ruoka ja reeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ipana|
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Olen vähän pohtinut, että syönköhän tarpeeksi, tai saanko riittävästi energiaa. syön kyllä paljon mutta onkohan se liian kevyttä. Salilla teen kolmijakoista ohjelmaa (tosin teen sen 4 kertaa viikossa) eli yks tulee tehtyä kaksi kertaa, ja sen lisäksi käyn vielä lenkillä muutaman kerran viikossa. Kalorit oon pyrkinyt pitämään siinä 2000cal paikkeilla joka päivä, mutta useasti ne on varmaan kyllä jäänyt alle 2000. ~ 1800cal

Ruokapuoli hoituu näin:

Aamupala: 35g kaurahiutaleita, banaani, 1dl soijamaitoa 2dl sokeroimaton mehukeitto ja mustikoita

Sali ja palkkari: 30g proteiini 35g hiilari

Lounas vois olla: 200g (paistamaton) kalkkunan suikaleita, 250g wok vihanneksia ja 70g (kuiva) proteiinipastaa

Päivällinen olis 200g kalkkunan suikaleita ja 250g wok vihanneksia. 1dl soijamaitoa ja 2dl mehukeittoa

sitten vielä iltapala joka on purkki maitorahkaa ja sen kanssa vähän soijamaitoa ja marjoja

Tuo on ollut aika useasti treenipäivän ruoka

Olisko jotain hyviä vinkkejä mitä pitäis syödä lisää tai vähentää, joskus vetelen viä välipalaksi purkillisen raejuustoa nam ^^ niin ja sitte vähän polar 5% juustoa napostelen pari siivua päivittäin ja kalkkunaleikkeitä muutama siivu :) ne on vaan niin hyviä...

tavoite on saada painoa ja lihasmassaa

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
ai niin, kyllähän tossa aamulla kuuluu vielä 125g maitorahkaa, joskus koko purkki ^^ mut sillon vähemmän kaurahiutaleita. ja usein syön myös vehnäleseitä seassa

Zone-sarja -42%
sun syömiset kuullostaa niin ihan kuin omilta... odottelen sit myös viisampien vastauksia

Olen vähän pohtinut, että syönköhän tarpeeksi, tai saanko riittävästi energiaa. syön kyllä paljon mutta onkohan se liian kevyttä. Salilla teen kolmijakoista ohjelmaa (tosin teen sen 4 kertaa viikossa) eli yks tulee tehtyä kaksi kertaa, ja sen lisäksi käyn vielä lenkillä muutaman kerran viikossa. Kalorit oon pyrkinyt pitämään siinä 2000cal paikkeilla joka päivä, mutta useasti ne on varmaan kyllä jäänyt alle 2000. ~ 1800cal

Aika vähäiseltä vaikuttaa rasvan saantisi.. lisäätkö esim. oliiviöljyä ruokiin? Varsinkin iltapalalle voisit lisätä vaikkapa ruokalusikallisen öljyä. Muihinkin aterioihin öljyä, pähkinöitä tms. mukaan.

hii, kiitos. olen kyllä sielä pyörinyt jonkun verran, mietiskelinkin vain, että onkohan tuo kalorimäärä sopiva, liian vähän vai liikaa. 172cm on pituutta, painoa aika vähän laisesti. jos saisin teiltä hyviä mielipiteitä sen kalorimäärän suhteen, niin sitten uskaltaisin sitä tarvittaessa nostaa, tai helposti laskea jos tuo on vaikkapa liikaa.

rasvasta sen verran, että paistamiseen käytän 32%becel rasvaa, siinä on sitä omega kolmosta.. ja joskus puuron sekaan. eipä oikeen muuten sitä rasvaa tule. voisi koittaa vaikkapa sitä pähkinä juttua. mitkähän olis parhaita pähkinöitä rasvan kannalta :)

kyllä musta tulee vielä iso! oikeesti... :rock:

En oo todellakaan mikään asiantuntija mutta kerronpa omia kokemuksiani. Mä oon ruumiinrakenteeltani tosi siro ja painoa ei paljoa löydä ja voin sanoa, että kun nyt oon aloittanu tän treenailun ja muutenki tulee liikuttua aika paljon niin kärsii kyllä syödä. Mulla ei paino ole lähteny yhtään nousuun kun kalorit on ollut 2000-2200. Nyt sit päätin että pakko yrittää taas nostaa kaloreita, että pääsis kasvaa. Ei tästä hommasta muuten mitään tule :)

haha olipa hieno sää käydä lenkillä :D kulmakarvat jäätyi päähän kiinni... tosin onhan ne kiinni muutenki. täällä on komee myrsky. Hmm no pitänee itseki seurata vähän tarkemmin painoa, eipä se nyt nimeksi ole oikein noussut. tällä hetkellä taitaa olla 51-52 suunnilleen. aika proteiinipitoista tuo mun syöminen on, onkohan siitä hirveästi haittaa. melki jokapäivä syön ainaki purkin rahkaa ja purkin raejuustoo. joskus enemmänki :D pari purkkii raejuustoo ja rahkaa ei olis mikään ihme. ne on vaan niin hyviä! niillä voi korvata jätskinki NAM:hyper:

hii, kiitos. olen kyllä sielä pyörinyt jonkun verran, mietiskelinkin vain, että onkohan tuo kalorimäärä sopiva, liian vähän vai liikaa. 172cm on pituutta, painoa aika vähän laisesti. jos saisin teiltä hyviä mielipiteitä sen kalorimäärän suhteen, niin sitten uskaltaisin sitä tarvittaessa nostaa, tai helposti laskea jos tuo on vaikkapa liikaa.

Kauanko olet syönyt nykyisen ruokavaliosi mukaan? Ja onko painosi sinä aikana muuttunut? Liikaa et ainakaan syö, etenkään kun olet niin kevyt ja haluat kasvaa oikeasti isoksi :)

no oon nyt pari kuukautta syönyt ja käynyt salilla ahkerasti. paino on noussut ehkä 2kg tai jotain Ò.ó ei se kai ihan hirveästi ole. nii tavoite tosiaan on kasvaa ü nyt painoin salilla käydessä vaa'assa niin 51.7 salivaatteet ja kengät jalassa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no oon nyt pari kuukautta syönyt ja käynyt salilla ahkerasti. paino on noussut ehkä 2kg tai jotain Ò.ó ei se kai ihan hirveästi ole. nii tavoite tosiaan on kasvaa ü nyt painoin salilla käydessä vaa'assa niin 51.7 salivaatteet ja kengät jalassa.

Kerta painonnousu on noin hidasta niin voisit mielestäni lisätä kaloreita :) Isoksihan ei tulla muuten kuin syömällä paljon ja treenamalla kovasti :thumbs:

no aivan :) kyl mä odottelen jo että rupeis kohta näkyyn enemmän tuloksia. neljästi viikossa siis salilla, tosin kolmijakoisella ohjelmalla... hee. mutta kun ei täällä korvessa ole muutakaan tekemistä :D ja sali on kivaa. Täytyy lisätä kaloreita ja katsoo mitä tapahtuu, ainahan niitä voi vähentää sitten! :lol2:

Ruokapuoli hoituu näin:

Aamupala: 35g kaurahiutaleita, banaani, 1dl soijamaitoa 2dl sokeroimaton mehukeitto ja mustikoita

Sali ja palkkari: 30g proteiini 35g hiilari

Lounas vois olla: 200g (paistamaton) kalkkunan suikaleita, 250g wok vihanneksia ja 70g (kuiva) proteiinipastaa

Päivällinen olis 200g kalkkunan suikaleita ja 250g wok vihanneksia. 1dl soijamaitoa ja 2dl mehukeittoa

sitten vielä iltapala joka on purkki maitorahkaa ja sen kanssa vähän soijamaitoa ja marjoja

Tuo on ollut aika useasti treenipäivän ruoka

Olisko jotain hyviä vinkkejä mitä pitäis syödä lisää tai vähentää, joskus vetelen viä välipalaksi purkillisen raejuustoa nam ^^ niin ja sitte vähän polar 5% juustoa napostelen pari siivua päivittäin ja kalkkunaleikkeitä muutama siivu :) ne on vaan niin hyviä...

tavoite on saada painoa ja lihasmassaa

Sinuna lisäisin hiilareita. Aamupalan puuro määrän vois vaikka 2 kertaistaa :) Voisit lisätä myös yhden välipalan, vaikka ruisleipää/hedelmää ja sitten kalkkunaleikettä/raejuustoa. Ja sitten niitä hyviä rasvoja. iltapalalle esim 20g pähkinää/mantelia/siemeniä. Proteiinin saantia ei kannata liiotella...Mullakin sitä tulee "helposti liikaa". Mutta joku 3g per paino kilo alkaa olla maksimi...

onko siitä liiasta proteiinista haittaa. usein kyllä varmaan tulee tuo 3g/painokilo kun ei sitä painoa ihan niin hirveästi vielä ole. mitkäs pähkinät olis hyviä sitten iltapalaksi? Jotenkin tuntuu että te syötte paljon vähemmän mutta saatte enemmän kaloreita, kun minä omasta syömisestäni :D tänäänkin aamupala oli ~400 ja lounas myöskin ~400. lepopäivä on, mutta silti pyrin siihen 2000cal että paino nousisi. eli koulun jälkeen kun pääsen viideltä, olisi syötävä joku 1200cal :S melkosen paljon... ajattelin tehdä, niinkun eilenkin niin 3valkuaisen munakkaan johon purkki tonnikalaa, ja sitten 200g raejuustoa... siinä nyt ei ole myöskään ku se 400cal. pakkasesta löytyy kevyt jädeä jälkiruuaksi ^^ 140cal/100g ja iltapalaks taas maitorahkaa marjoilla ja vähän sitä 10% juustoa, missä on vaa 0.4g tyydyttyneitä rasvoja. hmmm semmosta olin suunnitellut. tietenki tossa myrskyssä vois kauppaan mennä ja ostaa jotain niitä pähkinöitä lisäksi, vai jättäisinkö sitte ihan jonku setin pois O.o. nii ja kiitos neuvoista! :worship:

Tuskin tuo 3g per paino kilo protskua on vielä haitaksi. Mutta jollekkin se voi olla jo liikaa esim vatsaoireita jne. Pähkinöitä tai muita rasvoja iltapalalle koska ne hidastaa proteiinin imeytymistä. Muutenkin ateriajako hiilarit+proteiini ja rasva+proteiini on toimiva.

Jos syöt tällä hetkellä 2000kcl (joka ei oo edes paljon :))niin nosta ensin vaikka 2200. Esim protskua 3g per paino kilo, rasvaa 1g per paino kilo ja loput hiilareista, joita eniten aamulla ja treenin jälkeen, illalla vähiten. Rasvoja lisäämällä saa helposti lisää energia. Tuo mainitsemasi juusto (jota syön myös itse :)) on mielestäni hyvä rasvan ja protskun lähde. Mutta muista myös kalarasvat joita tarvitaan päivittäin!

mites muuten, kannatatko sitä, että tarkkaan laskee syömänsä kalorit esim kalorilaskurilla, vai riittääkö noin silleen suunnilleen lasketut määrät. ite laskeskelen silleen noin arvoilla, eli aamulla meni purkki maitorahkaa, joku reilu desi soijamaitoa, pari desiä mehukeittoa, muutama siivu juustoa ja kalkkunaleikettä ja pari viinirypälettä. siitä joku n. 400cal. koulussa amican ruoka oli kasvispyöryköitä 6, jotka teki 190cal ja 3 aika pientä/keski.kok perunaa, jonka lisäks vihanneksia (suolakurkku,tomaattia, herne/maissi/paprika) niin yhteensä varmaan joku 400cal. päivälliseksi söin nyt purkin tunaa tomaatissa 170cal ja wokki vihanneksia parisataa rammaa joku 60cal ja 200g raejuustoa + desi soijamaitoa ja reilu desi mehukeittoo.. eli siitäkin siis joku 400cal. eli yhteensä tänää menny vasta sen 1200 verran :) vähän olis kai kirittävää? miten itte laskette kaloreita

jotenkin se laskeminen vaan tuntuu niin stressaavalta, kun joutuu kokoajan ajattelemaan mitä suuhunsa pistää. välillä tulee tämmönen olo :hyper:

Latest posts

Back
Ylös Bottom