Ronnie Coleman - The Unbelievable

Näinpähän vihdoinkin kyseisen videon ja huomasin (kuten että monet muutkin, luulisin) millä tavalla kyseinen kaveri oikein treenaa...
Ihmetyttääkö ketään muuta Ronnien treenityyli??? Itse kun olen saanut sellaisen käsityksen, että kontrolloitu ja laaja toisto, sekä (useimmiten) kunnolla loppuun asti viety sarjaa toimivat kehityksen (siis ainakin lihaskasvun) kannalta parhaiten. Silmään pisti erityisesti Ronnien rinta-, ojentaja-, ja jalkatreeni. Etenkin ojentajassa ja rinnassa äijä näytti käyttävän noin suunnilleen puolta liikerataa jokaisessa toistossa, eikä suurin osa sarjoista näyttänyt edes tiukilta. :confused:
Onko tämä siis oikeasti se tapa millä Ronnie Coleman yleensäkin treenaa, vai oliko kyseessä jotenkin erilainen treeni. Ja jos äijä todellakin treenaa tällä tyylillä, niin ihmettelen vaan miten on tuollaiseksi kehittynyt... mutta ehkä tollanen sopii joillekin.

OoDee

Mitä nyt olen tilannetta seurannut niin osa kehonrakentajista ei suorita liikerataa loppuun, sillä lihas pysyy jännityksessä koko sarjan ajan jos jättää sen hieman vajaaksi.

Ronnie on kyllä hullu mies, maastavetoa 2x 800 paunaa hieman ennen kisoja. (Mikäli painot olivat aitoja, ja ajankohta oikea) :)

Ikä
39
Hei, äijä on tehnyt sitä kohta 20 vuotta, joten hän tietää tarkalleen mikä tyyli itselleen sopii. Sitä paitsi kun painot alkaa olemaan sitä luokkaa kuin Ronniella siinä videossa esim penkissä kasipainoilla, saattaa olla hiukan vaarallista tehdä ultrapuhtaita venyttäviä ja supistavia liikeratoja.

Andy

No just tekemällä esim. pystypunnerrukset ilman loppuojennusta saa väsytettyä kunnolla juuri sitä olkapäätä, eikä käytä turhaan energiaa loppuojennukseen joka tulee lähinnä sitten ojentajilla. Penkkipunnerruksessa sama homma, saa tissit paremmin kipeeks (tai ainakin olen saanut kun olen koittanut) kun tekee juuri sitä lyhyttä nitkutusta ja keskittyy kunnolla juuri tissien väsyttämiseen.

Ikä
38
Kaupunki
Oulu
Veikkaan,että siinä pätkässä yritetään enemmän tai vähemmän näyttää,miten vahva ronnie on ja kuinka suurilla painoilla hän treenaa.Esim. se maastanosto 360*2.Kuinka moni bodari tekee tommosta kisadietillä?:confused:

Oli tosiaan aika vajaita liikeratoja esim. käsipainopunnerruksissa.Eniten mua vitutti se jatkuva huutaminen sarjojen jälkeen.

Mielestäni ei kuvaa realistisesti ammattibodarin treenausta ym.Jos tykkää jenkkipelleilystä,niin mikäs siinä.

Dorianin Blood and Guts:siinä on asennetta:mad2:

Originally posted by leoko
Veikkaan,että siinä pätkässä yritetään enemmän tai vähemmän näyttää,miten vahva ronnie on ja kuinka suurilla painoilla hän treenaa.Esim. se maastanosto 360*2.Kuinka moni bodari tekee tommosta kisadietillä?:confused:

Oli tosiaan aika vajaita liikeratoja esim. käsipainopunnerruksissa.Eniten mua vitutti se jatkuva huutaminen sarjojen jälkeen.

Mielestäni ei kuvaa realistisesti ammattibodarin treenausta ym.Jos tykkää jenkkipelleilystä,niin mikäs siinä.

Dorianin Blood and Guts:siinä on asennetta:mad2:
Joo... se huutaminen oli tosiaan aika huvittavan kuulosta. :D
Blood And Guts:ssa on tosiaankin ihan toinen asenne.

OoDee

pexxi

Mode
Tästähän on aikoinaan keskusteltu toisessakin threadissa
ja arvon KooPeekin on tuonut mielipiteitään esiin omalla palstallaan Ronnien reenityylistä....

S225T

Mode
Kaupunki
Helsinki
Suuri osa ammattilaisista jättää liikkeissä aina esim punnerrusliikkeissä yläosasta vähän vajaaksi juuri tämän lihasjännityksen säilymiseksi ja jossain myös nivelien säästämiseksi. Suuri osa ammattilaisista käyttää lisäksi helvetin paljon pienempiä painoja kuin Ronnie.

Ei se ole kaunista, mutta varma voi jokainen palstalainen olla että kaikki tuon tason kilpailijat tietävät mikä heille toimii ja mikä ei.

Lisäksi mielenkiintoinen fakta on että esim pystypunnerruksen tekeminen "vajaalla" tyylillä (vajaaksi ylhäältä eikä alas asti rinnalle) tuo aivan käsittämättömän polton lihakseen kun lepoa ei tule missään vaiheessa liikerataa.

Yateshan oli (loukkaantumistensa jälkeen, kuten b&g-videolla) nimenomaan todellinen puhtaan, rauhallisen liikkeen ja täyden liikeradan kannattaja.

Tietenkin joka paikassa neuvotaan tekemään täydet liikeradat, koska se on ehdottomasti kuitenkin treenin peruslähtökohta ja ainoa tapa oppia tekemään liikkeet kunnolla. Vasta monen vuoden ja kovan kerätyn kokemuksen ja ennen kaikkea oman kropan tuntemuksen kautta voi sitten alkaa säveltämään.

Kokeilin jaloille shokkihoitona Ronnien treenityyliä kyykyssä, jolloin tein vain puolitoistoja. Tällöin pystyin käyttämään suurempia painoja, jännityksen häviämättä lihaksesta. Sain tällä
tyylillä muutaman lisäsentin reisiini, vaikka kaverit kuittalikin kyykyn syvyydestä.

Ikä
38
Ronnien videossa ärsyttää todella se kun äijä huutelee kokoajan
yep yep, lightweight babyyy!!! ja jeeeaaa buddyy!!!
mutta hyvä musa on aina taustalla ;)

Tomi

VIP
Originally posted by Veeti
Kokeilin jaloille shokkihoitona Ronnien treenityyliä kyykyssä, jolloin tein vain puolitoistoja. Tällöin pystyin käyttämään suurempia painoja, jännityksen häviämättä lihaksesta. Sain tällä
tyylillä muutaman lisäsentin reisiini, vaikka kaverit kuittalikin kyykyn syvyydestä.
Kukas palstalainen se fiksusti kysyikään: "mitä hyötyä on tehdä isoilla painoilla epäpuhtaasti, jos tuntuma on kuitenkin sama kuin tekisi pienemmillä painoilla puhtaasti..."?

Originally posted by Tomi
Kukas palstalainen se fiksusti kysyikään: "mitä hyötyä on tehdä isoilla painoilla epäpuhtaasti, jos tuntuma on kuitenkin sama kuin tekisi pienemmillä painoilla puhtaasti..."?
Sietäisi lukea KooPeen ajatuksia. "Pumppi ei kasvata lihaksia, sillä lihas on tyhmä, ja se vain supistuu, eikä tee eroa liikeradan pituudelle". :)

Originally posted by Sam225
Suuri osa ammattilaisista jättää liikkeissä aina esim punnerrusliikkeissä yläosasta vähän vajaaksi juuri tämän lihasjännityksen säilymiseksi ja jossain myös nivelien säästämiseksi.
Eikös tuo vajaaksi jättäminen ole pikkasen eri rintaliikkeiden kohdalla? Olkapääpunnerruksissa hartialihas saa kyllä enemmän rasitusta (tai vähemmän lepoa) kun ojennusta ei tehdä läheskään loppuun mutta rinnan osalta taas liike pitäisi tehdä kunnolla ylös asti koska iso rintalihas nimenomaan suorittaa olkavarren lähennystä (joka jää kesken jos painoja ei viedä ylös). Korjatkaa joku jos olen väärässä. Siinä tapauksessa kokeilen seuraavassa treenissä tuota vajaampaa liikerataa käsipainoilla.

Originally posted by Tomi

Minulla kun jalat ei enää kasvaneet pienillä painoilla ja tuntumalla, vaan tarvitsivat jotain uutta ja ihmellistä.
Joten kokeilin näitä puolikkaita kyykkyjä, rutiiniksi käyneiden syväkyykkyjen sijaan. Jos oisin uskonut muita ja jättänyt kokeilematta liikkeen, niin ois nämäkin lisäsentit reisiin jääneet saamatta. ;)

"Blood and Gutsissa toisenlainen asenne" hohhoijaa... Minulle ainakin iskee paremmin Ronnien rennompi tyyli kuin Dorianin ja dorka-kaverinsa teko-hardcore-huutaminen ja örinä. Ei sen homman tarvi olla aina niin vakavaa...

Ikä
39
En ole ikinä tajunnut bodaajien treenaamista, syömistä saati ajattelutapaa, mutta se onkin heille eikä mulle.

Eikö Ronnie ole kilpaillut aikaisemmin voimanostajana?

Originally posted by big piece
"Blood and Gutsissa toisenlainen asenne" hohhoijaa... Minulle ainakin iskee paremmin Ronnien rennompi tyyli kuin Dorianin ja dorka-kaverinsa teko-hardcore-huutaminen ja örinä. Ei sen homman tarvi olla aina niin vakavaa...
Eihän tuosta nyt tarvitse vihaksi pistää. Jokainen treenaa tyylillään. Eikä sen treenin tartte aina ollakaan niin perkeleen vakavaa... :D
Nuo varmistajakaverit on itse asiassa itse asiassa molemmilla videoilla aika korneja. Tosin Blood And Guts:ssa se äijä huutaa välillä rasitteeksi asti.

OoDee

pexxi

Mode
Originally posted by OoDee
Eihän tuosta nyt tarvitse vihaksi pistää. Jokainen treenaa tyylillään. Eikä sen treenin tartte aina ollakaan niin perkeleen vakavaa... :D
Nuo varmistajakaverit on itse asiassa itse asiassa molemmilla videoilla aika korneja. Tosin Blood And Guts:ssa se äijä huutaa välillä rasitteeksi asti.

OoDee
Ronnien video on ihan viihdyttävää kamaa, mutta
Yatesi on vakavastiotettavampi...

Mutta sitä mörinää Dorianin videossa ei jaksa kyllä kauaa:D

Osaisikohan joku löytää Ronniesta kuvia ajalta ennen ammattilaisuutta ja Olympia-voittoja. Olisi mielenkiintoista nähdä esim. miltä näytti amatöörien raskaan sarjan maailmanmestari vuodelta 1991.

Näissä Ronnie näyttää hieman nykyistä solakkammalta:

http://www.ronniecoleman.com/crane/crane-ronnie-09.htm

http://www.bodybuilders.com/colema02.jpg

Tässä taas aika turvonneelta:

http://digilander.libero.it/mrolympia2/rc56.jpg

http://digilander.libero.it/mrolympia2/rc19.jpg