Ruoan rasva

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Raven
  • Aloitettu Aloitettu
Osaako joku sanoa miten paljon, esim. jauhelihasta lähtee rasvaa pois kun sen paistaa. Sitähän aina jää pannuun ja mitä rasvaisempaa, sitä enemmän jää. Jos vaikka jauhelihassa olisi 12% rasvaa, niin paljon sitä sitten todellisuudessa on, kun laitat pohjattomaan kuiluun sitä menemään??

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä pannuun tietty jonkin verran jää rasvaa mutta tuskin sitä niin paljon "häviää" että vaikuttaisi merkittävästi lihan rasvaprosenttiin.

Itse teen yleensä niin että kaadan paistamisen jälkeen lihan siivilään ja valuttelen rasvat pois. Ja se rasvalammikko onkin sitten yleensä sen näköinen ja kokoinen että :urjo: Ei se siellä lihan seassa niin kauheesti tunnu eikä näy mut sit kun näkee sen pelkän rasvan ja miettii että yleensähän toikin syödään hyvällä ruokahalulla.... :urjo:

Re: Re: Ruoan rasva

Originally posted by Pauliina
Itse teen yleensä niin että kaadan paistamisen jälkeen lihan siivilään ja valuttelen rasvat pois.

Kiitos vinkistä! En tiedä, miten on mahdollista, etten ole tuota itse keksinyt, kun hermot on meinannut mennä valutellessa rasvoja pois esim. kattilan kannen raosta. Pitääpä ostaa ensi tilassa siivilä, niin voi jättää jauhelihan valumaan rasvaa rauhassa yksinään.

Oon ostanu jauhelihaa, jossa on 7% rasvaa tai sitten kalkkunan jauhelihaa.
Varsinkin tuo kalkkunan jauheliha on monesti ihan sikahalpaa, jotain euron/250g, koska sitä vähemmin menee ja viim. käyttöpäivänä sitä myydään halvalla.

Re: Re: Re: Ruoan rasva

Originally posted by Jylli81
Pitääpä ostaa ensi tilassa siivilä, niin voi jättää jauhelihan valumaan rasvaa rauhassa yksinään.
Osta muovinen. Huomattavasti helpompi pestä kuin metallinen... ja metalliset ovat usein jotain halpaa tavaraa, joka sitten esim. pidemmäksi ajaksi veteen jätettynä tuppaa ruostumaan. Ellet sitten ruostumattomasta teräksestä vastaavaa löydä :rolleyes:

Suositut

Back
Ylös Bottom