Rullaluistelun matka, vauhti ja syke

Minkälaista matkaa, vauhtia ja millä sykkeillä te muut pistelette menemään rullislenkeillänne?

Itse en ole mikään vauhtihirmu, vaan nopeudet pyörivät siellä 20-22 km/h jollain 20 km matkoilla keskisykkeiden ollessa n. 135 per/min paikkeilla.

Onko havaittavissa vauhdin ja suht. syketasojen muutosta Sauvat/ilman?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On eroa sykkeessä että vetääkö sauvoilla tai ilman... ja nopeus kasvaa sen myötä jos rullii sauvoilla... ja monipuolinen liike

Vajaan 25 km lenkki menee noin tuntiin, jolloin sykkeet pyörivät 120-150 välissä (keskisyke n. 130-140) Ilman sauvoja pääsee kovempaa, sillä vauhdin noustessa ei sauvoilla ehdi enää lisää vauhtia työntämään. Jyrkemmissä ylämäissä olisi joskus sauvoista hyötyä, mutta noin yleisesti ottaen sauvat ovat hyödyttömät !

Vajaan 25 km lenkki menee noin tuntiin, jolloin sykkeet pyörivät 120-150 välissä (keskisyke n. 130-140) Ilman sauvoja pääsee kovempaa, sillä vauhdin noustessa ei sauvoilla ehdi enää lisää vauhtia työntämään. Jyrkemmissä ylämäissä olisi joskus sauvoista hyötyä, mutta noin yleisesti ottaen sauvat ovat hyödyttömät !

Sauvoilla saa ylävartaloakin aktivoitua mukavasti.

Kyllä mä sanon että on sauvoista hyötyä, sillä se aktivoi yläkropan lihaksia ihan tajuttoman paljon enemmän kuin ilman sauvoja...
Ja ylämäessä kun lykit vaikka tasatyönnöillä ja välistä tasasellakin niin huomaat kuin yläkropan lihakset treenaantuu

Mulla sykkeet pyörii rullistellessa siinä 135-180, mutta enimmäkseen yli 150. Vauhdista ei ole tietoa enkä matkojakaan ole mitannut, mutta yleensä pyrin luistelemaan sellaista vauhtia, että menen tasamaalla niin täysillä eteenpäin kuin on mahdollista niin, että homma kuitenkin tuntuu vielä suht leppoisalta ja mukavalta. Ylämäissä sitten täpöillä eteenpäin ja sykkeet 170-180 pintaan, eli ei enää niin leppoisasti ja mukavasti vaan suorituskyvyn ylärajoilla. Jos valitsee reitit niin, että pitkiä ja/tai jyrkkiä ylämäkiä on suht tasaisin välein, niin syke ei alle 145 juuri ehdi laskemaan.

Rullislenkit pyrin tekemään ihan tietoisesti vähän korkeammilla sykkeillä ja vauhtikestävyyttä hakien, matalasykkeistä ja pitkäkestoista kun tulee tehtyä koiran kanssa lenkkeillessä aikas paljon ihan väkisinkin.

Mulla on ollut poikkeuksetta rullailulenkeillä keskisyke yli 160! Matkaakin noilla lenkeillä silti on (about 30 km) ja kesto noin 1 h 45 minuuttia. Silti tuntuu, että noi ei veisi mehuja tavallista juoksulenkkiä enempää :rolleyes:

Mulla on ollut poikkeuksetta rullailulenkeillä keskisyke yli 160! Matkaakin noilla lenkeillä silti on (about 30 km) ja kesto noin 1 h 45 minuuttia. Silti tuntuu, että noi ei veisi mehuja tavallista juoksulenkkiä enempää :rolleyes:

Sama täällä.keskisyke mullakin yleensä n.166.Tunninkin voi luistella ihan huoletta tuollaisella sykkeellä,ettei tunnu mitenkään pahalta.

....Kokeilkaapa juosta tunti 166:n keskisykkeellä...:lol2:

....Kokeilkaapa juosta tunti 166:n keskisykkeellä...:lol2:

:nolo: No, kyllä se keskisyke tunnin juoksulenkilläkin on mulla usein 160...
n055.gif

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom