Reverse colorblindness test

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kaNi-
  • Aloitettu Aloitettu
Ei ole koskaan värisokeutta havaittu, mutta molemmat kuvat näkyivät. Tosin ylemmässä vasen ylänurkka ei erottunut, mutta niin paljon näkyi, että kuvasta sai selvää. Alempikaan ei kovin terävästi näy, mutta näkyy kuitenkin.

Ylemmästä en erottanut kuin oikean alanurkan, enkä tiennyt mikä numero on kyseessä.

Alemman sen sijaan näin heti, enkä kyllä ole värisokea. Paska testi.

Sama kuin powerhousulla mutta vasta todella tiukan tuijotuksen jälkeen enkä kovin vahvasti. Kuutosen oikea alareuna erottuu "kaarena" ja alemmassa olin näkevinäni ne reunat. Ehkä :D

LCD ruuduilla ei sitten toimi, vähänkin poissa keskiakselilta niin helpottaa se havaitseminen kun vääristyy.

Ei erotu mitään ja testien mukaan minun pitäis olla punavihersokea?

Ne punavihersokeus pallonumerotestit on muuten pebasta.

Vastausten katsomisen jälkeen hahmotin hämärästi ekan kuvan, mutta ei kyllä ilman kovaa tihrustamista onnistunut.

Näkyy kyllä molemmat ihan selkeästi. Alempi kuvio näkyy ihan yhtä selkeänä kuin se revealed ympyräkin. Myös ainakin kaikki netissä vastaan tulleet punavihersokeutta testaavat pallerokuviot näen viimeistä myöten.

Oliskohan noin, että näistä silmistä löytyi joku kohta, missä ne toimii keskimääräistä paremmin. Eli värien/kontrastien erottelussa. Muuten nuo onkin ihan paskat kamppeet. Löytyy likinäköä ja karsastusta, toinen silmä dominoi niin, että syvyysnäkö kusee. Ja hämärässä olen umpisokea. :D

Näen kummatkin kuvat suht selkeästi. Intissä, kun katsoin sellasen valonvahvistimen läpi (night vision), niin selkeästi huomasin et mun vasen silmä näkee kaiken kirkkaammin kuin oikea silmä. En sit tiedä onko se hyvä vai huonoa asia.

Se eka näky selkeesti, tokan kykeni hahmottaa vasta kun tsiigas vastaukset.

En oo tietääkseni värisokea.

Ensimmäinen ei näkynyt ollenkaan, mutta alimmaisessa näkyi. Värisokeutta ei varmasti ole. Testattu ilmailulääkärin toimesta.

en tiedä sitten miten monitorin säädöt vaikuttaa tähän, mutta ekasta kuvasta näin osan sitä numeroa ja oli helppo arvata mikä numero se oli. Tokasta kuvasta en nähny mitään, ennenkuin katoin vastauksen. Ja en ole värisokea

eka näky pienen tuijottelun jälkeen, toisesta ei mitään havaintoa.

Normaalista värinäkötestistä näkyy kaikki.

Back
Ylös Bottom