RAW-voimanoston SM-kisat 24.-25.3.2012

Mää oon tulossa ainakin m20 ja 83kg. 88kg painoa nyt, niin pientä painon pudotusta. Tuloksesta en tiiä, mutta toivoisin että 500kg nurkille.

Mahdollisesti tulossa. RAW tulosrajaa en ole vielä tehnyt, kun vasta oon yhet kisat elämässäni nostanu. Helmikuussa nuorten SM-kisat, joista viikon päästä olisi mahdollisuus käydä Tampereella kisaraja nostamassa ja sitä kautta vielä päästä näihinkin karkeloihin mukaan.

Jos kuntoa on, niin enköhän tuonne koita tulla. M20 ja 83kg sarja. Tuloksista en osaa sanoa mitään, Helmikuussa varuste SM-kisoissa koitan 600kg rikkoa, katotaan miten käy siellä ja millaisia voimia löytyy niitten kisojen jälkeen ilman varusteita. :)

Kiloissa jos puhutaan niin omat tavoitteet on kyykystä 260 ja mavesta 330. Penkistä nousee sitten sen verran mitä olkapää sallii. 175 nousi syksyllä epävirallisissa sm:eissä, nyt ei nouse yhtä paljoa.

Hieman asian vierestä kysyisin teiltä IPF:n jäseniltä, että voiko käydä IPF:n kisoissa ja samalla Raw Powerin kisoissa? Itse olisin kiinnostunut liittymään, mutta miten tämän asian laita on?

Hieman asian vierestä kysyisin teiltä IPF:n jäseniltä, että voiko käydä IPF:n kisoissa ja samalla Raw Powerin kisoissa? Itse olisin kiinnostunut liittymään, mutta miten tämän asian laita on?

Kyllä voit. Maajoukkueeseen sinua ei valita jos kilpailet muualla, mutta sm- ja sitä pienempiin kisoihin voit osallistua. Toki sm-kisoihin on rikottava tulosraja jotta pääsee osallistumaan.

Tulossa olen. Sarja 93kg avoin. Tavoitteena parantaa omaa 677,5kg yhteistulosta. Penkissä ja kyykyssä jäi viime syksynä vähän hampaankoloon.

Tuossa mitä olen nähnyt ja kuullut raw sm-kisohin reenaavilla on ruvennut tulemaan rintalihasvammoja monella, toivottavasti vammat eivät tulevaisuudessa lopeta nuorten lupaavien nostajien uria. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Oma henk.koht. mielipide on että medium-ote tai kapeampi (kädet kokonaan merkkien sisäpuolella) on kuin laittaisi rahaa pankkiin..

Oma henk.koht. mielipide on että medium-ote tai kapeampi (kädet kokonaan merkkien sisäpuolella) on kuin laittaisi rahaa pankkiin..
Jep, se on kyllä totta, että vähentää rintavammoja tuo kapeampi ote. Mutta niinhän se menee, että sillä otetaan millä parhaiten tulee.

Tuossa mitä olen nähnyt ja kuullut raw sm-kisohin reenaavilla on ruvennut tulemaan rintalihasvammoja monella, toivottavasti vammat eivät tulevaisuudessa lopeta nuorten lupaavien nostajien uria. Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Vaarallista tuo raakana nostamine.

Ite uskosin "suurimmat syyt" rintalihasvammoille ja muillekin vammoille olevan että ei lämmitellä tarpeeks, lihashuollon puute, vääränlainen reenaaminen ja roinaaminen!!!
Noi asiat kun hoitaa kuntoon niin suurimmilta loukkaantumisilta pitäisi välttyä.. Tietty poikkeuksiakin on.

Pasi Sipiläinen

Back
Ylös Bottom