SUPERCARB 1kg -40%

Reidet vs. pakarat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Emmah
  • Aloitettu Aloitettu

Emmah

Moderaattori
Mode
Kertokaapas jotain hyviä kikka-kolmosia :cool: , miten sais jalkaliikkeet (pääsääntösesti smith-kyykky, jalkaprässi, askelkyykky ja reiden koukistajat) tehoamaan enemmän perslihaksiin kuin reisiin. Kun tuntuu kehitystä tulevan paljon haluamaani enemmän jonnekin sisäreisien tienoolle kuin takapuolelle...

Auttaisko mahdollisesti painojen vähentäminen ja tahdin hidastaminen, jalkojen asennon kaventaminen/leventäminen, vai pitäiskö ottaa vanha kunnon maastaveto takas ohjelmaan?

Toisekseen, onko tuolla merkitystä rasituksen kohdistukseen, tekeekö kyykyn vapaalla tangolla vai smithillä? Talvisin oon tehnyt vapaalla, mutta tämänhetkisellä salilla on tuo smith, kun puolestaan tangolle tarvitsis telineet pystyttää joka kerta erikseen (kova homma...) Ja ajattelin ehkä vaihtelunkin virkistävän - seliseli... :rolleyes:

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
No jo on ongelmat! Eikö yleensä massaa haeta reisiin ja vältetään hanurin kasvattamista??

Mut eiköhän se ole toi syväkyykky leveällä jalkojen asennolla joka räjäyttää perseen kasvuun. Lisäksi älä turhaan varo kropan eteenpäin kumartumista (tietysti puhtaan tekniikan rajoissa) jolloin hantta saa lisää kohdistusta työntyessä taaksee.. Kroppa pystysuorassa liike ottaa enemmän reisiin. Ja voisko maastavetoa suorin jaloin käyttää arsen esiväsytykseen??

Edit: Aha, taas väärällä puolella... No modet poistakaa teksti jos haittaa =)

Taitaa olla aika yksilöllinen asia tuo, millä tavoin liikkeet käyvät persuksiin ja miten ei. Toiset sanovat jalkaprässin kasvattavan perää, minulla näin ei kyllä tosiaankaan ole. Itselläni pehvaan ottaa erityisesti kovilla (=tosi tiukat sarjat 6-12 toistoa) painoilla tehdyt yksijalkaiset kyykyt, näitä teen smithissä tai vaakahack-kyykkylaitteessa. Samoin suorin jaloin maastaveto on kyllä kasvattanut tuonne peräosastolle melkoisen pallon (eikä kuulemma ollenkaan negatiivisessa mielessä;)). Tosin taitaa olla nuo persuksen kasvattamisgeenit kohdallaan, enemmänkin minun täytyy tosiaan miettiä, miten saisin treenattua jalkoja niin, että pehva ei kasvaisi vaan reidet :rolleyes:

Originally posted by meitsi
No jo on ongelmat! Eikö yleensä massaa haeta reisiin ja vältetään hanurin kasvattamista??
No lähinnä ihmettelin, että miten ihmeessä tota massaa tulee noilla liikkeillä johonkin sisäreisiin. Eikös niitten pitäis lähinnä olla noissa liikkeessä vaan mukana tukemassa. Ja massalla tässä tarkoitan nimenomaan lihasta, ei tuo pelkästään rasvaa ole, jos joku nyt niin epäilee... :rolleyes:

Edit: Aha, taas väärällä puolella... No modet poistakaa teksti jos haittaa =)
No ei mua ainakaan haittaa. Vinkit ja neuvot on aina tervetulleita ainakin mun puolesta :)

Tarvii vissiin jättää peilailu ja mittailu vähemmälle ja jatkaa vaan treenaamista samaan malliin. Menee muuten turhan tarkaks... ;)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Minäkin vannon nykyään suorin jaloin maastavedon nimiin, sekä takareisien että takapuolen kasvattajana. Jostain muistan lukeneeni, että jos prässissä jalat asettelee vähän ylemmäs niin ottaisi perseeseen enemmän. Mies tekee Smith-kyykkyä etureisiliikkeenä siten, että jalat on tosi edessä ja nojaa tankoon reilusti. Sitä pitänee välttää mikäli haluaa liikkeen ottavan perseeseen enemmän. Eikö se askelkyykky just ole takamus-liikkeiden kuningas? Itse en kyllä tee sitä, on tuon vapaan kyykynkin tekniikka sen verran hakusessa vielä...

Minulla tuntuvat parhaiten peffassa yhdenjalan kyykyt ja askelkyykky kun sen tekee niin, että paino on reilusti etummaisella jalalla. Noilla liikkeillä on alkanut lopultakin tulla lihasta sinne jonnekin rasvapehmustekerrosten alle...

Originally posted by Nate
Mies tekee Smith-kyykkyä etureisiliikkeenä siten, että jalat on tosi edessä ja nojaa tankoon reilusti. Sitä pitänee välttää mikäli haluaa liikkeen ottavan perseeseen enemmän.

Joo, paitsi että ei smith-kyykkyä kai mitenkään muuten voi/kannata tehdäkään. Jalat on oltava edessä ja selkä pystysuorassa ja tankoon nojataan. Ei kaiketi kovin terveellinen liike muulla tyylillä.

Pipsa sen tosiaan sanoi: paino reilusti vaan sille etujalalle smithissä. Tässäkin siis pätee mielestäni sama homma kuin tuossa kahden jalan smith-kyykyssä. Selkä suoraksi ja tankoon nojataan yläselällä, tanko ei siis ole niskassa. Tehoa saa oivasti lisää kun laittaa sen takimmaisen jalan penkille, tällöin on pakko tehdä työ sillä etummaisella jalalla eikä luultavasti painoja tarvitse kauheasti lisäillä, etenkin jos liikkeen tekee niin syvänä että polvi kolahtaa lattiaan :)

Jotenkin alkoi tuntua tuota kirjoittaessani, että olen samoja juttuja joskus aiemminkin tänne selittänyt? Pahoitteluni jos toistan itseäni pahasti :p Tähän aikaan yöstä (aamusta) alkaa ajatukset olla jo vähän jumissa :rolleyes:

Edit: Heti pitää korjata, että eihän Pipsa puhunut mitään smithistä, sori vaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom