan hyvää tulee.

Suositut

Back
Ylös Bottom