Rullaluistelureitit pk-seutu ja muualtakin :)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dex1
  • Aloitettu Aloitettu
Olen koittanut netistä haeskella jotain "kattavaa" sivustoa missä olisi listailtu hyviä rullaluistelupätkiä samaan tyyliin kuin esim. prätkäpiireissä on listattu parhaat mutkatiet erityishuomioineen jne.

Ei oikein sattunut silmään, onko tällaisia?

Ehkä tähän topicciin voisi koota jotain listantynkää, järkevät, päällysteeltään hyvät ja maisemiltaan mukavat reitit? :) Mukaan ehkä maininta hieman reitin tyylistä, onko älytöntä nousua ja laskua, vai tasamaata, jne. Onko jotain erityistä huomioitavaa matkalla tms.

Lenkithän olis mukavimpia juuri niin siis että se olisi LENKKI joka kiertää tietyn reitin ja palaa lähtöpisteeseen ettei samaa tarvitsisi vedellä edestakaisin, mutta jos joku erityisen hyväpäällysteinen kävelytie jossain merenrannassa menee niin voihan sen edestakaisinkin luistella.

**

Itse luisteltiin kaverin kanssa noin viikko sitten mm. sellainen lenkki että:

- Auto parkkiin keilaniemeen, siitä fortumin/nokian rantoja pitkin niitä yleisiä jalkakäytäviä myöden länsiväylän juureen, ja siitä kävelytietä merenrantaa pitkin lauttasaareen.

- Lauttasaaren onkos se nyt pikku- vai isokaari joka länsiväylältä lähtee suoraan rampista, sitä rantaan, siitä purjeveneiden ohi sitä rantakatua, ja sieltä koko saari ympäri ja lopulta rantaa myöden päätyi takaisin tuohon länsiväylän tuntumaan.

- Siitä takaisin sitten samaa tietä, tosin kierros Tapiolan läpi takaisin Keilaniemeen vielä extrana. ;)

**

Ihan mukavia maisemia ym. mutta päällysteen taso on kyllä p*rseestä välillä, aika rupusta asfalttia jossa ei luistin kulje. Pääosin ihan hyvälaatuista kävelytietä.

Mitäs erityisiä reittejä olis muilla mielessä? Rullaluistimet pyörii aina autossa mukana joten kauempaakin voi lenkin käydä mielellään heittämässä jos vaan on sen arvoinen lenkki ;)

EDIT: Niin, ja toki tarkemmat reittiohjeet on tervetulleita kuin nuo omani, että osaa oikeaa reittiä sitten suunnistaa. :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Enpä noista reiteistä tiedä, mutta itse tuli hankittua viime kesänä Genimapin pyöräilykartta, mikä sopii myös rullaluistelijoille. Siitä sain hyvät reitit viime kesänä rulliksille, ei tullut yllättäviä hiekkapätkiä kun luisteli vieraammalla alueella!

Hmm joo pitänee sellainen ostaa. ;)

Koskahan ne keksis tehdä Navicoren navi-ohjelmistoon (kännykkänavi) oman ohjelman pyöräilyreiteille, niin ois kätevä sillä vedellä. :hyper:

Onkohan se nyt sitten uusi porvoontie, no joka tapauksessa Mellunmäestä Porvooseen kun lähtee niin saa polkea ihan Söderkullaan asti ja päällysteen taso on hyvä 95% matkasta. Tuota väliä tulee sahattua aika paljon.

Olen koittanut netistä haeskella jotain "kattavaa" sivustoa missä olisi listailtu hyviä rullaluistelupätkiä samaan tyyliin kuin esim. prätkäpiireissä on listattu parhaat mutkatiet erityishuomioineen jne.

Ei oikein sattunut silmään, onko tällaisia?

Ehkä tähän topicciin voisi koota jotain listantynkää, järkevät, päällysteeltään hyvät ja maisemiltaan mukavat reitit? :) Mukaan ehkä maininta hieman reitin tyylistä, onko älytöntä nousua ja laskua, vai tasamaata, jne. Onko jotain erityistä huomioitavaa matkalla tms.

Lenkithän olis mukavimpia juuri niin siis että se olisi LENKKI joka kiertää tietyn reitin ja palaa lähtöpisteeseen ettei samaa tarvitsisi vedellä edestakaisin, mutta jos joku erityisen hyväpäällysteinen kävelytie jossain merenrannassa menee niin voihan sen edestakaisinkin luistella.

**

Itse luisteltiin kaverin kanssa noin viikko sitten mm. sellainen lenkki että:

- Auto parkkiin keilaniemeen, siitä fortumin/nokian rantoja pitkin niitä yleisiä jalkakäytäviä myöden länsiväylän juureen, ja siitä kävelytietä merenrantaa pitkin lauttasaareen.

- Lauttasaaren onkos se nyt pikku- vai isokaari joka länsiväylältä lähtee suoraan rampista, sitä rantaan, siitä purjeveneiden ohi sitä rantakatua, ja sieltä koko saari ympäri ja lopulta rantaa myöden päätyi takaisin tuohon länsiväylän tuntumaan.

- Siitä takaisin sitten samaa tietä, tosin kierros Tapiolan läpi takaisin Keilaniemeen vielä extrana. ;)

**

Ihan mukavia maisemia ym. mutta päällysteen taso on kyllä p*rseestä välillä, aika rupusta asfalttia jossa ei luistin kulje. Pääosin ihan hyvälaatuista kävelytietä.

Mitäs erityisiä reittejä olis muilla mielessä? Rullaluistimet pyörii aina autossa mukana joten kauempaakin voi lenkin käydä mielellään heittämässä jos vaan on sen arvoinen lenkki ;)

EDIT: Niin, ja toki tarkemmat reittiohjeet on tervetulleita kuin nuo omani, että osaa oikeaa reittiä sitten suunnistaa. :D

täällä ei tod ole uutta asfalttia eikä hyviä sileitä baanoja lentokentän sivulla ja takana on pari kilsaa vaa

Itekkin hommasin keväällä noi rullaluistimet. Kun ei pysty juoksemaan niin paljoa kun haluaisi etusäärien kipeytyessä. Itse olen vedellyt Munkkiniemestä- Otaniemeen ja Länsiväylällä. Ajattelin mennä myös Kaivariin elbaamaan, kunhan saan tekniikan kuntoon. Noi päällysteet ei kyllä ole ihan parhaita olleet Munkassa ja Länsiväylällä.

Mites muuten teillä paikat kipeentyy tossa rullaluistelussa? Mulla ottaa alaselkään välillä epämiellyttäväti ja lonkkiin. Mut pääasia että etusääret ja pohkeet saa levätä.

Onkohan tää kovaakin urheilua? Tietty vauhdista riippuu, mutta kun en omista sykemittaria, niin vaikea arvioida kuinka paljon kaloria palaa. Viima kun laimentaa hikoilua niin paljon. Jokatapauksessa parhaita hankintoja nämä rullalusitelut, vaihtelua ainaiseen lenkittelyyn ja punttaamiseen. Kaivataa niitä hyviä uusia asfaltteja vaan ja hyviä maisemia....

Onkohan tää kovaakin urheilua? Tietty vauhdista riippuu, mutta kun en omista sykemittaria, niin vaikea arvioida kuinka paljon kaloria palaa. Viima kun laimentaa hikoilua niin paljon. Jokatapauksessa parhaita hankintoja nämä rullalusitelut, vaihtelua ainaiseen lenkittelyyn ja punttaamiseen. Kaivataa niitä hyviä uusia asfaltteja vaan ja hyviä maisemia....

Sauvat kannattaa hommata niin saa tehoja vähän paremmin irti, ylämäetkin menee leppoisammin. Eikä siihen sykkeen mittaamiseen sitä sykemittaria tarvita, sekuntikello ja etu- ja keskisormi kaulalle. Minullakin välillä alaselkä väsyy, samalla tavalla kuin normaalissa luistelussa, asento on aina vähän etukeno.

Itse yritän pitää pk-vauhtia yllä rullaluistimilla ja sitten vk:t tehdä juoksemalla. Tervetuloa rullaluistelemaan :kippis1:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom