Kun en hakutoiminnolla onnistunut löytämään oikeanlaista ketjua, ajattelin perustaa sellaisen.. lähinnä kysyäkseni löytyykö kohtalotovereita / neuvoja. Taustasta sen verran, että olen aktiivinen saliharrastaja (n. 4-5 krt/vk) ollut nyt viimeisen puoli vuotta, sitä ennen käynyt säännöllisen epäsäännöllisesti about kerran viikossa salilla + muut urheilut päälle. Nyt kun olen alkanut treenaamaan enemmän salilla, on mulle ilmestynyt tällainen omituinen ongelma eli rintalihakset tuntuvat vetävän itsensä ihan lukkoon. Ongelma ilmenee siten, että hartioita on vaikea vetää taakse (tätä tehdessä tuntuu viiltävää kipua koko rintakehän alueella) ja hengästyn nopeasti.. absurdia sinänsä, koska kunto ei ole huono. Heti kun pitäisi hengittää syvempään, tuntuu, että rintakehä "kramppaa" ja hengityksestä tulee tietenkin katkonaista, kun en uskalla krampin takia hengittää tarpeeksi syvään.. Tähän kaveriksi on myös nyt ilmestynyt viimeisen viikon sisällä sellainen kiva juttu, että vasen olkapää rutisee ja tuntuu jotenkin ärsyyntyvän tästä mun kipuilusta. Ei meinaa käsi oikein nousta vipunostoissakaan yhtä korkealle kuin oikea ja pikkasen viiltää tuolta olkapään "kiinnikekohdasta". Voiko nämä olle toisiinsa liittyviä tekijöitä?
Olen lisännyt saliohjelmassa rintalihastreeniä maltillisesti, teen myös mielestäni sopivilla painoilla kyseisiä lihaksia rasittavia liikkeitä. Ongelma on nyt ilmennyt viimeisen parin viikon sisällä, tätä ennen ei mitään. Tekniikan pitäisi olla kunnossa, useamman eri hlön kanssa katsonut liikkeitä läpi ja netistä tsekannut ns. varmuuden vuoksi oikeat liikeradat, etten varmasti tee päin persettä. Myös venyttelemään pyrin ainakin joka toisen treenin jälkeen, aina ei jaksa. Jos joku "alan ammattilainen" osaisi sanoa, voiko tähän ongelmaan vaikuttaa esim. raskaampi rintavarustus (sekin löytyy) vai mikähän tässä voi olla ongelmana..? Kurjaa huomata ryhdin menevän väkisin huonoksi, kun hartiat vetäytyvät eteen ja lenkkeilykin olisi kivaa näillä keleillä, jos ei olisi keuhkot ahtaalla jo puolen kilsan jälkeen. Neuvoja & kokemuksia kaivattaisiin.
Olen lisännyt saliohjelmassa rintalihastreeniä maltillisesti, teen myös mielestäni sopivilla painoilla kyseisiä lihaksia rasittavia liikkeitä. Ongelma on nyt ilmennyt viimeisen parin viikon sisällä, tätä ennen ei mitään. Tekniikan pitäisi olla kunnossa, useamman eri hlön kanssa katsonut liikkeitä läpi ja netistä tsekannut ns. varmuuden vuoksi oikeat liikeradat, etten varmasti tee päin persettä. Myös venyttelemään pyrin ainakin joka toisen treenin jälkeen, aina ei jaksa. Jos joku "alan ammattilainen" osaisi sanoa, voiko tähän ongelmaan vaikuttaa esim. raskaampi rintavarustus (sekin löytyy) vai mikähän tässä voi olla ongelmana..? Kurjaa huomata ryhdin menevän väkisin huonoksi, kun hartiat vetäytyvät eteen ja lenkkeilykin olisi kivaa näillä keleillä, jos ei olisi keuhkot ahtaalla jo puolen kilsan jälkeen. Neuvoja & kokemuksia kaivattaisiin.