"Rimakauhua"?!?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
ja rakkautta... :hyper:

Olen huomannut rintapäivänä sellaisen ongelman penkin suhteen, että kun lataan rautaa lisää sen oman maximin (mikä on vielä toooodella olematon), tehdäkseni sarjan, niin se tanko jää siihen puoleen väliin ja sitten tulee sellanen olo, että "eipä se tästä nouse". Siis tuntuu siltä, että se vois olla aikalailla tuolta korvien välistä. Olen kuullut tällästä muillakin, että ilman varmistajaa näin siis voi käydä!? Lihakset ei ehdi siinä edes miettimään hyytymistä ennen kuin tulee "tämä"...ja se jos mikä ottaa aivoon :wall:

Olisko siinä mitää ideaa, että penkkais vaikka sitten sillä smithillä nyt jonkin aikaa, että sais luottoa ja sitten taas vapaitten painojen kanssa (joista henk.koht tykkään huomattavasti enemmän). Muuten kropassa kehitys tuntuu ja näkyy ihan kivasti ja vielä kivalla vaudilla, mutta penkki tuntuu olevan se heikoin kohtani. Nyt olen vähän saanut tekniikasta kyllä paremmin kiinni, että ehkä kuitenkin on valoa tunnelin päässä :thumbs: I HOPE SO!

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Hyviä linkkejä ZannaZilta! :thumbs:

Sen verran jatkan vielä tähän ketjuun, että itse en kyllä suosittelisi Smithillä penkkaamista, vaan ottaisin mieluummin apuun käsipainot, niiden alle kun ei voi jäädä samalla tavalla kuin tangon.

Kiitos vastauksista...täyty käydä tsekkaamassa nuo linkit

Toi penkkaushomma on kyllä jännä juttu. Muuten, kun olen sellainen "uskalias" reenaaja, että se rauta nostetaan sitten vaikka silmät punasena ähisten :whip:

... kun ton penkin sais tosta vielä ruotuun, niin sitten on "kaikki kohdallaan" ja senkin osalta sitten tulokset paranee :D

Kovat tsempit vaan päälle ja armotonta reeniä!!! :rock:

Jos treeni on kovaa niin eihän niiden rautojen ole tarkoituskaan nousta ilman punasena ähisemistä:D Ja pieni karjahtelukin saa kuulua asiaan;)

Kokeile ottaa tavoite vähän "yli" noston... vaikee selittää... No mä havainnollistan pikajuoksija esimerkillä. Eli parhaita pikajuoksijoita on ne, mitkä ei tähtää maaliviivalle vaan about 10 metriä sen yli. Eli ne ei hiljentele just ennen maalia vaan vetää täysillä loppuun ja vähän sen yli. Eli penkatessasi kuvittele että TEET sen noston kovaa ja korkeelle... ja se TULEE JUMALAUTA!!!! tämä on mun taktiikka, ajattelutapa... :nolo:

Ja se toimii. Korvien välistä on kiinni aikalailla kun on enempi (lähes maximi) raudat tangossa. :whip:

Yhtä#Hauista sanoi:
Kokeile ottaa tavoite vähän "yli" noston... vaikee selittää... No mä havainnollistan pikajuoksija esimerkillä. Eli parhaita pikajuoksijoita on ne, mitkä ei tähtää maaliviivalle vaan about 10 metriä sen yli.

Tai jos olet tappelussa ja lyöt jotakuta, ei pidä tähdätä leuankärkeen vaan viisi senttiä sen taakse.

Mitään rakentavaa sanottavaa minulla ei aiheesta ole. :rolleyes: Paitsi että käsipainoilla penkatessa ne kädet huojuu mitä ihmeellisimmällä tavalla alkuun.

Mr. Smith tai joku muu kaveri avuksi. Hyvin varustellulta salilta pitäsi löytyä sellainen voimanostohäkkyrä (no eipä tietenkään :( tule nimi mieleen juuri nyt), sellainen johon saa raudat sivuille sopivalle korkeudelle ja jonka sisäpuolelle voi raahata pienen penkin.

Ja entäpä sitten, eivät pikkupikkuraudat vielä rautaista mimmiä penkkiin rusenna; se mikä ei muuten nouse, nousee mahanahalla - tuleepa tehtyä edes yksi istumaannousu kunnon vastuksella :evil: .

Kiitos kaikilla vastauksista ja kommenteista...

Suunnitelma "armotonta reeniä" jää nyt pelkäksi haaveksi. Saliura taitaa olla meikäläiseltä nyt ohi. Mulla on toinen polvi meinaan leikattu pari kertaa..nilkka pyörähti pari vuotta sitten ja tällä hetkellä on taas kyynärsauvat käytössä. Nilkka on löysä ja ärtyy todella helposti lähes mistä vaan +++ paljon muuta...

Viime päivät on tullut oltua vähän siipi maassa. Ennenkin on käynyt näin, että vammat ei vain anna myöden. Sali, kun olisi muuten JUST se mun juttu ja saisin siinä runtattua liiat energiat kerrasta pihalle...

Se siitä...tää on ihan kauheeta... :itku:

Zone-sarja -42%
ikiliikkuja sanoi:
Kiitos kaikilla vastauksista ja kommenteista...

Suunnitelma "armotonta reeniä" jää nyt pelkäksi haaveksi. Saliura taitaa olla meikäläiseltä nyt ohi. Mulla on toinen polvi meinaan leikattu pari kertaa..nilkka pyörähti pari vuotta sitten ja tällä hetkellä on taas kyynärsauvat käytössä. Nilkka on löysä ja ärtyy todella helposti lähes mistä vaan +++ paljon muuta...

Viime päivät on tullut oltua vähän siipi maassa. Ennenkin on käynyt näin, että vammat ei vain anna myöden. Sali, kun olisi muuten JUST se mun juttu ja saisin siinä runtattua liiat energiat kerrasta pihalle...

Se siitä...tää on ihan kauheeta... :itku:
Älä luovuta vaikka tuleekin takapakkia! Punttitreeni on kuitenkin yksi parhaita keinoja saada sitä lihastukea,jota nivelet tarvitsee toimiakseen. Yritä sitkeesti vaan löytää oikeat liikkeet ja liikeradat , jotta saat treenin toimiin ilman kipua ja lisävammoja. Ja nilkan kestäessä aloitat treenin vaikka tasapainolaudalla tms. , että pääset alkuun sen nilkan tukevoittamiseksi. Jos ei muu auta niin teippiä peliin ja takas salille. :thumbs:

edit
olin vähän hidas, tuollahan toisessa threadissa annettiin sulle jo perusteelliset ohjeet.. :)

Kiitoksia tsempistä, mutta taitaa se kuitenkin olla tän lorun loppu....

En tule koskaan olemaan sellaisessa jamassa, että voisin vetää salilla tiukkaa treeniä ja musta ei ole mihinkään "painojen heilutteluun". Olen kuullut sen asian niin monelta, että varsinkaan alaraajani ei tunnu tälläistä kestävän. Ne menee siis jatkuvasti pois paikoiltaan..joka tapauksessa. Se on tämän hetken tavoitteeni, että saan nilkan edes jonkin näköiseen toiminta kuntoon. Jos pääsisin sitten vaikkapa vetämään pitkiä kävelylenkkejä (juokseminenkin kun on täysin tappoa) :( ja sitten nostelen rautaa, kestävyysmielessä kotona. Saahan lihakset kävelyssäkin sitä kestävyyttä, nivelet myös, mutta paino kuormitus ei tunnu tekevän hyvää... ikäväähän se on, kun paikkoja kolottaa ainakin joka toinen

:nolo: ...kai se on tätä tapaturma-altiin elämä. Olen niitä "sattuu ja tapahtuu" ihmisiä...

Kovasti tällä hetkellä vetelen tuota piitä naamaan, jos saisi vähän "jäykkyyttä" niveliin,ettei niin herkästi plopsahtelis suuntaan jos toiseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ikiliikkuja sanoi:
Kiitoksia tsempistä, mutta taitaa se kuitenkin olla tän lorun loppu....

En tule koskaan olemaan sellaisessa jamassa, että voisin vetää salilla tiukkaa treeniä...
Hei ikiliikkuja, älä luovuta vielä! Tähän väliin varmaan on hyvä kertoa Marjo Krishistä, hän nimittäin oli samankaltaisessa tilanteessa (tosin selkä hajalla) fitnessuransa alussa. Marjon sivuilla on kertomus tästä. Hän ajatteli, ettei ikinä enää tule kilpailemaan tai treenaamaan lujaa, koska selkään sattui jatkuvasti jopa salin ulkopuolella. Fysioterapeutin ohjeilla hän sai kuitenkin vahvistettua keskivartalon ja selän syviä lihaksia. Tämän avulla hän lopulta ilmeisesti huomaamattaan treenasi lujempaa ja lujempaa, kunnes hoksasi treenaavansa jo juttuja joita ei pystynyt tekemään edes ennen vammautumista. Joten toivoa on!! Tiedäthän varmaan millä tasolla Marjo nyt on. Joskus se voi olla siis pienistä asioista kiinni. Toivon ettet heitä toivoa hukkaan, sillä mä ainakin haluaisin uskoa että tässä maailmassa mikä tahansa on mahdollista. Kaikkea hyvää ja toivottavasti vuoden päästä saadaan lukea täältä, miten pystyt treenailemaan lujaa!

Vähän ehkä offtopic, toivoin vaan että voisin antaa edes vähän toivoa...

Terve!

Se on vaa meikäläisellä tätä itsesuojeluvaistoa, että vetäytyy sitten mielummin syrjään, kun se, että puolella teholla. On meinaan sitten jo 3:s kerta, kun näin käy, että mun on pakko jäädä salilta pois vammojen takia ja kyllä se ketuttaa, kun on siihen satsannut ja päässyt hyvään alkuun ja sitten käy näin. Kyllä mä kuitenkin aina tulen jollain tavalla urheilemaan. On ollu siis niin huonoa tuuria..jos tätä enää nyt voi "tuuriksi" sanoa. Tosiaan toi toinen polvi on operoitu kaksi kertaa..nyt on nilkka kipee, mikä on kipeyttänyt sen jalan polvea. Oon kerran murtanut ranteeni ja nivelet on "hyvin hyppivää" sorttia. Sitä vaan haluis suojella itseään, niin, että polvet ja nilkat pysyis edes hyvässä kävelykunnossa, ettei mee loputkin hajalle...you know? Polvikaan, kun ei oo tuntunut kokonaan korjaantuvan sorkkimisista huolimatta, niin nuo tollaset pistää varomaan... :(

Ootte te naiset kyllä ainakin niin kovia tsemppaamaan ettei voi siitä ainakaan moittia :)

Latest posts

Back
Ylös Bottom