reisiliikkeistä

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
Ikä
39
nyt on reiden ympärys alkanu kasvaa joten pitäiskö nykyisestä 8-10 toiston sarjoista nostaa johonkin 15-20 ja laskea niitä painoja samalla, vai mikä olis "oikea" keino pienentää sitä mittaa? ( miinuskaloreilla mennään jo..)

Siis ymmärsinkö nyt oikein että haluat PIENENTÄÄ reisiesi ympärysmittaa? :confused:
Mä en kyllä itse henkilökohtaisesti ymmärrä tälläistä ajattelutapaa, itse kun tahdon vain aina vaan kasvattaa isommaksi ja isommaksi reisiä. No, mutta jokainen tavallaan. (En siis tarkoita että tämä minun aatteni olisi ainoa oikea, ei todellakaan. Tämä vain väärinkäsityksiä välttämiseksi.)

Ensinnäkin muutaman kysymys:
Mitä haet salitreeniltäsi? Toiseksi oletko muuten lihonut, että voisiko tuo reiden lisääntynyt ympärysmitta olla missä puitteissa ylimääräistä? Vai onko se lihasta? Miten olet jalkojasi siis salilla treenannut? (Ja salin ulkopuolella jos sielläkin on harrastuksia). En siis väitä että olisit läski tai mitään, yritän vaan hahmottaa että mistä se kertomasi ympärysmitta on kertonyt.....

Jos tahdot pienentää reisiäsi ni varmaan paras tapa on siihen ettet treenaa niitä, korkeintaan jotain pumpinomaista ylläpitävää treeniä, pienillä painoilla.... Totta on, että pidemmät sarjat, kuten toi mainitsemasi 15-20 tuovat enemmän ehkä kestävyyttä kuin lihasta, mutta taas toisaalta olet kokoajan jalkojesi päällä kun seisot tai kävelet niin jalat ovat tottuneet muita kropan osia kovempaan paineeseen noin muutenkin. Eli siis musta jalkoja voi treenata 15-20 toiston sarjoilla myös niin että ne kasvavat, mutta parhaitenhan sä ton saat tietää kokeilemalla...

Jos olet miinuskaloreilla ei luulis tuota kasvamista hurjissa määrin tulevana, koska lihas tarvitsee energiaa kasvaakseen ja sitähän ei ole jos syö alle kulutuksen....

Eniveis, tsemppiä valitsemallasi tiellä :thumbs:

-edit-
viisaammat sanokoon jotain jos paremman vastauksen keksivät tai jotain toista näkyvinkkeliä tai jotain. Tämä nyt on vaan mun sepustus joka näin häthätäsellään putkahti mieleen.... Nyt tämä mimmi lähtee bilestämään-->

Joo ZannaZ on oikeessa. Älä treenaa reisiä tai tee edellä mainittua pumppitreeniä.
Yks vaihtoehto tietysti olis että lisäät treeniohjelmaas jonkun lihaskunto aerobictunnin. Esim bodypump. Siinä tehdään pelkkää lihaskestävyyttä. Ja ihan tehokkaat reisi osuudet tunneilla onkin!! mutta et nillä saa lihasta kasvamaan.
Puntilla samaa hommaa tietty ajaa 15-20 toistot ja hermotussarjat 20-.
Vaihtele liikettä: yhden jalankyykky, prässi, peruskyykky, askelkyykky.

Pitkäkestoinen harjoitus kiinteyttää samoin aerobisen lisääminen.

En ole lihava, aivan normaalipainoinen tarkoituksena on kiinteyttää reisiä, olen ollut jo pidemmän aikaa miinuskaloreilla mutta silti tahtoo nyt reidet kasvaa. Reisille olen tehnyt kyykkyä, jalkaprässiä, reiden ojennusta ja reiden koukistusta sekä 3 kertaa viikossa käyn kävelemässä 30min. Eikä niitä lihaksia ole tarkoitus hävittää olemattomiin vaan saada reisiä solakammaksi (vähentää niistä rasvaa) joten tuo älä tee niillä mitään kuulostaa järjettömältä.

plastique sanoi:
En ole lihava, aivan normaalipainoinen tarkoituksena on kiinteyttää reisiä, olen ollut jo pidemmän aikaa miinuskaloreilla mutta silti tahtoo nyt reidet kasvaa. Reisille olen tehnyt kyykkyä, jalkaprässiä, reiden ojennusta ja reiden koukistusta sekä 3 kertaa viikossa käyn kävelemässä 30min. Eikä niitä lihaksia ole tarkoitus hävittää olemattomiin vaan saada reisiä solakammaksi (vähentää niistä rasvaa) joten tuo älä tee niillä mitään kuulostaa järjettömältä.

Sun tapauksessa siis "kiinteytyminen" tarkoittaa puhdasta diettiä eli rasvaprosentin laskua, silloin niistä reisitäkin lähtee se ylimääräinen. Paljonko sun kalorit on tällä hetkellä? Kuulostaisi kyllä ihan tehokkaalta tuo että on miinuksilla, mutta ethän vaan ole liikaa, ettei kroppa ole säästöliekillä?

Mistä jalkatreenisi koostuu? Jos teet nuo kaikki liikkeet ni saavathan reidet siinä paljon rääkkiä. Voisit kokeilla laskea sarjojen / liikkeiden määrää, tee esim. vaan muutama prässi/kyykkysarja ja muutama koukistus ja ojennussarja. Ja kun pitää painot maltillisena ja treenaa tosiaan tohon "pumppityyliin" ni luulisi etteivät reidet kasvaisi, kun eivät saa niin kovasti ärsykettä vastaa.

Tosiaan rasvanpolttaminenhan ei onnistu millään muullakun dietillä, enkä ole tietoinen että kukaan järkyttävästi olisi dietillä kasvanut... Kyllä ne reidet pienenevät kun saat sen ylimääräisen fläsän siitä pois. Mutta hidasta puuhaa tämähän on.

ZannaZ sanoi:
Sun tapauksessa siis "kiinteytyminen" tarkoittaa puhdasta diettiä eli rasvaprosentin laskua, silloin niistä reisitäkin lähtee se ylimääräinen. Paljonko sun kalorit on tällä hetkellä? Kuulostaisi kyllä ihan tehokkaalta tuo että on miinuksilla, mutta ethän vaan ole liikaa, ettei kroppa ole säästöliekillä?

Mistä jalkatreenisi koostuu? Jos teet nuo kaikki liikkeet ni saavathan reidet siinä paljon rääkkiä. Voisit kokeilla laskea sarjojen / liikkeiden määrää, tee esim. vaan muutama prässi/kyykkysarja ja muutama koukistus ja ojennussarja. Ja kun pitää painot maltillisena ja treenaa tosiaan tohon "pumppityyliin" ni luulisi etteivät reidet kasvaisi, kun eivät saa niin kovasti ärsykettä vastaa.

Tosiaan rasvanpolttaminenhan ei onnistu millään muullakun dietillä, enkä ole tietoinen että kukaan järkyttävästi olisi dietillä kasvanut... Kyllä ne reidet pienenevät kun saat sen ylimääräisen fläsän siitä pois. Mutta hidasta puuhaa tämähän on.

no jaloille tulee tällaisia liikkeitä: kyykyssä kolme sarjaa 50kg, toistot 10-13, prässis 3x10x60kg,reiden ojentajas 3x10x30kg ja koukistajas 3x10x25kg plus pohkeet teen vielä käsipainoilla,tänään kyllä vaihdoin pienempiin painoihin ja suurempiin toistomääriin.
kalorit on 1700kcal, ennemmin oli siinä 1500kcal, nostin tuota just siks kun paino tuntu vaan pysyvän paikallaan.

Mitä se kiinteytyminen oikein on? Se on a)rasvan vähentämistä ja b)lihasten voimistamista/kasvattamista. Ymmärtäisin sinun, Plastique, tarkoittavan sillä tällä kertaa nimenomaan a:ta?

Miksi muuten reiden ympärysmitta sentteinä on sinulle niin tärkeä? Mikset mieluummin kiinnittäisi huomiota KOKONAISUUTEEN = treenin ja ruokavalion myötä pikkuhiljaa muotoutuvaan ja sutjakoituvaan kroppaan? Sitäpaitsi, olet vielä aika nuori - oletko ottanut huomioon, että kyseessä saattaa olla myös aikuistumisen myötä tapahtuva kypsyminen ja "naisistuminen"?

Syö hyvin ja terveellisesti ja treenaa kovaa ja järkevästi, niin et voi mennä pieleen! (vanha täti neuvoo ;) ) :thumbs:

no ei se elämää suurempi asia ole se reiden ympärys, kunhan vaan huolestuin.. vai lähes parikymppisenä naisistutaan.. :hyper:

plastique sanoi:
vai lähes parikymppisenä naisistutaan.. :hyper:

Jep. Kyllä kehitystä/naisistumista tapahtuu vielä parinkympin jälkeenkin. Ei tosin ehkä samaa vauhtia kun murrosiässä. Ja reidet ja lantio taitaa olla yks alue missä se näkyy eikä sillon oo kuitenkaan kyse lihomisesta...
Jos laihduttamalla haluat reisien ympärystä pienentää niin anna sille aikaa. Jos on miinuskaloreilla niin kyllä mun mielestä voi aika huoletta jatkaa treenata ihan yhtä kovaa kuin ennenkin eikä pitäs juuri olla pelkoa reisilihasten kasvamisesta... Tuleehan siinä jo luonnonlait vastaan :)

Ymmärrän kuitenkin mitä ajat takaa reisien ohentamisella. Mutta kyllä kahet samanpaksuset reidet kahdella saman mittaisella voi olla ihan eri näköset riippuen siitä onko ne lihasta vai plösöä :)

Omalta kohdalta olen huomannut että kova jalka treeni itseasiassa on pienentänyt reisien ympärysmittaa. Aluksi tuntu kasvavan ja sitten pieneni.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Loistava posti Angelicalta, täyttä asiaa joka sana! :thumbs:

plastique sanoi:
vai lähes parikymppisenä naisistutaan.. :hyper:

Arvasin, että puutut tähän, mutta kirjoitinpa sen silti. :) Eli kyllä, kuten Angelicakin tuossa jo aikaisemmin totesi, kyllä se naisen kroppa jatkaa kehittymistään ("naisistumistaan") vielä yläaste-, jopa lukioiän jälkeenkin, ja monilla se lapsen/teinitytön vartalo muuttuu "naisen muodoiksi" vasta parinkympin hujakoilla. Näin kävi esim. minulle, kuten myös eräälle hyvälle ystävälleni. Ja näin sen kuuluukin olla - kyse ei siis todellakaan ole varsinaisesta lihomisesta! Naisen vartalossa nyt vain kuuluu olla tietty määrä rasvaa.

Olen edelleen sitä mieltä, että yhtä yksittäistä ruumiinosaa tärkeämpi on kokonaisuus, ja miten sen kannat. Hyvä ryhti ja sopivasti treenattu vartalo on aina kaunis katsella, sentti- tai kilolukemista riippumatta! :)

Ja jottei ihan offtopiciksi menisi, niin mielestäni treenipainojen pienentäminen ei olisi mitenkään välttämättä ollut tarpeen - kun kerran miinuskaloreilla menet, niin lisälihasmassan kehittäminen on melkoisen vaikeaa, mutta sen sijaan olisi ensiarvoisen tärkeää huolehtia siitä, ettei tämänhetkinen ala kuihtua. Treenaa vain huoletta jalkojakin kovaa! :thumbs:

Voi taivas. Tasan eivät käy onnen lahjat!

Mulla on ihan päinvastainen ongelma, reidet ei oikein ota kasvaakseen (voisinpa ostaa ylimääräiset lihaksesi!).

Saattaapa olla että yritän liikaa... sitä en olekaan tullut aikoihin ajatelleeksi. Treenitapasi tuntuu olevan samantapainen kuin omani vielä vuoden loppuun, joskin syödä taidan tuplasti tuon 1500 - 1700 kcal.

Suositut

Back
Ylös Bottom