Rinta muljahtelee

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jjfdsd
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No niin moi elikkäs tämmöstä vaivaa ollu pari kolme vuotta nimen omaa vasemmalla puolella olen perus terve 20v nuori mies olen käynyt keuhko kuvassa ja sydän filmissä et ei voi olla mukamas mitään sydän vikaa mitä en kyl ihan uskois näin nuorel olevankaan mut oireet menee näin : ei tarvi olla edes aina rasitusta kun yht äkkiä menee vasen rinnan kohdalta lukkoon eikä pysty hengittämää eikä liikkumaan kestää maks ehkä noin 5-10 sekunttia ja loppuu mistä täs voi olla kyse sillonko kohtaus tulee niin pelottaa että nyt menee henki elikkä sydän flimi otettu eikä liity mihinkään flunssaan tätä on ilman räkä tautiakin esim ihan kesälläkin joo teksti vähän sekavaa mut luettelin nyt oireeni kiitos jo vastuksista:eek:

joo totaa onko siin sit sellanen oire että lyö ylä kropan ns lukkoon eikä pysty hengittämään mites tällästa "vikaa" korjataan kun kerra jo vuosia vaivannut

Oisko mahollista et on paniikkikohtaus? Jollain tulee näitä hyvinkin yllättävissä tilanteissa. Kyllä siinä pitää kuitenkin olla jotaan ahistavaa joka sen aiheuttaa.

Itselläni on paniikkihäiriö ( ei kuitenkaan kovin vakava )... asiaan hiukka perehtyneenä ( ja viestiä vähän analysoiden ) kyseessä on varmaan paniikkihäiriö...

Täsmälääkitystä sekä terapiaa on saatavana... Mars Mars lääkäriin.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Paniikkih%C3%A4iri%C3%B6

Sieltä Oireet..

P.S. Samalla kun menet sinne lekurille niin kannattaa katsastaa esim. masennus ( kun se tuppaa kulkeman käsikädessä paniikkihäiriön kanssa). Ja LUETHAN tuon artikkelin läpi, jotta osaat suhtautua asiaan riittävällä vakavuudella.

Moi ei mul nyt sentäs pää viäl sekasi ei oo mitään ihmis pelkoo tai vastaavaa mut esim kun laittaa juoksuks niin menee rinta lukkoon tiedä sit :hyper:

Mulla oli samanlaiset oireet juuri tossa iässä. Itselläni ne muistaakseni alkoivat 16 vuotiaana ja loppu ihan itsekseen noin 20-21 vuotiaana. Joskus silloin tällöin tulee vieläkin, tosin ei niin voimakkaana.

Lääkärissä en ikinä asian tiimoilta köynyt, mutta joskus juttelin tutun sairaanhoitajan kanssa asiasta ja hän kertoi, että tuollainen on varsin yleistä ja ohimenevää nuorilla henkilöillä. jos hänen puheistaan mitään ymmärsin, niin kyseessä on vain jonkinlainen lihaksen äkillinen jännittyinen (ei ihan kramppi, mutta melkein). Hän sanoi, että ilmiö ei ole millään tapaa vaarallinen ja häviää iän myötä.

Tietenkään en tiedä onko nyt kyse samasta asiasta, mutta hyvin samankaltaiselta oireet kuullostavat. Mutta kannattaa kyllä kläydä lääkärissä, jos asia vaivaa. Itse en tosiaankaan käynyt, mutta ehkä olisi kannattanut, sillä kyse olisi voinut olla jostain vakavammasta :D.

No hyvä sitten :D. Toi ensimmäinen viesti oli jokseenkin "sekava", että pisti epäilemään ^^

Voi muuten sit olla myös selästä johtuvaa, jos on jossain lapojen "korkeudella" nikamalukkoja eikä nikamat "elä" tai "liiku" normaalisti vaan ovat jumissa niin heikentää myös kylkiluiden liikkuvuutta joka voi aiheuttaa ton tyyppistä. Käy jollain kiropraktikolla tai omt-käsittelyssä ja tarkistuta selkä/rintaranka..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Samaa vikaa täälläkin!!

Ittelläni on ollu aina täysin samanlaisia oireita koko ikäni. Joskus lukiossa seitsämän vuotta sitten niitä oli jostain syystä enemmän, ja kävinkin terkkarilla niiden takia. Ei ne minullekkaan mitään muuta sanonu, kun että "vaaratonta on, vaikkakin epämiellyttävää". Nykyään tollasia tulee ehkä kerran vuodessa, mutta menee yleensä pois muutamissa sekunneissa.

Veikkaan, että sinullakin tulee tuon "kohtauksen" aikana kipua tonne vasempaan rintaan jos hengittää keuhkot täyteen, ihan tyhjiksi tai liikuttaa vasenta kättä sillein kaaressa. Itselläni ainakin tuo kipu vahvistuu, ja tuntuu että jos yrittää hengittää syvään, niin joku meinaa "muljahtaa" tuolla rinnassa. Pari kertaa nuorempana olen "kohtauksen" aikana sen vahingossa "muljauttanut", ja rinnassa tuntu semmonen pikkuinen naksahdus. Se kipu loppui siihen , mutta se koski ihan helvetisti!!! Eli en suosittele..

Tästä oireesta olen lukenut vain kerran, ja senkin Iltalehdestä (hehee) jonkin lääkärin palstalta, kun joku valitti ihan samanlaisia oireita. Tätä oiretta nimitettiin "en muista mikä-syndrooma", mutta siinäkin sanottiin että se on vaaraton. Pari kertaa tuo "kohtaus" on kestänyt minulla vartinkin, mutta on aina mennyt ohi. Parhaiten menee minulla ohi, kun hengittää rauhallisesti sillein "puoli kapasiteetilla", ja ottaa vasemman käden sillein syliin lepäämään. Jos tämä ei auta parissa minuutissa, niin puolimakaavaan asentoon selälleen meno (ja nuo edelliset ohjeet) on aina itseäni auttaneet. Aina mennyt ohi reilussa vartissa.

Eli eipä hätää, monta kymmentä "kohtausta" ollut, ja elossa vielä ollaan toistaiseksi:)

^^ Samanlaista itselläkin ikävuosina 15-17. Kesti aina minuutin pari, jolloin usein jouduin makaamaan selälläni lattialla ja hengittämään hyvin pinnallisesti, sillä syvään hengittäminen sattui aivan helvetisti.

En edes muistanut asiaa ennenkuin topicin luin, eli oireet loppuivat seinään yli 10v sitten. Saattoi muuten olla tietzen oireyhtymä.

Mulla on ollu vähän samanlaisia oireita, kävin ottamassa EKG:n. Tulosteessa luki "acute anterior infarct", eli sydämen ulkoseinämällä tapahtuneita kohtauksia. Lääkäri ei ollu moisesta moksiskaan, katto vaan että leposyke on matala (46) ja totes et kone sekoilee. Pyysin kardiologin viel kattomaan tulosteita ja perjantaina saa sit tietää, et onko mussa oikeesti mitään vikaa. Snadi jännitys päällä.

Kofeiinitabujen ja alkoholin kittaamisen ainakin lopetan tähän, uskalla ottaa turhia riskejä. Ikää oli siis 18.

Back
Ylös Bottom