Samaa vikaa täälläkin!!
Ittelläni on ollu aina täysin samanlaisia oireita koko ikäni. Joskus lukiossa seitsämän vuotta sitten niitä oli jostain syystä enemmän, ja kävinkin terkkarilla niiden takia. Ei ne minullekkaan mitään muuta sanonu, kun että "vaaratonta on, vaikkakin epämiellyttävää". Nykyään tollasia tulee ehkä kerran vuodessa, mutta menee yleensä pois muutamissa sekunneissa.
Veikkaan, että sinullakin tulee tuon "kohtauksen" aikana kipua tonne vasempaan rintaan jos hengittää keuhkot täyteen, ihan tyhjiksi tai liikuttaa vasenta kättä sillein kaaressa. Itselläni ainakin tuo kipu vahvistuu, ja tuntuu että jos yrittää hengittää syvään, niin joku meinaa "muljahtaa" tuolla rinnassa. Pari kertaa nuorempana olen "kohtauksen" aikana sen vahingossa "muljauttanut", ja rinnassa tuntu semmonen pikkuinen naksahdus. Se kipu loppui siihen , mutta se koski ihan helvetisti!!! Eli en suosittele..
Tästä oireesta olen lukenut vain kerran, ja senkin Iltalehdestä (hehee) jonkin lääkärin palstalta, kun joku valitti ihan samanlaisia oireita. Tätä oiretta nimitettiin "en muista mikä-syndrooma", mutta siinäkin sanottiin että se on vaaraton. Pari kertaa tuo "kohtaus" on kestänyt minulla vartinkin, mutta on aina mennyt ohi. Parhaiten menee minulla ohi, kun hengittää rauhallisesti sillein "puoli kapasiteetilla", ja ottaa vasemman käden sillein syliin lepäämään. Jos tämä ei auta parissa minuutissa, niin puolimakaavaan asentoon selälleen meno (ja nuo edelliset ohjeet) on aina itseäni auttaneet. Aina mennyt ohi reilussa vartissa.
Eli eipä hätää, monta kymmentä "kohtausta" ollut, ja elossa vielä ollaan toistaiseksi